Toon posts:

[XP]Wat is de ''ASP.NET Machine A... ''-account?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn computer opstart krijg ik het Welkomscherm van Windows XP. Dat vind ik irritant en overbodig. Temeer omdat ik de enige gebruiker ben. Ik wil dit scherm weghebben. Het rare is alleen dat ik bij Gebruikersaccounts in Configuratiescherm 3 accounts staan:
-Mijn eigen account
-Gast , maar die staat uitgeschakeld
-En ASP.BET Machine A... (er staat onder: Account met beperkte rechten en met wachtwoord beveiligd)
Wat is in godsnaam deze derde :r . Als ik hm open en ik wil wachtwoord bijvoorbeeld wissen (hoe komt ie aan een wachtwoord?) staat er dat:
''als ik dat probeer ASP.NET Machine alle met EFS gecodeerde bestanden, persoonlijke certificaten en opgeslagen wachtwoorden voor websites en netwerkbronnen kwijt raak.''
Als ik de account wil verwijderen staat er kort gezegd:
''Als je wilt verwijderen kun je eerst bureaublad en documenten van ASP.NET Machine A... naar uw bureaublad kopieren.''

Weet iemand wat dit allemaal inhoudt. Want ik wil af van het welkomscherm en ik denk dat dit het probleem is... :/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
de ASP.net user is een gebruiker die wordt aangemaakt bij de installatie van het .Net framework (wat je nodig hebt voor sommige programma's). Deze user wordt door windows gebruikt om ASP.net web applicaties mee te draaien. Dit maakt het veiliger als wanneer dit bijvoorbeeld onder het administrator account zou gebeuren. Deze user kan dus geen kwaad.

Afgezien daarvan lijkt het met vreemd dat deze user iets te maken heeft met het feit dat je steeds het welkomstscherm ziet eigenlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb even je topictitel wat aangepast

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad ...
Ik heb hierna met een tool mijzelf automatisch laten inloggen, hoe deze tool heet weet ik niet meer ... want ik heb net m'n pc opnieuwe geinstalleerd

Verwijderd

Je kan van het welkomstscherm af geraken door tweakui van de microsoftsite te downloaden, te installeren en dan bij Logon: Autologon aan te vinken.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Configuratie Scherm --> Gebruikeraccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden

Verwijderd

Lieuwe schreef op 19 september 2004 @ 16:31:
Configuratie Scherm --> Gebruikeraccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden
Dan krijg je het welkomstscherm idd niet meer maar wel een aanmeldvenster.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:39:
[...]

Dan krijg je het welkomstscherm idd niet meer maar wel een aanmeldvenster.
ja, maar dan ben je geen stap verder....
Maar dat TweakUI. Dat downloade is net, maar hij opende niet. Nu ben ik bezig met Tweak Pro voor Windows XP te downloaden, omdat ik zag dat TweakUI niet voor XP is. Klopt dat?

Verwijderd

Ja er is een speciale versie voor XP

Verwijderd

Je kunt ook even op de microsoft website naar autologon zoeken, hier krijg je een tekst over het veranderen van enkele registry-settings, dit heb ik ook gedaan, en daarna logt hij automatisch in en heb je helemaal geen vensters oid meer.

Verwijderd

Dit is hetzelfde als TweakUI doet maar dan moeilijker.

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
1) Ga naar Start -> Uitvoeren
2) Type het volgende in: control userpasswords2
3) Klik op "OK"
4) In het tabblad "Gebruikers" vinkje uitzetten van "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken."
5) Klik op "OK"

[ Voor 13% gewijzigd door doggiedoggiedog op 19-09-2004 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik TweakUI download, opent ie niet. Hij zegt: ''Kan entrypoint van procedure GetDllDirectoryW niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll.'' :(

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb een tip dat ik heb gelezen een paar weken geleden toen ik dat ook had.

In principe is deze user de probleem-maker, want als ik hem gewoon delete, gaat hij gewoon zonder in te loggen naar windows.
Zelfs Tweakui (van miscrosoft-site) werkte niet.

Hoop dat dit ook de oplossing is voor jouw. (weet bijna zeker dat dit de oplossing is)

Verwijderd

Topicstarter
doggiedoggiedog schreef op 19 september 2004 @ 16:49:
1) Ga naar Start -> Uitvoeren
2) Type het volgende in: control userpasswords2
3) Klik op "OK"
4) In het tabblad "Gebruikers" vinkje uitzetten van "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken."
5) Klik op "OK"
De GOUDEN TIP !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1