Toon posts:

@home verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

@home kabelinternet
router sitecom 4s 10/100
2 pc ,et xp pro

Om de circa 10 minuten gemiddeld, soms langer soms korter, valt de internetvervbinding weg.
kijk ik op de router, klopt soms het ip adres 217......... maar ook af en toe 192.168.0.100 wat het adres is van het modem als ik het goed heb...

ik heb @home gebeld modem laten resetten daar en toen ging het 3 dagen goed.

Nu zijn gesloten, na 18.00 uur..

modem brak, router brak, pc brak
wie o wie kan het mij vertellen.

ik wordt er behoorlijk geirriteerd van

Verwijderd

@home brak denk ik.

Ik heb zelf ook @home, en hier valt zo af en toe ook de verbinding spontaan weg, en opeens dan is ie er weer. (zeer irritant)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

dan moet je dus het een en ander uitsluiten..
je hebt 2 pc's dus test het eens met maar 1 pc aangesloten.
daarna met de ander.
test het zonder router...

kijk als je de verbinding weg is welke lampjes wel en niet branden op je modem.
bekijk op http://192.16.0.100 welke waarden (signal ratio enz..) er vermeld staan als het werkt, en als het niet werkt.

maar waarschijnlijk ligt het aan @home.
heb je dit altijd.. of alleen vandaag?
alleen vandaag.. tja kan een keer storing zijn..
zijn ze niet in de buurt bezig met onderhoud?

[ Voor 21% gewijzigd door job op 19-09-2004 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
regio den bosch ??

Verwijderd

Topicstarter
alle lampjes blijven branden op het modem zoals gebruikelijk.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

hang je pc eens rechtstreeks aan je modem (welke lampjes branden er nu?), haal de stroom 10 seconde van het modem en kijk eens of je dan verbinding krijgt?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Regio maastricht hier. Wat ik merk is iedere keer een dip om de +/-30 seconden, duurt maar een halve tel meteen daarna weer terug. Ik kan het duidelijk zien met DU meter en de meter in GrabIt (nieuwslezer). De verbinding zelf is er nog wel, maar in mijn geval krijgt dan gewoon even niks binnen. Ik houd zelf @home als verantwoordelijke :Y) , niet veel aan te doen dus.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

same problem here :X

bij mij in de buurt (een van de drukste @home buurten in tilburg) is het internet ook klote.
in de tijd voor de beruchte snelheidsverhoging ging alles goed.
altijd lekker internet enzo.
toen is @home snelheid gaan verhogen en da werkte 3 weken voortreffelijk.
en toen opeens werd het kut.
elke dag wordt ik nu wel een keer of 5 ofline gegooit.
soms voor eventjes en soms voor geruime tijd :X
ik ben bij ons in de wijk niet de enige.
hele wijk heb er last van :(.

na 3 maanden lang elke dag een aantal keer gebelt te hebben met @home stuurde e een monteur langs. die monteur kwam in het kort vretellen dat hij weet waar het probleem zit maar hij mag het niet maken :(.

nu zijn we zover dat we met directie van @home gesproken hebben en we aankomende dinsdag een stuk of 10 monteurs door de wijk krijgen die het op komen lossen.

dus denk da jouw probleem ook bij @home licht en als ik jouw was zou ik blijven bellen. geld van het bellen krijg je dan uiteindelijk toch wel terug.

Verwijderd

Had ik eerst ook. Vreemd, @home kon er niets aan doen. Sinds mijn kabelmodem is vervangen voor zo'n moterola dingetje, heb ik daar geen last meer van gehad.

afkloppen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:31:
same problem here :X

bij mij in de buurt (een van de drukste @home buurten in tilburg) is het internet ook klote.
in de tijd voor de beruchte snelheidsverhoging ging alles goed.
altijd lekker internet enzo.
toen is @home snelheid gaan verhogen en da werkte 3 weken voortreffelijk.
en toen opeens werd het kut.
elke dag wordt ik nu wel een keer of 5 ofline gegooit.
soms voor eventjes en soms voor geruime tijd :X
ik ben bij ons in de wijk niet de enige.
hele wijk heb er last van :(.

na 3 maanden lang elke dag een aantal keer gebelt te hebben met @home stuurde e een monteur langs. die monteur kwam in het kort vretellen dat hij weet waar het probleem zit maar hij mag het niet maken :(.

nu zijn we zover dat we met directie van @home gesproken hebben en we aankomende dinsdag een stuk of 10 monteurs door de wijk krijgen die het op komen lossen.

dus denk da jouw probleem ook bij @home licht en als ik jouw was zou ik blijven bellen. geld van het bellen krijg je dan uiteindelijk toch wel terug.
Ik woon dus helemaal in het noorden en heb dus ook veel problemen sinds de beruchte snelheidsverhoging. Volgens mij kan het netwerk van @home die extra snelheid niet aan ofzo. In bepaalde spellen heb ik realpings van 600!! Het probleem ligt gewoon bij @home en we zijn volledig van hun afhankelijk. Tenminste dat denk ik :(

Verwijderd

Topicstarter
mooi kl#te dus.
hoe bedoel je met geld terug krijgen als je vee naar @home belt?
hoe werkt dat? ik kom van chello af (gelukkig al 2,5 jaar vanaf en nog nooit de @home helpdesk hoeven te bellen tot 3 weken geleden) dus sta nu even verbaasd te kijken ....

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem, abo opgezegd ,binnen een week een telefoontje van @home met de vraag waarom ik op wou zeggen.
Ik verhaal uitgelegd, heb een nieuwe modem gekregen en daarmee is het probleem opgelost. En hoef 2 maanden geen abo kosten te betalen:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:07:
mooi kl#te dus.
hoe bedoel je met geld terug krijgen als je vee naar @home belt?
hoe werkt dat? ik kom van chello af (gelukkig al 2,5 jaar vanaf en nog nooit de @home helpdesk hoeven te bellen tot 3 weken geleden) dus sta nu even verbaasd te kijken ....
zolang jij druk blijft zetten aan @home zijn kant kom je steeds verder. die druk zet je door elke keer als je internet uitvalt te bellen.
das wel wa moeite want je zal vaak aan de foon hangen maar het geld van het bellen krijg je allemaal terug als uiteindelijk worct beslist dat de fout bij @home licht (en da is gewoon). dus die 10 cent per minuut krijg je dan gewoon terug.

en het probleem zit het er waarschijnlijk in dat veel mensen (bij ons in de wijk ongeveer nog 45%) nog met het oude com 21 modem zitten. die kunnen het netwerk niet aan en die gooien alles in de soep (@home heeft dat bevestigt tegen over ons)

ik wens je veel succes.
en neem eens een kijkje op www.commodorefxp.com/forum
das een forum wat we op aan het zetten zijn om alle problemen te verzamelen (veelal van @home). met die problemen gaan wij naar @home stappen of zoiets zodat de mensen er niet alleen voor staan :)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Volgens mij hoort dit toch echt hier thuis?
Het grote @home problemen topic deel 6/

Making an ass of myself since the 70's

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08

elsegre

Ti 3Al-2.5V

...
zolang jij druk blijft zetten aan @home zijn kant kom je steeds verder. die druk zet je door elke keer als je internet uitvalt te bellen.
das wel wa moeite want je zal vaak aan de foon hangen maar het geld van het bellen krijg je allemaal terug als uiteindelijk worct beslist dat de fout bij @home licht (en da is gewoon). dus die 10 cent per minuut krijg je dan gewoon terug.
...

http://www.home.nl/producten/voorwaarden/

11.5 Essent Kabelcom is nimmer aansprakelijk voor enige gevolgschade of indirecte schade (waaronder begrepen maar niet beperkt tot gederfde winst, telefoonkosten, immateriële schade en schade van derden) die de Abonnee lijdt of zal lijden verband houdende met of voortvloeiende uit de Overeenkomst.

En uit de oudevoorwaarden had je dit ook kunnen distileren.

Nu even inhoudelijk, als je 192.168.0.100 als ip hebt even surfen naar 192.168.0.1(dat is je modem) en dan wijst het zich verder vanzelf.
Modemwaardes copy/pasten en sturen o.v.v. het klant of case nummer naar @home.

Succes.

No news is bad news.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de router ertussen uit gehaald.
resultaat is vaag maar waar, heb dezelfde actie vorige week ook een paar keer geprobeerd, helaas zonder resultaat, echter deze keer heb ik al sinds 2 dagen normale verbinding zonder storingen or what so ever.

iets in me zegt me dat de router het probleem is 8)7

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 13:08
Djoekie schreef op 19 september 2004 @ 18:33:
Regio maastricht hier. Wat ik merk is iedere keer een dip om de +/-30 seconden, duurt maar een halve tel meteen daarna weer terug. Ik kan het duidelijk zien met DU meter en de meter in GrabIt (nieuwslezer). De verbinding zelf is er nog wel, maar in mijn geval krijgt dan gewoon even niks binnen. Ik houd zelf @home als verantwoordelijke :Y) , niet veel aan te doen dus.
hier in Maastricht de laatste tijd ook veel problemen met @Home, terwijl het voorheen super was

Verwijderd

LOL ben ik blij dat ik eindelijk verlost ben van Athome. Ik had hetzelfde probleem echt een jaar lang bij ze. En ik maar bellen en vragen waar het aan lag. "Meneer gebruikt u kazaa? Nou daar ligt het dus aan! Dat moet u verwijderen en dan is het opgelost"

LoL, dus niet. Ik heb dezelfde pc (zonder te formatteren) nu hangen op een ADSL lijn en warempel nooit meer een verbindgsbreuk!

ATHOME BEDANKT VOOR DE MOOIE JAREN! (not!)

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 18:25:
Situatie:

@home kabelinternet
router sitecom 4s 10/100
2 pc ,et xp pro

kijk ik op de router, klopt soms het ip adres 217......... maar ook af en toe 192.168.0.100 wat het adres is van het modem als ik het goed heb...
192.168.0.100 is je pc zijn ip achter een router.
217.?? moet het adres van je modem zijn volgens mij, dus net andersom.
en met nog een ander ip moet je in je router kunnen kijken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Het grote @home problemen topic deel 6

Daar hoort dit thuis. Voor elke downtime of elk simpel @home probleempje een topic aanmaken, zou het forum hier overspoelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.