uit de kijk(sept '04):
namelijk hier:
[rml][ TV] Netwerk 20.30, Jan Sloot??[/rml]
en de pagina's erna.
Wat ik weet van entanglemant is dat de twee helften veranderen zodra je er eentje meet. Maar als je nog niet gemeten hebt, lijkt het mij lastig om precies te kunnen weten hoe je het atoom kunt 'veranderen'.
Voor meer info zie ook hier:
nieuws: Onderzoekers slagen in 'eenvoudige' teleport
Dit gaat dus lijkt mij duidelijk om entanglement. Of iets anders? Iemand anders (met een hoop verstand ervan)wist mij namelijk in een ander topic te vertellen dat dit niet mogelijk is.[...]Twee gropen onderzoekers zeggen nu dat ze een atoom van de ene naar de andere kant van hun labaratorium hebben 'geteleporteerd' hebben. Het gaat om wetenschappers van de universiteit van Innsbruck en hun collega's van het Amerikaanse National Institute of Standards and technology. Het bijzondere van atom is dat ze op spookachtige manier over grote afstanden met elkaar samenwerken. Zelfs als je één atoom in tweeen splitst, blijven de twee kleinere deeltjes toch met elkaar verbonden. Verander je iets aan zo'n nieuw atoom, dan veranderd het andere stukje op dezelfde manier, ook als dat deeltje op een heel andere plek is.
De onderzoekers hebben één helft van zo'n atoom 'verbouwd'. Op de andere plaats ontstond daardoor precies hetzelfde atoom. Nadat ze het origineel vernietigd hadden, koneden ze (met een beetje fantasie) zeggen dat het atoom geleleporteerd was[...]
offtopic:
Althans ik had het hierover, en heb het misschien niet helemaal juist uitgelegd, hoewel ik zelf geen verschil zie met wat ik zei en het verhaal hierboven.
Althans ik had het hierover, en heb het misschien niet helemaal juist uitgelegd, hoewel ik zelf geen verschil zie met wat ik zei en het verhaal hierboven.
namelijk hier:
[rml][ TV] Netwerk 20.30, Jan Sloot??[/rml]
en de pagina's erna.
Wat ik weet van entanglemant is dat de twee helften veranderen zodra je er eentje meet. Maar als je nog niet gemeten hebt, lijkt het mij lastig om precies te kunnen weten hoe je het atoom kunt 'veranderen'.
Voor meer info zie ook hier:
nieuws: Onderzoekers slagen in 'eenvoudige' teleport
[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 19-09-2004 18:41 ]
Hallo met Tim