Toon posts:

[XP] Loopt vast bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik weet niet of ik dit bij het juiste onderwerp neerzet maar het is een beetje een algemeen probleem. Namelijk het volgende:

het begon allemaal met lichte strepen op mijn beeldscherm als ik het start menu van windows opende dan liepen de strepen paralel aan het start menu. verder was er nog niks aan de hand maar sinds kort loopt mn systeem vast bij het opstarten van winxp of er verschijnt heel kort een blauw scherm (niet zo snel te lezen) en vervolgens start de pc opnieuw op.

nu heb ik vandaag mn pc geformateerd en na opnieuw opstarten ontstaat weer hetzelfde probleem, namelijk windows loopt weer vast bij het opstartenm:( nou zit het dus waarschijnlijk in de hardware maar ik kan windows wel opstarten in veilge modus. Ik vraag me dus af of ik er wat aan kan doen en hoe? hebben jullie een idee? alvast bedankt voor jullie hulp!!

groeten bosan

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Had je wel alle updates geinstalleerd, en weet je _zeker_ dat je geen virus hebt? Verder is het verstandig om bij rare problemen zoveel mogelijk extra hardware los te koppelen, en je geheugen te testen.

Je zegt dat je windows wel kan opstarten in de veilige modus, daar moet je eigen even een vinkje uitzetten deze kun je hier vinden: rechts klik op deze computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart en herstel instellingen > vinkje "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit zetten. De volgende keer kun je de foutmelding zien, en deze moet je dan eigenlijk hier even posten dan pas ik je topic titel even aan.

Verder zijn termen als "groeten bosan" & "alvast bedankt voor jullie hulp!!" niet nodig hier op got :). Zie ook onze faq: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor nog meer regeltjes.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Als je wel in veilige modus komt dan ligt het misschien aan een van je drivers. Probeer even uit te zoeken wat de foutmelding is (en post die hier), aan de hand daarvan kun je verder zoeken.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 17:31

ericding

Altijd de eerste.

Verder kan je even in het logboek kijken (start > uitvoeren > eventvwr.msc). Misschien staat daar ook waarom de computer afgesloten wordt.