Toon posts:

[Samba] Verschillen in performance tussen poort 139 en 445?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds jaar en dag doe ik het beheer van een netwerk. Op dit netwerk staat een fileserver die gebruik maakt van Netbios aliases. Maar sinds de installatie van SP2 is het niet meer mogelijk de aliassen te benaderen.

Op deze pagina heb ik ondertussen een reden gevonden: de client stuurt niet langer de naam van de server mee. En deze is wel vereist om aliases te kunnen gebruiken.

De oplossing staat ook op deze pagina: gebruik poort 139 ipv 445. Dit kan met de config line:
smb ports = 139

Mijn vragen:
Wat zijn de verschillen in performance en veiligheid tussen het protocol op poort 139 en die op 445?
Is het niet mogelijk (met bijv een wijziging aan de registry) om Win te forceren toch de servernaam mee te sturen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

netbios over tcp/ip aanzetten bij je netwerkeigenschappen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Performance / veiligheid over netwerkprotocollen lijkt mij NT, dus WOS -> NT :)

Titeledit zodat het geheel iets beter dekt:

XP-SP2 + Samba netbios aliases ==> [Samba] Verschillen in performance tussen poort 139 en 445?*

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Misschien iets te basic, maar voor alle volledigheid : Poorten 139 en 445 staan toch open op je firewall???

Ik heb sinds SP2 trouwens ook soms problemen om de DC te vinden in een SBS 2003 omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 21 september 2004 @ 21:10:
Performance / veiligheid over netwerkprotocollen lijkt mij NT, dus WOS -> NT :)

Titeledit zodat het geheel iets beter dekt:

XP-SP2 + Samba netbios aliases ==> [Samba] Verschillen in performance tussen poort 139 en 445?*
Ik ben van mening dat de originele titel de content veel beter dekte. Het "verschil in performance/veiligheid" is van ver ondergeschikt belang in deze thread. Ik wil weten hoe ik m'n netbios aliases weer werkend krijg, pas als dat niet mogelijk is wil ik overschakelen naar poort 139, en dan pas komt de performance om de hoek kijken.
Dus mag de originele titel weer terug? Bvd.
netbios over tcp/ip aanzetten bij je netwerkeigenschappen?
Ga ik vanavond even naar kijken, maar volgens mij staat dat al aan. Thanks voor de suggestie
Misschien iets te basic, maar voor alle volledigheid : Poorten 139 en 445 staan toch open op je firewall???
ja. maar de functionaliteit die over poort 445 loopt is veranderd met SP2. Het is geen kwestie van het werkt wel of het werkt niet (ja/nee-situatie), maar van name based aliases die niet werken.