Toon posts:

[XP] Profiel niet laadbaar (onvoldoende toegangsrechten)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik vanmiddag de PC moest rebooten omdat enkele programma's waren vastgelopen krijg ik niet meer het bekende windows bureaublad als ik opstart.
In eerste instantie duurt het lang voordat ik in het inlogscherm kom van de pc. Dan kan ik kiezen uit de drie aangemaakt profielen. Als ik dan voor mijn naam kies (waarbij de foto ook is vervangen door een schaakspel) worden er geen persoonlijke instellingen geladen. Wel verschijnt na een paar minuten de melding:
"Windows kan geen tijdelijke profielmap aanmaken. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoeldoende toegangsrechten"
en
"Windows kan het profiel niet laden maar heeft het standaardprofiel voortgezet"
Maar dan blijft het scherm blauw en hoor ik alleen de opstartgeluiden van windows. Daarna blijft het scherm blauw en ratelt de hdd nog een beetje maar zie ik niks.
Wat betekent dit en nog beter: hoe kom ik weer terug en hoe krijg ik weer toegang in mijn gegevens??

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Het beste kun je even opstarten in de veilige modus, en dan naar de map document and settings gaan. Hier aangekomen klik je met rechts op je profiel map > eigenshappen, daarna klik je op beveiliging en zorg je dat de rechten goed staan op deze map.

Over security in windows xp kun je heel vinden in onze zoekmachine: http://gathering.tweakers.net/forum/find. Veel succes :)

[sub]Ik pas ook even de topic titel zodat het os erin staat, meer info over deze regels kun je hier vinden: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wat ik probeer maar als ik in het zwarte scherm kom (na het opnieuw opstarten) dan is de optie "Windows normaal opstarten" geselecteerd.
Dan zou ik met de pijltjestoetsen moeten kunnen selecteren naar Veilige Modus maar die pijltjes reageren niet op mijn aanslagen.
(Sorry, veel verstand heb ik er niet van)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Blijkbaar werkt je toetsenbord dan nog niet. Is het een USB toetsenbord of draadloos? Probeer dit eerst op te lossen (eventueel tijdelijk een ander toetsenbord).

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is