[XP] Comp. soms paar seconden stil

Pagina: 1
Acties:

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:25
Erg raar, sinds een paar maanden:

Als ik aan het computeren ben, gewoon wat dingen in verkenner aan het opzoeken bijv., staat mijn computer soms gewoon een paar seconden (4/5 ongeveer) stil. Erg raar. De muis kan ik dan wel bewegen, maar voor de rest staatie even vast, en daarna gaatie weer normaal snel! verder...
Hieronder wat voorbeelden! (dus komt wel vaker voor in andere situaties) waarbij ik het heb:

* Als ik een klein (gewoon gedownload) filmpje afspeel. Dan is hij aan het afspelen, staat het beeld ineens ff stil, gaat het geluid door, en die 4 seconden dat het beeld stil staat, haaltie daarna in door een paar seconden weer extra snel te gaan...

* In de demo van Fifa 2005. Geheel willekeurig, om de 3 minuten staatie ff 3 seconden stil terwijl hij het voor de rest super vloeiend doet.

* Als ik iets aan het lezen ben op internet en even wat snel naar beneden scroll. dan blijftie ook 2 seconden 'hangen'. En dat is ook niet elke keer als ik naar beneden scroll, bijv 5x niet en 1x wel...erg raar

Nu zullen vele zeggen dat het aan de videokaart ligt, maar dat is niet zo volgens mij omdat Fifa bijvoorbeeld de rest van de 'tijd' wel super loopt, en hij ook stil staat als er niet veel gebeurd, bij een corner bijvoorbeeld. (hij heeft dan niet veel beelden te laden)

En vorig jaar had ik dit probleem ook niet terwijl in de tussentijd geen nieuwe/andere WinXP erop heb gezet...

Mijn comp. gegevens:

Win XP
Videokaart Radion 9100 128 MB
1.8 GHZ
512 MB-ram
60 gb harddisk waarvan maar 23 gebruikt

Wat al geprobeert

- alle troep (spyware etc) van mijn comp. afgegoooid
- gedefragmenteerd
- hardwareversnelling 1 'tikje' lager gezet
- registry gecleaned
- drivers geupdate

ps. ik wil windows het liefst niet opnieuw installen en ook niet formatteren....

Wat moet ik doen? :?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Heb je een netwerk / kabelinternet? Zo ja, probeer het eens zonder netwerk, dus haal het stekkertje er even uit.

Nederlander in België

• MaStar
Elektronicanet schreef op 19 september 2004 @ 15:43:
Heb je een netwerk / kabelinternet? Zo ja, probeer het eens zonder netwerk, dus haal het stekkertje er even uit.
ik heb hem er ff uitgehaald..maar nog steeds niet vloeiend in FIFA....het is ietsjes korter (datie stil staat) heb ik het idee....maar nog (lang) niet verholpen O-)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
MaStar schreef op 19 september 2004 @ 15:57:
[...]

ik heb hem er ff uitgehaald..maar nog steeds niet vloeiend in FIFA....het is ietsjes korter (datie stil staat) heb ik het idee....maar nog (lang) niet verholpen O-)
schakel anders je netwerkkaart helemaal uit.

Hallo met Tim

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
GPU/NIC dezelfde IRQ?

• MaStar
WTF? :? ff voor de duidelijkheid, ik ben geen comp. nerd ;)

• MaStar
Brokstuk schreef op 19 september 2004 @ 15:59:
[...]

schakel anders je netwerkkaart helemaal uit.
hoe kan ik dat het beste doen? (en als hij dan niet meer vastloopt, wat dan, ik bedoel...dan doet het internet het niet meer O-) )

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Dan weet je wel waar het in zit ;) Je kunt bij netwerkverbindingen rechtermuisknop uitschakelen / disable doen. Maar ik verwacht niet dat het daar in zit; heb je nog meer PCI kaartjes / USB apparaten er aan hangen?

Nederlander in België

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Of bij deze computer(rechtermuis)-->eigenschappen--> hardware-->apparaatbeheer je netwerkkart uitzetten. (dit apparaat uitschakelen)

Hallo met Tim

• MaStar
Elektronicanet schreef op 19 september 2004 @ 16:58:
Dan weet je wel waar het in zit ;) Je kunt bij netwerkverbindingen rechtermuisknop uitschakelen / disable doen. Maar ik verwacht niet dat het daar in zit; heb je nog meer PCI kaartjes / USB apparaten er aan hangen?
ik heb op de computer in de USB poorten hangen:

*Kabeltje naar USB-HUB: met daarin weer 2 USB kabeltjes (voor de telefoon en een USB kabel erin voor de MP3speler)
*Kabel die naar een racestuurtje gaat
*Netwerkkabel

edit: geen verbetering als ik de netwerkkabel uitschakel :/ :'(

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Heb je die kabeltjes al even los gehad, maakt zeker geen verschil? Draaien er geen verdachte programmaatjes bij Processen als je op Ctrl Alt Delete drukt? Sluit de overbodige eens af en kijk of dat scheelt...

Nederlander in België

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

MaStar schreef op 19 september 2004 @ 16:55:
[...]

GPU is Graphical Processing Unit, Videokaart dus, en NIC is Network Interface Card, Netwerkkaart dus :) Firebird72 bedoelt of je videokaart en netwerkkaart misschien een conflict met elkaar hebben, omdat ze hetzelfde adres (IRQ) hebben. Je kan kijken of dit het misschien is door je netwerkkaart via Apparaatbeheer dus uit te schakelen, en dan te kijken of hij nog schokt.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• MaStar
nou...
ik heb netwerkkabel ff uitgeschakeld....nog steeds zelfde probleem
ik heb alle proggies die nog liepen (kazaa, Azureus, MSN) afgesloten....nog steeds het zelfde probleem

What Next??

• MaStar
zelf de tweakers weten het niet meer :X :/

[ Voor 12% gewijzigd door MaStar op 20-09-2004 17:55 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

AzzKickah

06-CENSORED

MaStar schreef op 19 september 2004 @ 16:55:
[...]

Of je de videokaart en je netwerkkaart op hetzelfde IRQ hebt zitten (conflicten). Checken in --> eigenschappen van deze computer --> hardware --> eigenschappen bekijken van de netwerkkaart en de videokaart --> kijken of ze op dezelfde IRQ zitten.

Verwijderd

AzzKickah schreef op 20 september 2004 @ 18:02:
Of je de videokaart en je netwerkkaart op hetzelfde IRQ hebt zitten (conflicten). Checken in --> eigenschappen van deze computer --> hardware --> eigenschappen bekijken van de netwerkkaart en de videokaart --> kijken of ze op dezelfde IRQ zitten.
Aha, en denk je dan dat de netwerkkaart om de 3 minuten ofzo een signaal afgeeft dan?
Dat zou natuurlijk verklaren dat hij ook tijdens gewoon FIFA en met tussenpozen raar gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 18:15 . Reden: typfoutje ]

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Had ik met mijn vorige computer ook vaak last van nu een athlon en een asusu meoderbord vorige een intel met een msi bord mischien dat je daar wat aan hebt.En test je geheugen is en is je computer geaard?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:15:
[...]

Aha, en denk je dan dat de netwerkkaart om de 3 minuten ofzo een signaal afgeeft dan?
Dat zou natuurlijk verklaren dat hij ook tijdens gewoon FIFA en met tussenpozen raar gaat doen.
Weet neit precies wat je nu bedoelt, maar het is volgens mij wel zo dat 1x in de zoveel tijd je netwerkkaart 'iets' moet doen om de verbinding tot stand te houden. Dus dat zou het dan wel kunnen zijn eventueel, lijkt me.
Succes

• MaStar
ik heb netwerkkaart uitgeschakeld, toen Fifa gaan spelen, maar nog steeds die paar sec. vastlopen :(

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je een soundblaster? ik denk idd ook dat het een irq probleem is.

probeer eens te kijken met bv taskinfo (http://www.iarsn.com/taskinfo.html) wat er gebeurt.
gaat je dpc time placeholder af en toe een paar procent omhoog (kijken in de kolom cpu%)?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• MaStar
Mr.Nobody schreef op 20 september 2004 @ 19:28:
heb je een soundblaster? ik denk idd ook dat het een irq probleem is.

probeer eens te kijken met bv taskinfo (http://www.iarsn.com/taskinfo.html) wat er gebeurt.
gaat je dpc time placeholder af en toe een paar procent omhoog (kijken in de kolom cpu%)?
ze zitten niet op dezelfde IRQ (ene 19 andere 16)
en ik ga vanmiddag ff checken of dpc time placeholder af en toe een paar procent omhoog gaat :)

en heb geen soundblaster (Wel mijn boxen van de stereo, 4, op de computer aangesloten)
Pagina: 1