[win98]mscdmss.dll wordt iedere boot gemaakt

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo GoTters,

Ik zit op dit moment op een pc te werken die volledig in het portugees is, en hij staat in Brasil. Dat even terzijde want windows 98 werkt overal hetzelfde.

Het probleem is het ovlgende:
Iedere keer als ik windows 98 opstart krijg ik te zien op mijn scherm dat er een trojan in het bestand "mscdmss.dll" zit. Iedere keer weer kan ik kiezen of ik toegang tot het bestand wil geven of niet, uiteraard wijger ik dat.

In het register heb ik gezocht naar "mscdmss.dll" en ik ben het 2 keer tegengekomen namelijk op de volgende 2 plaatsen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\mallocator\DllName

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\MPRServices\mallocator\DllName

Beide keren staat er ook zoiets bij als startup = mallocator

Wat ik heb geprobeerd:
- adaware laten scannen, die vind een stuk of wat dingen, maar bij het verwijderen van bestanden loopt ie vast.

- in het register de waarden "mscdmss.dll" op "" gezet

- virusscanner AVG 6.0 upgedate, en de hele pc laten scannen zonder resultaat

- software verwijderd die niet van toepassing is

- in msconfig een zooi software uitgezet die niet opgestart moet worden

Geen van bovenstaande pogingen heeft geholpen.
De computer werkt voor de rest wel goed, alleen internet ligt er af en toe uit, maar dat krijg je in hartje Rio de Janeiro...

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of een goede tip kan geven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag lijkt me beter op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen