JBL ESC360 voor 299 euro bij MediaMarkt Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik kwam gister bij de MediaMarkt in Duitsland, en daar zag ik de ESC 360 van JBL te koop staan voor 299 euro. Gaf een redelijk geluid moet ik zeggen. Ben toen maar eens op het internet gaan nazoeken of de prijs een beetje redelijk was, toen bleek dat hij hier rond de 500-600 euro kost! (https://secure.is.nl/marc...ducten_details.asp?ID=856)

Iemand enig idee of deze set zijn geld echt waar maakt voor die 300 euro? Ik heb maar heel even kunnen luisteren en heb naast de Yamaha AV Pack 104 (500 euro) geen vergelijkingsmateriaal gehad, maar ik kan wel zeggen dat de Yamaha een veel beter geluid gaf.

Dat is wat ik me eigenlijk af vroeg. Die JBL kost hier dus meer dan die Yamaha, terwijl die Yamaha beter geluid geeft naar mijn mening. Maar zoals ik al zei heb ik niet echt veel kunnen luisteren, omdat er een hoop andere klanten waren.

Daarom is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een van deze setjes, en dan met name die JBL. Want 1/2 van de normale prijs vind ik wel zeer merkwaardig.

[ Voor 4% gewijzigd door X-G op 19-09-2004 18:45 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39
Je zegt zelf al dat je de Yamaha beter vindt klinken.

En jij bent toch echt degene die moet beslissen, iedereen heeft een eigen muziek smaak en hoort geluiden anders.....

Ga gewoon nog eens langs mediamarkt en vraag of je deze 2 sets met je eigen muziek mag beluisteren. ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• X-G
Dark Master schreef op 19 september 2004 @ 21:02:
Je zegt zelf al dat je de Yamaha beter vindt klinken.

En jij bent toch echt degene die moet beslissen, iedereen heeft een eigen muziek smaak en hoort geluiden anders.....

Ga gewoon nog eens langs mediamarkt en vraag of je deze 2 sets met je eigen muziek mag beluisteren. ;)
Nja, omdat ik maar even snel heb moeten luisteren, vroeg ik me af of hij niet toevallig gewoon slecht ingesteld stond. Want ik kan me niet voorstellen dat er zo'n enorm verschil zit tussen 2 sets in dezelfde prijscategorie.

Op jbl.com staat trouwens niets over de ESC 360. Zal die discontinued zijn of zo, en daarom nu voor een lage prijs weg? Iemand daar enig idee van?

Verwijderd

De ESC360 zit nog gewoon in het programma van de Nederlandse importeur en staat ook nog gewoon in de brochure over 2004.
Het is de einige set van JBL met een ingebouwde versterker MET DTS, DOLBY DIGITAL en DOLBY PRO lOGIC processor. Je kunt er dus rechtstreeks een TV, DVD-speler of spelcomputer op aansluiten.

Overigens hoef je voor de prijs niet naar Duistland, kijk hier maar eens:

http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=3083

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik Nederland kost hij ook gewoon 266,- bij pick2pay, ik snap de ophef dus niet helemaal.

• X-G
Nja, dan nog is ie voor de helft van de adviesprijs te koop.
Vind ik een beetje vreemd. Iemand enig idee waarom?

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat twee sets van dezelfde prijsklasse kwa geluidskwaliteit zo verschillen. Maarja, ik heb niet altijd tijd om naar Duitsland te gaan (weet niet waar anders hier in de buurt die set te beluisteren is) om hem nog een keer te vergelijken. Daarom wilde ik weten of jullie enige ervaring hiermee hebben, en of het misschien dus toch aan de instellingen lag dat de kwaliteit niet top was.

Verwijderd

Bepaalde Hifimerken (en zeker JBL) hebben een erg hoge adviesprijs welke de winkelier mogelijkheid bied om te gaan stunten. Helaas is mijn ervaring dat veel Nederlandse winkels niet graag stunten en vrij dicht in de buurt van de adviesprijs blijven. Bij onze oosterburen wordt veel steviger met prijzen gestunt. Wie b.v. een een stel luidsprekers van JBL of Infinity zoekt, die kan deze in Duitsland vaak voor 30-50% van de adviesprijs kopen.

Ik weet dat ik zelf een jaar of 10 geleden overwoog om een paar JBL L90 luidsprekers te kopen. Adviesprijs in Duitsland was 2500DM per stuk, je kon zonder problemen winkels vinden welke deze voor minder dan 1000DM per stuk verkochten. Maar dat deze JBL's een adviesprijs van 2500DM hadden, betekent natuurlijk niet dat zij beter klinken dan luidsprekers van andere merken met een lagere adviesprijs.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat kost hij bij MediaMarkt in Nederland ook hoor :) iig is hij 299 bij de MM in Enschede

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• X-G
Grrrrrene schreef op 20 september 2004 @ 22:37:
Dat kost hij bij MediaMarkt in Nederland ook hoor :) iig is hij 299 bij de MM in Enschede
Ja, ik weet nu dat die prijs overal zo is, alleen wil ik weten of iemand ervaringen met deze set heeft, en of iemand weet wáárom hij nu 1/2 van de adviesprijs is.
Stunten met de prijs is normaal, maar 50% van de prijs af vind ik merkwaardig...

[ Voor 10% gewijzigd door X-G op 21-09-2004 19:22 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet ik veel waarom dat is, er wordt blijkbaar zelfs voor 299 nog wat aan verdiend, dus het zal wel. Die lui die hem voor 2x zoveel aanbieden zijn gewoon afzetters die 80% winstmarge rekenen ofzo :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1