VNC bij boot Mandrake 10.0

Pagina: 1
Acties:

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07-2025
Ik ben onlangs, puur uit intresse, begonnen met het opzetten van een mandrake server op een oude bak. Ik ben dus volkomen Linux noob.

Nu nemen die monitor, keyboard en muis nogal wat ruimte in op mijn bureau, dus het eerste wat ik wilde doen is een VCN server configgen zodat ik de server remote kan beheren. Nu was dat opzetten van het VCN erg eenvoudig (Internet >> Remote Acces >> Virtual Network Connection), maar ik wil dat de VCN server automatisch start als ik Mandrake opstart. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe, of misschien een linkje geven naar een site waar dit staat?

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

In het configuratie scherm zit een blad waar je programma´s kan aanvinken te starten :)
Overigens kun je ook remote beheren met webmin(urpmi webmin) https://IPserver:10000 of via SSH welke het snelst is.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
je zouw ook in /etc/rc.d/init.d of /etc/init.d een bestand kunnen aanmaken maar dat gaat in webmin net iets makkelijker.
Maar waarom zouw je op een server X draaien linux leer je het beste van de command line imo.
Ik draai hier een Debian Testing zonder X met SSH en Webmin en als je daar eenmaal aan gewend bent geraakt wil je niks anders meer

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Ik beheer mijn headless server op dezelfde manier; de juiste commando's aan /etc/rc.local toevoegen is het gemakkelijkste.
Zie ook mijn website, lijkt me voor jou een aanrader.

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07-2025
Bedankt voor jullie reacties.

Ik kan echt niet vinden waar in het control centre ik programma's zou kunnen adden die mandrake bij het booten moet runnen. Zou toch verwachten dat dat onder "Boot" stond.

Webmin installeren en gebruiken is echter wel gelukt, dus heb ook niet echt behoefte meer aan het starten van vnc bij boot (zou dat eventueel ook bij webmin kunnen instellen). En mocht ik toch behoefte hebben kan ik natuurlijk vnc gewoon starten via ssh. Ware het niet dat ik een probleem heb met ssh:

Om de een of andere manier kan ik met putty niet ssh-en van mijn XP computer naar de mandrake server. Als ik (vanaf xp bak) de poorten van server scan staat port 22 wel degelijk open, en als ik op linux computer kijk luistert sshd wel op port 22. Maar als ik met putty via ssh wil inloggen op mijn server krijg ik voordat ik username of whatever kan invoeren "connection closed by remote host". Ik heb al geprobeerd sshd op een andere port te laten luisteren, en heb ook al de ssh server opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik kan vanaf de server wel naar "localhost" ssh-en.

Met telnet hetzelfde als bij SSH alleen dan gaat het allemaal wat sneller :)

EDIT: Ben er al achter. In /etc/hosts.allow stond dat ie alle ip's moest blocken... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Berrick op 21-09-2004 02:48 ]

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.