Toon posts:

SMD-component afgestoten van DFI NFII Infinity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Met al mijn lompigheid heb ik een SMD-component vlakbij de socket er als het ware afgerukt met een schroevedraaier :(
Daar waar het component zou moeten zitten, staat FB29 bij.

Ik heb het met een gele kleur omcirkeld op een aantal foto's:

http://members.home.nl/ruudzeelen/dfi_2.jpg
http://members.home.nl/ruudzeelen/dfi_6.jpg

Ook het SMD-component heb ik nog...

Valt dit nog te solderen? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 16:24 . Reden: lomp groot plaatje ]

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Dat heb ik ook eens een keertje gehad met mijn 9800 XT.
Niet lachen maar secondelijm om het ding weer vast te lijmen en wat geleidende verf om de verbindig te herstellen. Ik heb daarvoor achterruitverwarming-reparatie kitje gebruikt :P

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 19 september 2004 @ 16:01:
Dat heb ik ook eens een keertje gehad met mijn 9800 XT.
Niet lachen maar secondelijm om het ding weer vast te lijmen en wat geleidende verf om de verbindig te herstellen. Ik heb daarvoor achterruitverwarming-reparatie kitje gebruikt :P
Zoiets had ik ook al in gedachten, maar de contactpunten liggen volgens mij eronder... hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Verwijderd

Neem je mobo mee naar je lokale electronicazaak, voor een kleine vergoeding willen ze die best wel vastsolderen met een microboutje :)

[search=smd solderen]

Of zet het anders in je signature dat je iemand zoekt met een vaste hand + smd bout. Vergeet dan niet je mailadres in je profiel zichtbaar te maken (voor de spam hoef je het niet te laten, aangezien profielen alleen gelezen kunnen worden door ingelogde gebruikers) :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 16:27 ]

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:07:
[...]

Zoiets had ik ook al in gedachten, maar de contactpunten liggen volgens mij eronder... hoe krijg je dat dan voor elkaar?
Dan wordt het idd lastig en kun je het beter naar een electronica zaakje brengen en vragen of ze je willen helpen :)

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 19 september 2004 @ 16:24:
[...]

Dan wordt het idd lastig en kun je het beter naar een electronica zaakje brengen en vragen of ze je willen helpen :)
En wat als ik hem er gewoon op leg... aan de zijkanten vastlijm en aan de lange uiteinden een beetje bijtip met gelijdende verf?

De 'lokale' electronica boer is zo'n 10km verderop... en daar ben ik ooit eens geweest voor éen 'onderzoekje' naar kapotte speakertjes... er zat een kabeltje los en daar vroegen ze 25 gulden voor :|

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Hoe goed geleidt die verf? Als de weerstand van de verf in het niet valt bij de waarde van het component zal het wel gaan. Ik weet echter niet wat de levensduur van zo'n verbeinding is...

Maar het is sowieso een priegelwerkje... Hopen dat je de component niet gebroken hebt.

Wat zou FB zijn... FeedBack weerstand?
Wat deed je daar eigenlijk met een schroevedraaier? Zo'n socket moet gewoon met de hand open te maken kunnen zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door MeMoRy op 19-09-2004 16:38 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op 19 september 2004 @ 16:37:
Wat deed je daar eigenlijk met een schroevedraaier? Zo'n socket moet gewoon met de hand open te maken kunnen zijn...
Dat weet ik wel ;)
Er zat 1 of andere groene troep op, vlakbij een van die 4 gaten om de heatsink mee vast te maken. Die lag over 3 van zulke SMD-componenten in de buurt. Bij de eerste 2 kreeg ik het na een beetje zwoegen goed vanaf. Bij de derde gebruike ik het socket helaas als hefboom... *krak* |:( :P
Maargoed, ik zal het toch proberen te plakken... het lijkt bij nader inzien toch erop dat de SMD de 2 contactpunten aan de buitenkant heeft ;)

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 21:16
Als het allemaal niet lukt kun je het board langsbrengen / opsturen, wij hebben bij mij op het werk een smd afdeling, m'n collega aldaar heeft me wel vaker uit de brand geholpen. In het ergste geval kost je dat twee keer verzendkosten, maar dan is het wel goed!
Oh ja, Leeuwarden.

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

je hoeft het niet smd te solderen (als je het wilt moet je zelf weten, maar in principe hoeft het niet), bij mij is exact hetzelfde chippie eraf gegaan, toen ben ik naar tweakstore gegaan en toen heeft jeroen em er gewoon weer opgesoldeerd met normale soldeerbout en tin, en draait weer als een zonnetje

[ Voor 14% gewijzigd door geforce666 op 19-09-2004 19:34 ]

Pagina: 1