[Nforce 2] soundstorm + creative 5.1 hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
vannacht heb ik mijn audigy 1 uit mijn bak gegooid.
en besloten de Soundstorm van mijn Nforce 2 aan te sluiten.
mijn mobo: Asus A7N8X-E Deluxe

ik heb dus een 5.1 creative set maar ik snap er dus echt niks van hoe ik ze aansluit.
de nofroce heeft achter in 5 gaatjes voor geluid.

wat denkik te weten:
van mijn creative set:
Groen : linker / Rechter speaker voor
Zwart linker / Rechter speaker achter
Oranje: Centre + subwoofer

nu heeft mijn nforce de standaard 3 gaatjes onderin de backplate:
rood, groen, blauw
en dan heb ik nog iets daarboen, een oranje en paarse aansluiting.

ik heb zon beetje alle mogelijk manieren geprobeert om ze aan te sluiten, maar heb nooit overal geluid.
ik heb de nieuwste nforce drivers.

Hoe config ik winxp Sp2?
als ik naar configuratiescherm ga, dan geluiden, Geavonceerd(onderaan) kan je kiezen 5.1 luisspreaker set.

ook wil ik nog wel mijn microfoon gebruiken, voor skype en dergelijke.

met zoeken @ Got en de nvidia site kom ik er niet uit, ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:50

Haan

dotnetter

Misschien dat je even de Manual van je moederbord even goed door moet nemen. Ik denk dat je daar wel wat nuttige informatie in kan vinden :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 19 september 2004 @ 14:00:
Misschien dat je even de Manual van je moederbord even goed door moet nemen. Ik denk dat je daar wel wat nuttige informatie in kan vinden :)
die had ik ook al bekeken, maar er staat niks over hoe je XP moet configen, en ze willen daar dat je de MIC ingang gebruikt voor de centre en Sub

er komt ook helemaal gaan config utilitie van Nvidia of iets dergelijks.
met mijn audigy had ik een speaker centre of zoeits, kon je precies zien welke kleur waar moets.

[ Voor 16% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2004 14:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-04 12:22
gebruik je de nieuwste drivers? 5.10 is er nu. edit niet goed gelezen

Normaal zijn de aansluitingen best intelligent. Standaard stop je de zwarte stekker in de groene etc. Dat vind je ook op de nvidia site. 5.1 geluid zul je uit deze analoge aansluitingen niet krijgen als je geen dvd draait of iets met ac3 5.1 geluid. (je zult dus een software dvd player nodig hebben) Bij gewoon stereo geluid kun je het geluid hoogstens klonen naar vier speakers. De center speaker klinkt ook niet mooi bij opgewaardeerd stereo geluid. Bij mijn weten werkt de dolby-digital encoder pas bij digitale aansluitingen. (heb zelf hem via coax aan een z-680 logitech)

Je kunt idd geen microfoon aansluiten, als je je creative boxen aansluit en geen andere microfoon ingang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
voor Asus A7N8X-E Deluxe:

oranje: center/sub
paars: rears
groen: fronts

blauw: line in
rood: mic in

De line in en mic in mag je niet gebruiken voor speaker uitgangen, bij echte SoundStorm goedgekeurde moederborden door NVidia dienen in- en uitgangen gescheiden te zijn. Blauw en rood dus met rust laten.

uitraad nForce op analoog zetten in nVMixer

[ Voor 52% gewijzigd door xabre16v op 19-09-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
xabre16v schreef op 19 september 2004 @ 14:04:
Asus A7N8X-E Deluxe
oranje: center/sub
paars: rears
groen: fronts

uitraad nForce op analoog zetten in nVMixer
kijk die nvmixer heb ik dus niet, ik ga nu even jou ding proberen, op de cd van mijn mobo vond ik een audio utilitiet, en daar kan je dus de verschillenden boxen mee testet.

surround left, centre enzovoorts. maar ik krijg helemaal geen geluid uit de achterset boxen.

gebruik nfocre 5.10 (vannacht geinstaleerd)

ah ik heb net nvmixer gevonden, wil ik die installeren dan en gebruiken dan zegt ie dat ik geen nvidia audo drivers 3.4 heb :(
die worden toch met de nforce drivers mee geinstaleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2004 14:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Heb je überhaupt ooit wel gewoon stereo geluid eruit gekregen of helemaal niets? Het klinks namelijk alsof je SoundStorm staat uitgeschakeld in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
xabre16v schreef op 19 september 2004 @ 14:16:
Heb je überhaupt ooit wel gewoon stereo geluid eruit gekregen of helemaal niets? Het klinks namelijk alsof je SoundStorm staat uitgeschakeld in het BIOS.
ik heb wel gewoon stereo geluid, ui de links voor midden, en rechtsvoor boxen.
ik had hem eerst uitstaan in de bios, maar vannacht weer aangezet.

ik heb nu wel de nvmixer onderine maar die doet niks, zegt dat ik geen nforce geluisdrivers heb geinstaleerd

owjah de nieuwste bios versie 1012, ook vannacht erin geflashed, voordat ik Format C deed.

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 20-09-2004 01:55 . Reden: Bios versie kloptte niet nu goed ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Hmm wel stereo geluid, dan lijkt het me eerder een driver probleem, wat staat er allemaal in je Apparaatbeheer onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes" ?
Deze moeten er bijde staan:
- NVIDIA(R) nForce(TM) Audio codec Interface
- NVIDIA(R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
xabre16v schreef op 19 september 2004 @ 14:24:
Hmm wel stereo geluid, dan lijkt het me eerder een driver probleem, wat staat er allemaal in je Apparaatbeheer onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes" ?
Deze moeten er bijde staan:
- NVIDIA(R) nForce(TM) Audio codec Interface
- NVIDIA(R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit
yup staan er gewoon bij.
maar hoe komt het dan nvmixer zegt dat mijn drivers niet geinstaleerd zijn?
hij zegt:
'to run nvmixer on your system you musct have version 3.40 of higer of the nvidia nforce audio drivers, you are currently running version 0.0 drivers. blalbla ga naar de nvidia site, maar dan kom je dus bij de hoofdpagina van nvidia.

edit:

ow shit ik moet nu even weg mara ben er over een uurtje weer, keep the good reaction coming :)

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2004 14:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nog even een vraagje welk geluid is beter, het geluid van SoundStorm of van mijn Creative Live! 5.1 kaart?

Thnx!

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
FnFnF schreef op 19 september 2004 @ 14:30:
Nog even een vraagje welk geluid is beter, het geluid van SoundStorm of van mijn Creative Live! 5.1 kaart?

Thnx!

FnF
wat ik heb gevonden, is dat de Soundstorm beter is dan de audigy 1 en slechter dan de audigy 2, dus in jou geval wel .
mits je hem aan de praat krijgt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee, de Soundstorm is beter als je hem digitaal aansluit, dwz aan een digitale speakerset (logitech z-680 bijv.) of aan een digitale receiver, dmv een optische of coxiale kabel. Als je toch maar de analoge uitgangen gebruikt kan je beter de Audigy nemen, die heeft veel betere analoge aansluitingen dan die op het moederbord met de Soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
xabre16v schreef op 19 september 2004 @ 15:44:
Nee, de Soundstorm is beter als je hem digitaal aansluit, dwz aan een digitale speakerset (logitech z-680 bijv.) of aan een digitale receiver, dmv een optische of coxiale kabel. Als je toch maar de analoge uitgangen gebruikt kan je beter de Audigy nemen, die heeft veel betere analoge aansluitingen dan die op het moederbord met de Soundstorm.
dus ik ben eigenlijk gewoon al mijn werk voor niks aan het doen :(

ik dacht dat de soundstorm beter was dan de audigy 1 die ik dus ook nog heb liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Qua CPU gebruik is hij beter, je zal met de SoundStorm een iets hogere FPS halen met games.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 19-09-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
oikee dan wil ik graag de soundstorm houden, maar weet iemand hoe ik de onderstaande foutmelding weg krijg?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gohan-san/pic.JPG
http://members.home.nl/gohan-san/pic.JPG

ik heb dus wel de 5.10 nforce drivers geinstaleerd.

!!!!
Argh ik weet al wat ik fout heb gedaan, ik had de onboard soundcard in de bios nog uitstaan, en toen windows geinstaleerd.
heb net alleen de nforce audio drivers geinstaleerd en de nvmixer doet het ook.

ik gebruik nu de 3 std aansluitiingen, maar waara zijn die andere 2 aanslutiingen dan voor?
kan ik eventueel mijn MIC @ de front usb aansluiten?(ik ga het morgen in ieder geval proberen)

[ Voor 43% gewijzigd door Valkyre op 19-09-2004 23:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Hierboven werd al een keer uitgelegd dat je de 2 andere aansluitingen kan gebruiken als line-in en mic-in. Staat ook in de manual van je mobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gohan-san schreef op 19 september 2004 @ 23:22:

kan ik eventueel mijn MIC @ de front usb aansluiten?(ik ga het morgen in ieder geval proberen)
je leest niet echt he?

iemand kauwt het je voor terwijl het in MIJN a7n8x-e deluxe manual voor dummies prima staat beschreven

oranje en paars zijn er zodat JIJ je mic en line ingangen kan blijven gebruiken en ik zou niet weten wat voor microfoon je hebt maar als je geen usb microfoon hebt zou ik hem niet in je front usb proberen te knallen nee

Kan je me overigens vertellen waar jij bios 1016 voor de a7n8x-e deluxe hebt gevonden want naar mijn weten zitten ze al een hele tijd op 1012.

Dus ik heb wel heel veel stappen gemist. En de asus site ook :?

[ Voor 18% gewijzigd door Pixal op 20-09-2004 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb gewoon een standaard microfoon ( 2euro ding @ mediamarkt) maar geeft perfect geluid.

okee heb nu dus de MIC in de oranje plug van bovenste, maar ik kan praten wat ik wil niemand hoort mij. :?

hmm sorry had dat laatste gedeelte van de manual helemaal niet gezien, ik heb NVswp nu ook.
alleen ik snap nog niet hoe ik de bovenste (secundaire) mic aansluiting activeer :(

editL oops ik bedoel bios versie 1012 sorry :)

[ Voor 7% gewijzigd door Valkyre op 20-09-2004 01:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gohan-san schreef op 20 september 2004 @ 01:52:
ik heb gewoon een standaard microfoon ( 2euro ding @ mediamarkt) maar geeft perfect geluid.

okee heb nu dus de MIC in de oranje plug van bovenste, maar ik kan praten wat ik wil niemand hoort mij. :?

hmm sorry had dat laatste gedeelte van de manual helemaal niet gezien, ik heb NVswp nu ook.
alleen ik snap nog niet hoe ik de bovenste (secundaire) mic aansluiting activeer :(

editL oops ik bedoel bios versie 1012 sorry :)
wat bedoel je met bovenste secundaire mic??

trek de fuckin microfoon uit het fuckin oranje gaatje voordat je nu ook nog maar iets gaat doen. steek hem in het RODE gaatje en ga verder met je onderzoek

secundaire mic wordt wel ondersteund door het moederbord en de drivers maar is waarschijnlijk niet aangesloten bij jou, dit is voor kasten met een microfoon ingang op de voorkant van de kast.. Er moet speciaal een kabeltje van wat pinnetjes op het moederbord naar een extra mic aansluiting gaan om dat te kunnen gebruiken.

Voor je speakerdingetjes gebruik je de aansluitingen

GROEN
PAARS
ORANJE

Wat overblijft en dus NIET voor de speakers is maar wel als line-in en mic-in gebruikt moet worden is:

BLAUW
ROOD

Zie ook wat SuperAars heeft geschreven over de kleuren. Ik snap dat het heel moeilijk is maar als je de stekkers in de verkeerde aansluiting hebt zitten gaat het inderdaad niet werken met je mic of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Gohan-san schreef op 19 september 2004 @ 23:22:!!!!
Argh ik weet al wat ik fout heb gedaan, ik had de onboard soundcard in de bios nog uitstaan
damn, toen ik dat postte zei je dat hij aanstond :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
xabre16v schreef op 20 september 2004 @ 15:11:
[...]

damn, toen ik dat postte zei je dat hij aanstond :? 8)7
ja hij stond ook aan maar tijden het installeren van de nforce drivers nog niet.

de 5.1 speakers werken nu wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dus echt verschil tussen mijn Creative kaart en SoundStorm is er niet, die 0.1 FPS extra in games maakt niet zo heel veel uit denk ik.

Thnx!

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gohan-san/backplate.JPG
plaatje is de backplate van mijn mobo

op nummer 5,6,7, heb ik nu dus mijn speaker set

nu moet mijn mic volgens mij op plaats 11

[ Voor 13% gewijzigd door Valkyre op 20-09-2004 19:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gohan-san schreef op 20 september 2004 @ 15:51:
[afbeelding]
plaatje is de backuplate van mijn mobo

op nummer 5,6,7, heb ik nu dus mijn speaker set

nu moet mijn mic volgens mij op plaats 11
weet je wat...

laat maar zitten. ik bied je geen hulp meer en ik stel voor dat niemand dat meer doet..

lees elke letter in het topic en vraag je nog eens af of je de mic in nummertje 11 zou steken..

of je bent ontzettend DOM of je neemt ons allemaal in de zeik

ik kan je nog wel iets behulpzaams zeggen trouwens:

1 KOOP EEN DIGITALE SPEAKERSET MET SPDIF AANSLUITING.. dan steek je 1 kabeltje in nummertje 9 en ben je van alle problemen af

2 STEEK JE MICROFOON IN HET RODE GAATJE, NR 7

echt, de wereld zou weer leefbaar worden als je dat deed :>

ps.. backplate is zonder u, tis geen backup late en ook geen back uplate maar een backplate

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 20-09-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ookee, ik zal wel gewoon dom zijn.
ik heb dus de MIc in nummer 7,
en de centre/sub in nummer, 11.
dan draai ik de speaker wizard van Nvview, dan werken alle boxen.

ah vet nu werkt eindelijk alles, in de windows volumeregeling, stond nog dat de MIC ingang als Subwoofer was.

nu werkt alles!

bedantk iedereen, sorry voor de frustraties!

* Valkyre bendankt met name SuperAars en Pixal _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Valkyre op 20-09-2004 19:07 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1