Toon posts:

probleem met speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik kan met mn webbrowser niet in de modem komen door middel van 10.0.0.138.
De ene keer kan het wel en dan doet ie niks meer.
Internet doet t perfect alleen wil ik m beveiligen met password maar kom er gewoon niet in.

Ik heb win xp pro met sp 2 en wanadoo lite adsl.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kun je er wel met telnet in?

code:
1
telnet 10.0.0.138

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05

reiker

dan jij!

Ik wil niet heel lullig doen ofzo hoor, maar tot nu toe zijn alle door jou geopende topics op slot gegaan, deels door te vage of te weinig informatie.

Ik zou zeggen, kom maar op: hoe krijgt je pc z'n ip? Staat DHCP in je 510 aan, of heb je die statisch ingesteld? Heb je dit probleem ook met een andere browser? En een andere computer?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je dat modem al even geherstart :? en dus ook even voorzien van de nieuwste firmware :? heb je een firewall op je pc draaien die mischien uitgaand telnet blocked :?

meer info is dan wel wenselijk

A wise man's life is based around fuck you

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:40
* HiDNN had het zelfde probleem toen ik Sp2 geinstalleerd had..

Ik had alles uitstaan, kwa firewall enzo..
maar zodra je reboot deed kon je er op komen..maar na verloop van tijd, kon je niet meer op het modem komen 8)7 (en beeldschermpjes lichten ook niet meer op in de Taskbar als je op het i-net bezig was)

Ik heb er nog niet echt na gekeken,want
* HiDNN heeft gewoon weer uninstall gedaan :o

Maar volgens mij komt door msn ofzo want zodra je msn niet had opgestart kon je nog gewoon op het modem komen.

Verwijderd

Topicstarter
Met telnet kom ik er wel in.
In mn browser deed ie t net weer even maar als ik dan ergens op klik,krijg ik een melding van pagina niet gevonden.Probeer ik t daarna opnieuw doet ie weer niks,lijkt wel of ie vastslaat.

Ik heb de nieuwste firmware en de firewall uitgeschakeld.

Volgende keer zal ik wat duidelijker zijn met mn topics en mn eerder postings waren inderdaad waardeloos maar daar heb ik al voor op mn donder gehad van de moderator.

Ip word via de modem geregeld.
Toch stom dat ie de ene keer wel doet en dan weer niet.
Wat betekent wins proxy disabled en ip routing disabled?misschien ligt t hier aan ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 21:29 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hoewel wat moeilijker kun je daarmee ook alles (en meer) regelen. wachtwoord wijzinge lijkt me geen probleem . (uiteraard effe de cli manual zoeken op internet op de speedtocuh site)
Ip word via de modem geregeld.
Toch stom dat ie de ene keer wel doet en dan weer niet.
waarschijnlijk is je netwerk kabel (ofzo) gaar. Klinkt als een dns probleem.

Maar ik zou beginnen met regel: controleer(lees: vervang) je netwerk kabel.
Wat betekent wins proxy disabled en ip routing disabled?misschien ligt t hier aan ofzo.
iprouting: dat pakketjes door je pc worden geroute, wins is als je een lan hebt en daar meer pc's op. hoewel ze bij mij aanstaan (xp pro, wellicht is dit in xp home anders) lijkt dit niet je probleem

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 19:16
Je kunt twee dingen doen. De uPnP uitzetten of deze van de support van Speedtouch die ik nog moet checken:

Kunt u dit deze oplossing van MS eens proberen:

Description: the Remote Access connection manager service (as well as many others) has been stopped after installation of SP2

Workaround: in order to restart this service you will need to go into msconfig and the services tab and reselect the following services:

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Usually, putting them on 'automatic' should do the trick. You can then restart the PC. The connections can then be launched or created again after the reboot.

Wij danken u voor het vertrouwen dat u heeft gesteld in onze produkten.

Hoogachtend,
Speedtouch Helpdesk
Joris Thijs

Check ook deze draad eens even uit: http://www.broadbandrepor...,11039490~mode=flat?r=606
Pagina: 1