Dell Latitude D500 upgraden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 07:10
Hallo,
Ik had een vraag ik heb sinds kort een Dell Latitude D500 overgenomen van iemand alleen zit er een Mobile processor is met speedstep technologie, er kan volgens de site van Dell ook een Centrino in en dat heeft toch wel mijn voorkeur..
Kan ik dit nog laten upgraden?
Dit moet neem ik aan via Dell gebeuren?
Hoeveel kost dat ongeveer?

Alvast bedankt,
Kevin

Verwijderd

Even iets meer details graag. Zoals je misschien al had uit kunnen vinden is Centrino een benaming voor een compleet platform (chipset, cpu, wlan) en niet een processor. De in het Centrino-platform gebruikte processor is de Pentium M. Deze ondersteund ook speedstep en is los te krijgen voor socket ufpga (479 pins). Als je laptop zo'n socket heeft, kun je waarschijnlijk een Pentium M erin werpen.
Ik heb in mijn laptop (asus) de Celeron M vervangen door een Pentium M, vanwege de speedstep van de laatste. Werkt perfect.

• kibber
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:28:
Even iets meer details graag. Zoals je misschien al had uit kunnen vinden is Centrino een benaming voor een compleet platform (chipset, cpu, wlan) en niet een processor. De in het Centrino-platform gebruikte processor is de Pentium M. Deze ondersteund ook speedstep en is los te krijgen voor socket ufpga (479 pins). Als je laptop zo'n socket heeft, kun je waarschijnlijk een Pentium M erin werpen.
Ik heb in mijn laptop (asus) de Celeron M vervangen door een Pentium M, vanwege de speedstep van de laatste. Werkt perfect.
Nu word je te moeilijk ;)
Ik heb er wel zo'n sticker opzitten wat aangeeft dat er een Intel Pentium M in zit.
Maar als je dan op de site van Dell kijkt staat dat ze ook in de uitvoering als Centrino te krijgen zijn...
Kijk adners zelf hier even misschien word je er dan wijzer uit: http://www.dell.com/downl...s/latit/latit_d500_uk.pdf

Verwijderd

De reden waarom er bij jou geen Centrino-stickertje opgeplakt is, is denk ik omdat er geen Intel WLAN 2100b module inzit, maar een Dell Truemobile. Dan mag het al geen Centrino meer heten. Op www.intel.com kun je een Intel Centrino Mobile Technology Test Utility downloaden, die precies aangeeft welke componenten conformeren aan Centrino en welke niet.
Het lijkt mij zinloos om je processor (Pentium M) te vervangen door een Centrino-processor, wat dus feitelijk een Pentium M is.

• kibber
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 17:03:
De reden waarom er bij jou geen Centrino-stickertje opgeplakt is, is denk ik omdat er geen Intel WLAN 2100b module inzit, maar een Dell Truemobile. Dan mag het al geen Centrino meer heten. Op www.intel.com kun je een Intel Centrino Mobile Technology Test Utility downloaden, die precies aangeeft welke componenten conformeren aan Centrino en welke niet.
Het lijkt mij zinloos om je processor (Pentium M) te vervangen door een Centrino-processor, wat dus feitelijk een Pentium M is.
Maar zou het ook niet schelen in het energieverbruik?

Verwijderd

Het is dezelfde processor, dus nee.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is geen Centrino processor. Centrino is, zoals al eerder gezegd, de naam van een platform geintroduceerd door Intel. Dit platform bestaat uit een Intel wireless adapter, een Intel 855PM/855GM(e) chipset en een Pentium M processor.

Het kan goed zijn dat een notebook toevallig een andere chipset heeft, maar deze kan dan natuurlijk wel profiteren van het lage stroomgebruik van de Pentium M. De processor hoeft dus niet vervangen te worden.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Niet om je af te zeiken hoor, maar het komt vreemd over:
Je koopt een laptop over, hoort iets over Centrino, en omdat je dat niet hebt, wil je dat?
Zou in het vervolg je even beter orienteren voordat je iets koopt, voorkomt onaangename verrassingen zoals bugs, zwakke plekken en andersoortig "niet leuk" wat je erbij krijgt.
Een laptop is meestal beperkt op te graden: meer geheugen en een grotere HD zijn denk ik de meest uitgevoerde en meest nuttige uitbreidingen, samen met een DVDbrander als die er nog niet in zit.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1