Muis via USB icm modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb een probleem met een nieuwe optische draadloze muis. Als ik hem aansluit op de USB doet hij het niet, behalve als ik de ADSL modem (ook via USB) eruit haal...
Heel soms doen ze het allebei wel af en toe, maar na een paar seconden (of na een reboot, als hij het langer volhoudt) kapt de muis er gewoon weer mee.

Zelfs als ik de muis aansluit op de ps2 poort (via zo'n adaptertje) heb ik hetzelfde probleem.
Heb al de usb-root hubs opnieuw geinstalleerd, helpt niet. Probleem bestaat ook met een andere draadloze muis via ps2. Heb het ook geprobeerd met een oude ps2 muis met draad (die gebruik ik nu dus ook), en die doet het prima :?

Weet iemand de oorzaak, en de oplossing? :)

PSN: Arienix

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het klinkt een beetje alsof je USB niet voldoende power heeft voor beide apparaten.
Heb je alleen maar die muis en de usb modem op de USB, voor de rest niets?
Je zou het gemakkelijk kunnen testen door een usb hub met eigen voeding ertussen te doen en dan de apparaten aan te sluiten.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Chi3F
2Dutch schreef op 20 september 2004 @ 15:33:
Het klinkt een beetje alsof je USB niet voldoende power heeft voor beide apparaten.
Heb je alleen maar die muis en de usb modem op de USB, voor de rest niets?
Je zou het gemakkelijk kunnen testen door een usb hub met eigen voeding ertussen te doen en dan de apparaten aan te sluiten.
Ja alleen de muis en de modem op usb geeft ook problemen. Maar als USB te weinig voeding geeft, waarom werkt de combo dan ook niet met de muis op PS/2? Dat begrijp ik niet? En ik kan me niet voorstellen dat die muis veel stroom trekt, want de oplaadcradle heeft een eigen voeding.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

heeft het wel gewerkt in de setup: USB modem + iets anders op de usb?
Dus mij part een webcam en de USB modem samen?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Chi3F
2Dutch schreef op 21 september 2004 @ 14:29:
heeft het wel gewerkt in de setup: USB modem + iets anders op de usb?
Dus mij part een webcam en de USB modem samen?
Ja dat heeft wel gewerkt (modem met gamepad, zelfs nog met printer en digicam enzo samen). Het rare is dat met de oude muis (draadloos op ps/2) alles eerst goed werkte, en toen ineens niet meer (muis viel uit en bleef uit).
Nieuwe muis gekocht, die optische draadloze via usb, maar hetzelfde probleem, of hij nou via usb of via ps/2 zit...
Ik dacht dus aan iets met IRQ conflict of software probleem, maar herinstallatie van drivers en usb controllers helpt niets!

• Chi3F
Niemand andere suggesties over de mogelijke oorzaak :?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Wissel die USB modem eens om met de poort waar die muis op zit.
Misschien is die poort wel overleden ? >:)
Doet die muis het wel op een andere pc ?

[ Voor 19% gewijzigd door HyperDevil op 22-09-2004 12:20 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Kan best een irq conflict zijn, wijzig in je bios de irq van je USB eens naar een andere (liefst vrije), kijk of je ps/2 ook een bepaald irq krijgt in de bios

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Chi3F
HyperDevil schreef op 22 september 2004 @ 12:19:
Wissel die USB modem eens om met de poort waar die muis op zit.
Misschien is die poort wel overleden ? >:)
Doet die muis het wel op een andere pc ?
Nee dat is zinloos, heb alle poorten al geprobeerd... :)

Die muis werkt prima, want als de modem eruit is doet hij het perfect en valt hij ook niet uit. Zal van 't weekend eens in het Bios kijken (betreffende pc staat bij m'n ouders).

• Chi3F
Turkish schreef op 22 september 2004 @ 12:21:
Kan best een irq conflict zijn, wijzig in je bios de irq van je USB eens naar een andere (liefst vrije), kijk of je ps/2 ook een bepaald irq krijgt in de bios
Ik heb in het Bios gekeken, maar kan nergens vinden waar ik de USB Irq kan wijzigen of inzien. Ook die van ps/2 kan ik nergens vinden.

Het mobo is een Asrock k7s8x trouwens.

• Chi3F
*kick*

• Chi3F
Iemand nog andere tips? ;(

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:19

BoAC

Memento mori

Een ethernet-modem kopen ;) USB-modems zuigen :r

• Chi3F
BoAC schreef op 07 oktober 2004 @ 10:53:
Een ethernet-modem kopen ;) USB-modems zuigen :r
Dat zal best, maar tis de pc van m'n ouders, en ze willen een oplossing die het liefst geen geld kost... ;)
En het heeft ooit goed gewerkt met die oude ps/2 muis, en nu ineens niet meer, dus het kan niet alleen maar aan de usb modem liggen denk ik.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Dat is een veelvoorkomend probleem met de USB modems voor ADSL (Alcatel of Siemens waarschijnlijk)

Het enige wat je kunt doen is je ADSL modem uitpluggen, volledig verwijderen van je systeem en vervolgens rebooten. Dan na opstarten opnieuw installeren. Indien dat niet helpt: een extra self-powered USB hub helpt ook soms.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• BoAC

BoAC

Memento mori

Chi3F schreef op 07 oktober 2004 @ 11:22:
[...]
Dat zal best, maar tis de pc van m'n ouders, en ze willen een oplossing die het liefst geen geld kost... ;)
En het heeft ooit goed gewerkt met die oude ps/2 muis, en nu ineens niet meer, dus het kan niet alleen maar aan de usb modem liggen denk ik.
Dan hang je toch die USB-muis aan ps/2 met een convertje?

Trouwens: Wat is de chipset van het moederbord?

• Chi3F
BoAC schreef op 07 oktober 2004 @ 11:57:
[...]

Dan hang je toch die USB-muis aan ps/2 met een convertje?

Trouwens: Wat is de chipset van het moederbord?
In 1 van voorgaande posts heb ik gezegd dat het dan ook niet werkt... :)
Chipset is een SiS746FX.

Ik zat ook al te denken aan een self-powered hub, maar ik weet niet zeker of dat gaat werken. Ook aangezien die muizen aan ps/2 ook niet werken...

• Chi3F
*kicks it again*

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17

Meneer aard

Porsche rulez!

En als je het probeerd via een insteek pci kaartje? Die werken los van elkaar..was tenminste vroeger ook een oplossing met die usb roggen in combinatie met een KT266 sjipset.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Chi3F
Meneer aard schreef op 08 oktober 2004 @ 17:19:
En als je het probeerd via een insteek pci kaartje? Die werken los van elkaar..was tenminste vroeger ook een oplossing met die usb roggen in combinatie met een KT266 sjipset.
Je bedoelt zo'n usb-bracket die je moet vastschroeven in een pci-slot, en met zo'n stekkertje moet aansluiten op het moederbord? Dat wil ik dan wel even proberen, zo'n ding heb ik nog wel ergens liggen volgens mij.

• Chi3F
Guru Evi schreef op 07 oktober 2004 @ 11:30:
Dat is een veelvoorkomend probleem met de USB modems voor ADSL (Alcatel of Siemens waarschijnlijk)

Het enige wat je kunt doen is je ADSL modem uitpluggen, volledig verwijderen van je systeem en vervolgens rebooten. Dan na opstarten opnieuw installeren. Indien dat niet helpt: een extra self-powered USB hub helpt ook soms.
Dit heb ik gister geprobeerd, helpt niks helaas... Op het moment dat de modem geinstalleerd was hoorde ik weer dat 'usb-ontkoppelgeluidje' van windows, en deed de muis niks meer.
Wel vreemd dat 2 draadloze muizen via ps/2 niks doen als de modem aan staat, en dat een ps/2 muis met draad nergens last van heeft :?

• BoAC

BoAC

Memento mori

Chi3F schreef op 08 oktober 2004 @ 20:26:
[...]
Je bedoelt zo'n usb-bracket die je moet vastschroeven in een pci-slot, en met zo'n stekkertje moet aansluiten op het moederbord? Dat wil ik dan wel even proberen, zo'n ding heb ik nog wel ergens liggen volgens mij.
Nee hij bedoelt een pci-kaartje met een eigen USB-cjhipset en connectors ;)

• Chi3F
BoAC schreef op 11 oktober 2004 @ 19:49:
[...]

Nee hij bedoelt een pci-kaartje met een eigen USB-cjhipset en connectors ;)
Oke, maar die heb ik helaas niet nog ergens liggen... :P

Opzich klinken die oplossingen wel aannemelijk, maar ik begrijp nog steeds niet waarom ps/2 dan ook niet werkt! Aangezien die toch een andere controller hebben dan usb neem ik aan?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17

Meneer aard

Porsche rulez!

Chi3F schreef op 11 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

Oke, maar die heb ik helaas niet nog ergens liggen... :P

Opzich klinken die oplossingen wel aannemelijk, maar ik begrijp nog steeds niet waarom ps/2 dan ook niet werkt! Aangezien die toch een andere controller hebben dan usb neem ik aan?
Als je er een nog nodig hebt, ik heb er hier nog eentje liggen, als je intresse heb mail/icq/what ever maar.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1