Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eisen aan een 'ideale' MP3 speler annex portable memory

Pagina: 1
Acties:

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Natuurlijk is dat uiteindelijk subjectief, maar er is toch wel een lijstje te bedenken waarvan je zegt: dit moet eigenlijk in iedere speler. Dus geen subjectieve criteria als: maten, vorm of uiterlijk of variabele grootheden als prijs, maar harde specs.

Mijn eisenpakket tot nu toe:

- goed geluid natuurlijk, maar dit is al gauw een subjectieve kwestie.

- usb stekker of draad ingebouwd (los draadje raakt gegarandeerd zoek en is irritant in je zak; idem voor convertors van mini-usb naar gewone usb)

- uitbreidbare capaciteit (liefst met geheugenkaartjes die je ook al voor je camera gebruikt) omdat je na een tijdje toch altijd weer te kort komt.

- bediening waarvan je de belangrijkste functies op de tast kunt gebruiken

- genoeg output om ook wat grotere koptelefoons te kunnen gebruiken

- stevig en krasbestendig (moet jaren in je broekzak kunnen wonen)

- formaat en gewicht geschikt om in broekzak of borstzakje te dragen

- geen gekke beperkingen in het aantal mappen of files dat je aan mag maken

- bluetooth, maar dan ook echt. Dus niet alleen een interface met je telefoon, maar ook wireless stereo signaal voor de nieuwe generatie hifi koptelefoons (i-phono). Heeft er geen een tot nu toe!

Het is vast niet compleet, maar alleen al deze criteria zijn bijna onmogelijk te achterhalen op een snelle manier. Je leest je suf aan reviews om deze gegevens te achterhalen. Als je dat voor iedere speler op de markt moet doen ben je weken kwijt.

Mijn hoop is dat we als tweakers een mooie lijst kunnen maken van checkpunten en dat reviewers en online shops dan overtuigd kunnen worden deze in hun produktbeschrijvingen te zetten.

Verwijderd

dat is toch voor iedereen anders :?

de 1 moet perse in een Duitse auto rijden anders is het een "wrak" ( :/ ) En anderen kunnen rustig 5 jaar rijden met de oudste suzuki alto die er is :) Zo ook bij mp3 spelers lijkt me. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 14:38 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06
Dus geen subjectieve criteria als: maten, vorm of uiterlijk of variabele grootheden als prijs, maar harde specs.
En dan:
- bediening waarvan je de belangrijkste functies op de tast kunt gebruiken
- formaat en gewicht geschikt om in broekzak of borstzakje te dragen
:?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
how about:

* Ingebouwde USB stekker
* Werkt ook als USB-Stick
* Verlicht display
* Ingebouwde vervangbare(!) accu(oplaadbaar via adapter en USB)
* FM-zender ingebouwd (Illegaal in NL, maar wel handig)
* Ondersteuning voor OGG, MP3, WMA etc
* Flash upgradable voor toekomstige muzieksmaken.
* Instelbare Equaliser

[ Voor 6% gewijzigd door Harmsen op 19-09-2004 20:30 ]

What a fine day for Science! | Specs

• max3D
  • Niet online
@MisterJonge: wie vijf jaar een alto kan blijven rijden is niet toe aan een mp3 speler :) Serieuzer: als je geen nieuwe zoekt hoef je dit topic gewoon vijf jaar nietr niet te lezen.

@BarôZZa: het lijkt tegenstrijdig, maar ik bedoel dat de een de rechthoekige Monolith het einde vindt en een ander de 'blob' Rio Carbon. Exacte maten, vorm en uiterlijk zijn dus subjectief.
Bediening die je op de tast kan vinden sluit bijv. miniscule knopjes uit, knopjes waarvoor je per se het menu moet kunnen zien om te weten wat ze doen, etc.
Formaat en gewicht zijn ook subjectief, maar niemand wil een baksteen lijkt me, dus het criterium 'past in je zak' leek me wel redelijk objectief.

@Huntor: ingebouwde usb stekker had ik ook al genoemd en FM-zender lijkt me niet voor iedereen een cruciaal vereiste en is idd illegaal, maar de rest zijn zinnige aanvullingen.

• max3D
  • Niet online
USB 2.0, hoe kon ik het vergeten |:(

en dan wel echte usb 2.0 en geen marketing prietpraat a la de Philips mp3 speler die blijkbaar alleen in 'compatibility mode' usb 2.0 kent. Lees: gewoon net zo traag als een usb 1.x is.
Pagina: 1