[Harddisk] bestanden Maxtor hd nog te redden

Pagina: 1
Acties:

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13
Nadat ik al eerder problemen had met m'n Maxtor Diamondplus 9 160 GB 8 mb (geen SATA), lijkt hij nu definitief overleden. Nadat ik master en slave even had geswitched (om vanaf ander besturingssysteem op te starten), en weer terugswitchte gaf ie aan: NTLDR is missing. Verandering van biossettings/jumpersettings/cable etc. hielpen niet. Ik heb de HD nu in een ander systeem gezet, en nu blijkt nog maar 1 partitie van de 3 te werken (Helaas niet de partitie met m'n foto's etc. daarop). M'n boot-partitie is nog te zien, en m'n 3de partitie helemaal niet meer. Het lijkt mij dat dit dan ook de "bad sectors" zijn. Nu las ik al in de faq al dat ik geen low-level format moet doen, maar is er nog en manier om van de 3de partitie nog wat bestanden te redden???

moederbord: Asus A7V333
cpu: XP1700+
HD: Maxtor Diamondplus 9 160 GB 8 mb (2,5 maand oud)
geheugen: 768 mb
etc...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd

nee...

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

ja er is een manier, maar die kost je 6000 euro... data-recovery door professioneel bedrijf ... en ik neem zo'n btje aan dat je er geen 6000 euri voor over hebt :Y)

iets met foto's...

Verwijderd

Ik zou het proberen met wat partitie recovery software. Niet geschoten is altijd mis. Ik ben na een fout ook wel's hele partitie's kwijtgeraakt maar heb die vaak wel terug kunnen halen, er was dan trouwens geen sprake van fysieke fouten op de schijf.

Wat je ook zou kunnen proberen is die brakke HD weer gewoon (zoals in je oude config) in je systeem hangen. Opstarten met een bootable Xp cd-rom en dan de repair optie kiezen (niet die automated recovery optie in het begin met f2). Dan kun je vanaf een command line een aantal repair opties kiezen. Ik zou dan gaan voor fixboot en fixmbr. Hierna afsluiten, niet opnieuw opstarten en die schijf weer in een andere PC stoppen.

Maar ik zou eerst proberen de data terug te halen. Lees die faq die eerder genoemd werd ff goed na.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Ik heb 99% van m'n data terug gekregen met 'GetDataBack'. Moet je even zoeken met google.

Als je de melding NTLDR krijgt, hoeft het niet te betekenen dat je HD overleden. Hij kan puur de NT-boot loader niet vinden, maar daarvoor zijn meerdere oorzaken aan te wijzen.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13
Ik heb niet al te beste ervaring met GetDataback en soortgelijke programma's. Niet alleen duurt het erg lang, meestal levert het niet echt het gewenste resultaat. Omdat ik op kamers zit, en niet al te lang van m'n harddisk af wil zijn, heb ik 'm dan ook maar opgestuurd. Helaas dus van de verloren gegane data. Toch bedankt voor de reacties

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Ik vind het een beetje onzin om het niet te proberen. die paar uur die je kwijt bent met proberen, vallen in het niet met de tijd dat het duurt (week of twee) voordat je van maxtor een nieuwe schijf hebt :)

Desnoods probeer je van getdataback eerst de gratis versie uit.. dan kan je complete versie later kopen/downloaden.
Programma werkt top, heb er heel veel data mee gered.
Maarja, je hebt hem al opgestuurd

[ Voor 27% gewijzigd door job op 25-09-2004 12:20 ]

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Met Getdataback had ik ook gen goeie ervaring (meeste bestanden waren allemaal broke)

met het programma FinalData daarin tegen kreeg ik 80% van me files terug, en das al beter dan niks;)

En ja, nu maar gelijk goeie back-ups die elke dag naar anders systeem gaan ;)
Pagina: 1