Toon posts:

[MSSQL] Geen connectie met server voor mijn portal *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met de installatie van een portal, ik heb na lang zoeken gekozen voor MAX webportal. Ik heb vervolgens SQL2000 geinstalleerd op mijn windows 2003 server. Ik heb een nieuwe database aangemaakt met een script van maxwebportal en deze staat nu op de server. In de AD heb ik een gebruiker aangemaakt *portal* met wachtwoord *portal*, deze gebruiker heb in vervolgens met de enterprice manager rechten gegeven op de database.

even wat gegevens:

database naam: db2000
Ip server 10.0.0.2
gebruiker portal
wachtwoord portal
Windows 2003 server Ed. , MS SQL 2000 server, Maxwebportal

ik gebruik de onderstaande regels in het config.asp bestand
strDBType = "sqlserver"
strConnString = "Provider=SQLOLEDB;Data Source =SERVER2;Initial Catalog=db2000;UID=portal;PWD=portal"

Ik ben een newbie met ASP en SQL ik hoop dus niet dat ik een hele domme fout heb gemaakt. Kan iemand mij mischien helpen, of info geven over de installatie van een dergelijk portal.

mvg, Kevin

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit werkt niet. Je hebt nu SqlServer credentials opgegeven, dus dan denkt SqlServer dat de user portal in sqlserver is gedefinieerd (zoals 'sa' dat ook is). Je gebruikt echter een windows user, dus moet je windows security gebruiken.

Je moet dan je website (die portal) onder die user draaien in IIS, echter wat je beter kunt doen is de user 'portal' verwijderen uit de AD en aanmaken in SqlServer. Dan zal het wel werken met die connection string die je gebruikt.

Oh en kies betere wachtwoorden, want dit is natuurlijk zo lek als een mandje.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
dit is uiteraard niet het wachtwoord dat ik gebruik, je wilt dit tenslotte niet dele met iedereen. Maar iK moet toch een voorbeeld kunnen geven.

Ik zal even kijken of ik die gebruiker in de SQL server kan aanmaken, is dit dan niet hetzelfde als het aanmaken van een login account bij de enterprice manager van SQL

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 21:09:
dit is uiteraard niet het wachtwoord dat ik gebruik, je wilt dit tenslotte niet dele met iedereen. Maar iK moet toch een voorbeeld kunnen geven.

Ik zal even kijken of ik die gebruiker in de SQL server kan aanmaken, is dit dan niet hetzelfde als het aanmaken van een login account bij de enterprice manager van SQL
Nee want jij hebt de gebruiker in de enterprise manager niet echt aangemaakt waarschijnlijk maar gekozen uit de AD lijst van users. SqlServer maakt dan een link met de AD user, zodat je windows integrated security kan gebruiken. De website logt echter dan aan met de user waaronder deze draait, waarschijnlijk IUSR_systemname en die heeft geen rechten.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Zal het dan wel werken als ik de user SA gebruik die door de SQL server is aangemaakt? Ik zag deze user namelijk staan bij de logins maar ik heb deze niet zelf toegevoegd.

Verwijderd

dat zal wel werken, maar SA is de System Administrator en heeft volledige rechten. Niet echt handig om te gebruiken voor je webapp. Je kan gewoon een nieuwe gebruiker aanmaken en die rechten geven. Zie ook Books Online van SQL Server.
Pagina: 1