Ik heb een lijstje met verschillende items. Deze items hebben de volgende indeling in mySQL:
ID# - Persoon - Bericht - Categorie
Deze lijst sorteer ik met behulp van:
Ik krijg dus nu een lijst met alle items, gesorteerd op categorie. Nu wil ik per categorie een kopje hebben in de HTML.
Ik wil dus, heel eenvoudig, een lijst krijgen die er ongeveer zo uit ziet:
Categorie grappig
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Categorie Leuk
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Categorie Anders
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Moet ik verschillende queries daarvoor uitvoeren? Zoiets als:
... of is er een makkelijkere methode? Ik ben niet zo heel ervaren met PHP en ik heb net mijn eerste schreden gezet. Ik heb heel even een helpende hand nodig
ID# - Persoon - Bericht - Categorie
Deze lijst sorteer ik met behulp van:
PHP:
1
| $sql = "SELECT * FROM lijst ORDER BY categorie ASC"; |
Ik krijg dus nu een lijst met alle items, gesorteerd op categorie. Nu wil ik per categorie een kopje hebben in de HTML.
Ik wil dus, heel eenvoudig, een lijst krijgen die er ongeveer zo uit ziet:
Categorie grappig
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Categorie Leuk
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Categorie Anders
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Persoon en bericht
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Moet ik verschillende queries daarvoor uitvoeren? Zoiets als:
PHP:
1
2
3
| $sql = "SELECT * FROM lijst WHERE categorie='Grappig' ORDER BY categorie ASC"; $sql2 = "SELECT * FROM lijst WHERE categorie='Leuk' ORDER BY categorie ASC"; $sql3 = "SELECT * FROM lijst WHERE categorie='Anders' ORDER BY categorie ASC"; |
... of is er een makkelijkere methode? Ik ben niet zo heel ervaren met PHP en ik heb net mijn eerste schreden gezet. Ik heb heel even een helpende hand nodig
[ Voor 4% gewijzigd door Rexomnium op 19-09-2004 14:03 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.