[ADSL] Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 19:15

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
netwerkje met Win 98SE als internetdeler, met daaraan 3 Win XP's
server heeft 2 netwerkkaarten; 1 voor het netwerk, 1 voor de ADSL modem

telkens als ik (win xp) een tijdje (15-30 min.) zit te downloaden en hij gaat niet echt snel - veel connecties openen en sluiten - dan valt de verbinding weg. het icoontje blijft wel in de tray, maar je internetverbinding is gewoon dood.
dit gebeurd bij downloaden met DC++, Azureus en ook (soms) met GetRight en CuteFTP.

het verbreken en opnieuw verbinden van de verbinding werkt wel, maar hij is dan heel traag. althans het verbinden naar een server gaat traag, verder kan hij nog net zo snel downloaden als hij eenmaal de verbinding heeft. server opnieuw opstarten -> verbinding weer prima. maar da's niet echt fijn om dat elke keer te moeten doen.

ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd op de server (en ook bij mezelf)

kan het aan de modem liggen? (Alcatel Speed Touch Home (Gsv7aa3.281))
zo niet, waaraan kan het wel liggen?

Ook een cookie?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waarom in vredesnaam een simpele, instabiele Windows 98 als internet deler gebruiken?
Voor een eurootje of 30 heb je al een simpele router, waarmee je in principe hetzelfde kan.
Gebruik anders een programma als Freesco ofzo om je internet mee te delen.
Ik zou de oorzaak niet bij het modem of je XP machines zoeken, maar eerder in die 98 bak.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met welk software programma deel jij je verbinding op je Windows 98SE computer? Dikke kans dat dat softwareprogramma over de zeik raakt bij een bepaald aantal connecties.
Zie BredeP: Upgrade je Win98SE 'router' naar een beter besturingssysteem of koop een goede router, let daarbij op dat sommige niet zo geweldige routers ook maar een beperkt aantal connecties tegelijkertijd aan te schijnen kunnen.
Zelf heb ik hier een downloadservertje/router met Windows XP (jawel :P) erop, ik gebruik het ingebouwde Internet Connection Sharing wat prima werkt, tig verbindingen tegelijkertijd kan het prima aan, zonder merkbare vertraging. :P

🌞🍃

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
BredeP schreef op 19 september 2004 @ 16:08:
Waarom in vredesnaam een simpele, instabiele Windows 98 als internet deler gebruiken?
Voor een eurootje of 30 heb je al een simpele router, waarmee je in principe hetzelfde kan.
Gebruik anders een programma als Freesco ofzo om je internet mee te delen.
Ik zou de oorzaak niet bij het modem of je XP machines zoeken, maar eerder in die 98 bak.
win 98 omdat die bak niet meer aankan.

zit er bij zo'n router ook een progje dat bijhoudt hoeveel je download per dag/week/maand?

[ Voor 9% gewijzigd door nemesis_ op 19-09-2004 16:48 ]

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
DataBeest schreef op 19 september 2004 @ 16:13:
Met welk software programma deel jij je verbinding op je Windows 98SE computer? Dikke kans dat dat softwareprogramma over de zeik raakt bij een bepaald aantal connecties.
standaard internet sharing/delen van win98se

Ook een cookie?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nemesis_ schreef op 19 september 2004 @ 16:43:
[...]

zou je er misschien 64MB ram in kunnen gooien en Windows Server 2000 erop?
Dat zou nl echt een geweldige verbetering beterkenen imho.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 19 september 2004 @ 16:44:
[...]

zou je er misschien 64MB ram in kunnen gooien en Windows Server 2000 erop?
Dat zou nl echt een geweldige verbetering beterkenen imho.
er zit zelfs 128Mb in, maar win 2000 loopt niet echt soepel erop

't is een Pentium III 550Mhz

ik denk toch wel aan die stap naar win2000, maar ik wil die bak niet nog trager maken dan hij al is

Ook een cookie?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nemesis_ schreef op 19 september 2004 @ 16:50:
[...]

er zit zelfs 128Mb in, maar win 2000 loopt niet echt soepel erop

't is een Pentium III 550Mhz

ik denk toch wel aan die stap naar win2000, maar ik wil die bak niet nog trager maken dan hij al is
als je m gewoon als dedicated server gebruikt lijkt me dat meer dan genoeg.
Mijn Windows Server 2003 installatie gebruikt zo rond de 90MB...
een beetje surfen ed lukt ook perfect erop. Gamen daarintegen kan je wel vergeten.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 19 september 2004 @ 17:16:
[...]
als je m gewoon als dedicated server gebruikt lijkt me dat meer dan genoeg.
er wordt wel op gewerkt (niet veel), hij is niet alleen voor het internetten.

Ook een cookie?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

nemesis_ schreef op 19 september 2004 @ 16:43:
[...]

zit er bij zo'n router ook een progje dat bijhoudt hoeveel je download per dag/week/maand?
linux is voor jou de oplossing.
(zoek alleen wel de geschikte distro)

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
SSH schreef op 19 september 2004 @ 18:55:
[...]
linux is voor jou de oplossing.
(zoek alleen wel de geschikte distro)
eigenlijk wel ja, maar ik ben hier zo ongeveer de enige die daar mee kan werken. mijn ouders weten nog maar net wat linux is, laat staan het te gebruiken

Ook een cookie?

Verwijderd

www.ipcop.org is misschien iets voor jouw

eenvoudig en simpel

met nederlandse ondersteuning mocht je er niet uitkomen.

linux made easy 4 everyone.

Verwijderd

heb je clarkconnect al eens geprobeerd ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nemesis_ schreef op 19 september 2004 @ 17:23:
Er wordt wel op gewerkt (niet veel), hij is niet alleen voor het internetten.
Dus elke suggestie met dedicated routerdistro's als:
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:02:
heb je clarkconnect al eens geprobeerd ?
Gaan weinig nut hebben als er andere gebruikers op moeten werken.

Overigens kan een p3 550 met 128MB al prima uit de voeten met win2k pro (beetje settings tweaken scheelt een boel in prestaties).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik heb dit ook gehad bij mijn oude win 98 bak ism adsl, en dezelfde modem. Volgens mij komt het wanneer je gaat uploaden, op de 1 of andere manier ging dat niet, bijv. sharen of hosten enz. Ik heb het nooit kunnen oplossen, ook niet met formateren en opnieuw beginnen. Kan een bepaalde bug zijn ergens, want volgens mij moet 98 zoiets wel aankunnen hoor! Iig werken de modem en connectie perfect ism XP.
Ik denk verder dat de suggesties hierboven allemaal wel een goede "oplossing" zijn :)

En zo is het!

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
nu we toch hier zijn, is het verstandig om een upgrade naar win2000 te doen.
what about de programma's die er nu op draaien, blijven die gewoon werken of wordt het dan alsnog alles opnieuw installeren?

Ook een cookie?

• Sn00pN00b
  • Laatst online: 01-08 09:58
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:58:
www.ipcop.org is misschien iets voor jouw

eenvoudig en simpel

met nederlandse ondersteuning mocht je er niet uitkomen.

linux made easy 4 everyone.
Of smoothwall express. Zelfde idee, vind het alleen iets lekkerder werken. www.smoothwall.org

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nemesis_ schreef op 20 september 2004 @ 16:43:
nu we toch hier zijn, is het verstandig om een upgrade naar win2000 te doen.
what about de programma's die er nu op draaien, blijven die gewoon werken of wordt het dan alsnog alles opnieuw installeren?
Het is zeer onverstandig om niet up te graden. De Windows 98 sharing schijnt behoorlijk brak te zijn (zelf nooit geprobeerd), sowieso is Windows 98 niet meer je-van-het, het is niet stabiel.
Als je gaat upgraden naar een beter Windows systeem, kies dan niet Win2k pro, maar een van de server edities of Windows XP Pro (geen home). In WinXPpro zit het Remote Desktop wat het mogelijk maakt je PC op afstand te besturen, nu kan dit ook op Windows 2000 pro met een programma als VNC, maar dat gaat ontzettend traag, plus dat het véél CPU resources kost. Remote Desktop sharing doet dit niet, omdat dit totaal anders werkt. In de server edities van Windows zitten de Terminal Serivices die ook erg goed zijn, maar ik durf niet te zeggen of de programma's gewoon doorlopen zodra je je Terminal Service sessie afsluit, bij Remote Desktop (XPpro) is dit wel. Dit is de reden waarom ik op mijn Leechbak/router WinXP pro geinstalleerd heb.

Over je programma's. Het is mogelijk om je besturingsysteem van 98 naar Windows 2000pro/XPpro te upgraden indien je upgrade in dezelfde taal als je huidige installatie. Bij een upgrade worden huidige instellingen en geinstalleerde programma's meegenomen. (bron). Wel kan het zijn dat bepaalde programma's toch niet werken of problemen geven na je upgrade, Win9x en NT+ zit anders in elkaar, sowieso werken niet alle 9x programma's op NT+.

Nouja, succes.

🌞🍃

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
thx, maar....
ik weet dat xp stabieler en fijner is/werkt dan win2000, maar volgens mij heeft xp wel meer geheugen nodig en is dus trager. of heb ik het nou echt fout?

[ Voor 3% gewijzigd door nemesis_ op 20-09-2004 19:40 ]

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
xp lijkt wel sneller dan 98se op die pc!
het lijkt te zijn gelukt

Ook een cookie?

Pagina: 1