Toon posts:

Nieuwe voeding of ander probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Pentium 4 2.6 al een tijdje overgeclockt naar 3.2 Ghz. Ik doe dit met Kingston Hyper-X 500Mhz geheugen. Daarnaast heb ik een 9800Pro Ice-Q overgeclockt, een dvd spelers, cd-writer en twee raptors 10.000 toeren in raid-0.

Nou heb ik sinds 2 a 3 dagen wat problemen. Mn pc reset spontaan en ik krijg dit alleen goed als ik mn processor weer terug clock naar 2.6
Aangezien ik vrijdag een logitech mX510 muis eraan gehangen heb vermoed ik zelf dat mn voeding het nu net te zwaar krijgt! Het is een Antec 330watt voeding.

Heeft iemand een vergelijkbaar systeem? Ik zou anders niet weten wat het kan zijn. Ideeën, suggesties?!?!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt nu ook je voedingslijnen checken, kijken of er uitschieters bij zitten.

Probeer dan een andere zwaardere voeding te regelen. Als je denkt dat dit het probleem is, merk je het vanzelf. ;)

• Maxxi
  • Laatst online: 21-11-2025
wat voor moederbord heb je? Als je een Asus P4P800 XXX hebt zou ik um niet zo ver overclocken met dat geheugen.

Teministe bij mij gaf dat ook problemen. Ik heb Corsair 3200 LL (is eigenlijk het zelfde)

Maar idd het zou ook kunnen van die voeding

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op 19 september 2004 @ 14:36:
wat voor moederbord heb je? Als je een Asus P4P800 XXX hebt zou ik um niet zo ver overclocken met dat geheugen.

Teministe bij mij gaf dat ook problemen. Ik heb Corsair 3200 LL (is eigenlijk het zelfde)

Maar idd het zou ook kunnen van die voeding
Ja ik heb inderdaad de P4P800. Dat het niet te ver kan ben ik ook van op de hoogte. Ik wou eigenlijk met een FSB van 1000 draaien maar dat kan net niet. Maar hij heeft een half jaar stabiel gedraaid op 980Mhz ofzo, als het dan ineens niet meer kan ga je jezelf afvragen wat het kan zijn. Heb alleen die nieuwe muis eraan.

Ja om nou even een nieuwe voeding te kopen en kijken of het dan wel goed is :/
straks gooi ik 80 euro weg. Die antec voeding is voor de rest een prima voeding, maar ik vermoed dat hij te licht is.

Verwijderd

dan haal je die muis er weer even af om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 09:55:
dan haal je die muis er weer even af om te testen?
hehe duuh..al gedaan hoor :) maakt geen verschil.

Heb zonet ff via via een 350watt voeding geprobeerd. Daarna spul weer een beetje overgeclockt en weer hetzelfde. Kan het zijn dat er iets kapot is gegaan bij het overclocken ofzo? :/
Het heeft maanden goed gedraaid!! :(

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Dan ligt het lijkt me niet aan de voeding. Een 350W voeding zegt ook niet alles. Kijk niet alleen naar het Wattage, maar ook naar het merk (met bijbehoorende prestaties).

Als je iets onder de 3,2 Ghz. gaat zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem maar weer helemaal teruggezet naar 2.6 :( Dus nu draait dat geheugen weer op 400Mhz en is de FSB weer 800. Het lijkt nu weer goed te zijn maar het lost mijn probleem niet echt op. Ik zat namelijk ook weer even wat met mijn videokaart te prutsen. Die heb ik van Pro naar XT geclockt en dan reset het systeem ook!! Dus zowel de processor overclocken als videokaart levert problemen op....snif snif :'(

Verwijderd

Topicstarter
My-life schreef op 20 september 2004 @ 11:53:
Dan ligt het lijkt me niet aan de voeding. Een 350W voeding zegt ook niet alles. Kijk niet alleen naar het Wattage, maar ook naar het merk (met bijbehoorende prestaties).

Als je iets onder de 3,2 Ghz. gaat zitten?
Ja daar heb je ook wel weer gelijk aan. Het was een simpele voeding van Sweex (350watt dus).
Maar omdat het altijd goed gedraaid heeft begrijp ik gewoon niet waarom het systeem nu ineens gaat resetten!! Dan zou je bijna zeggen dat er iets kapot is?!?! Maar dan is het weer raar dat het systeem wel op default settings draait. Zucht ik haat dit soort problemen.

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:52:
[...]

Ja daar heb je ook wel weer gelijk aan. Het was een simpele voeding van Sweex (350watt dus).
Maar omdat het altijd goed gedraaid heeft begrijp ik gewoon niet waarom het systeem nu ineens gaat resetten!! Dan zou je bijna zeggen dat er iets kapot is?!?! Maar dan is het weer raar dat het systeem wel op default settings draait. Zucht ik haat dit soort problemen.
Slijtage? Als je een auto afragd, gaat hij na verloop ook kuren geven. Koop gewoon een kwaliteitsvoeding van 400 watt oid .

Welke? Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

• mickjuh
  • Laatst online: 15:07

mickjuh

Good news everyone!

Slijtage? Als je een auto afragd, gaat hij na verloop ook kuren geven. Koop gewoon een kwaliteitsvoeding van 400 watt oid .
*Mee eens* :Y)

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 20 september 2004 @ 12:54:
[...]

Welke? Welke voeding heb ik nodig? Deel 6
Een antec voeding van 330watt is voor jou geen kwaliteitsvoeding? Ik weet niet hoor of slijtage optreedt bij zoiets. Het zal dan wel.
Hmm...tjsa ik zal toch wat moeten proberen. Ik ga die link ff bekijken, bedankt voor je hulp iig.

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 23:49:
[...]

Een antec voeding van 330watt is voor jou geen kwaliteitsvoeding? Ik weet niet hoor of slijtage optreedt bij zoiets. Het zal dan wel.
Hmm...tjsa ik zal toch wat moeten proberen. Ik ga die link ff bekijken, bedankt voor je hulp iig.
Ik zeg ook niet dat Antec een slecht merk is ;) Wat ik wel zeg is dat met jouw specs en je verlangen om te gaan OC'en, 330 watt wat aan de krappe kant is (hence je problemen).

Dus je zult een voeding moeten zoeken die ook onder die grote belasting dat vermogen kan leveren, dus zoek je EN kwaliteit EN meer watt. In dat topic kun je in ieder geval veel ervaringen ed lezen.

Succes :)

Verwijderd

ik neem aan als je van 2.6 naar 3.2 ghz gaat dat je je cpu wel extra volt gegeven hebt na meschien gaat dit na een half jaar wel lopen f**cken
omdat de hardware hier van lijd

Ik had zelf eerst een amd 2100+ liep ook oke voor ongeveer zo'n 3/4 jaar en daarna moest ik mm ook langzaam iets terug clocken eerst 1mhz fsb er af en dat volgde als snel naar totaal 3 fsb mhz er af ik denk zelf dat dit komt omdat de cpu die voltage oplaast soort van zat is en dat ie het gewoon niet meer haalt meschien beter coolen lost dit op maar ik had zelf in iedergeval maar terug geclocked omdat het anders niet goed meer liep ik kreeg blauw beeld met irq not less or equal.

Marja ik had een amd systeem meschien zit dat bij intel anders.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 00:36:
ik neem aan als je van 2.6 naar 3.2 ghz gaat dat je je cpu wel extra volt gegeven hebt na meschien gaat dit na een half jaar wel lopen f**cken
omdat de hardware hier van lijd

Ik had zelf eerst een amd 2100+ liep ook oke voor ongeveer zo'n 3/4 jaar en daarna moest ik mm ook langzaam iets terug clocken eerst 1mhz fsb er af en dat volgde als snel naar totaal 3 fsb mhz er af ik denk zelf dat dit komt omdat de cpu die voltage oplaast soort van zat is en dat ie het gewoon niet meer haalt meschien beter coolen lost dit op maar ik had zelf in iedergeval maar terug geclocked omdat het anders niet goed meer liep ik kreeg blauw beeld met irq not less or equal.

Marja ik had een amd systeem meschien zit dat bij intel anders.
Hmm ja dat had ik inderdaad gedaan. Ik heb het nu terug gezet maar nog steeds reset hij heel af en toe!

Maar als een systeem zomaar reboot zou het ook geheugen kunnen zijn. Misschien moet ik dat ook maar eens testen. Grrrr..ik haat het als het van alles kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 20 september 2004 @ 23:55:
[...]

Ik zeg ook niet dat Antec een slecht merk is ;) Wat ik wel zeg is dat met jouw specs en je verlangen om te gaan OC'en, 330 watt wat aan de krappe kant is (hence je problemen).
hmm ja, als ik straks eventueel een ander systeem wil dan zal ik toch een andere voeding moeten hebben.
Maar het zou eigenlijk ook wel logisch zijn dat het de voeding is. Het gebeurt namelijk alleen maar als ik het systeem belast (een 3d game, vietcong of doom3) en dan trekt ie meer uit de voeding. Overgeclockt neemt hij natuurlijk nog meer watjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben van plan de volgende voeding aan te schaffen :

Zalman ZM400B-APF 400Watt ATX voeding

Maar nu lees ik dit ergens op een website! Aangezien ik weer wil overclocken heb ik zo mijn twijfels bij deze voeding. Hij is namelijk ontzettend duur (100 euro) en ik wil geen miskoop (duuh wie wel). Dus ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring met deze voeding hebben? En het liefst ook nog met een overgeclockt systeem. De tester zegt namelijk zelf al dat hij misschien een verkeerd exemplaar heeft.

De review :

Conclusion:

I gave the older version 5 out of 5 but I don't think this new one is as good as the older one. It is to far from the promised 12V on that rail but maybe I got a bad sample? Well anyways it's very very quiet. It might even be quieter than the A version. It works great and keeps all the voltage very stable. This power supply goes for around 100$ which is pretty expensive but you pay for what you get also. You get a quality power supply! All in all we give this 4 out of 5 and a recommendation for a great power supply that is really quiet as it says on the box :)

Pros: + Quiet!
+ Good looking
+ Good manuals
+ Sata connectors (no adapters needed)
+ 4,9V on the 5V rail

Cons:

- Only 11,3 V on the 12 V rail

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:42:
Ok ik ben van plan de volgende voeding aan te schaffen :

Zalman ZM400B-APF 400Watt ATX voeding

Maar nu lees ik dit ergens op een website! Aangezien ik weer wil overclocken heb ik zo mijn twijfels bij deze voeding. Hij is namelijk ontzettend duur (100 euro) en ik wil geen miskoop (duuh wie wel). Dus ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring met deze voeding hebben? En het liefst ook nog met een overgeclockt systeem. De tester zegt namelijk zelf al dat hij misschien een verkeerd exemplaar heeft.

De review :

Conclusion:

I gave the older version 5 out of 5 but I don't think this new one is as good as the older one. It is to far from the promised 12V on that rail but maybe I got a bad sample? Well anyways it's very very quiet. It might even be quieter than the A version. It works great and keeps all the voltage very stable. This power supply goes for around 100$ which is pretty expensive but you pay for what you get also. You get a quality power supply! All in all we give this 4 out of 5 and a recommendation for a great power supply that is really quiet as it says on the box :)

Pros: + Quiet!
+ Good looking
+ Good manuals
+ Sata connectors (no adapters needed)
+ 4,9V on the 5V rail

Cons:

- Only 11,3 V on the 12 V rail
Het nadeel van die Zalman 400 Watt is de naar verhouding lage 12 V lijn. Er zit namelijk erg weinig Ampère op. En die 12 V heb je nou juist nodig bij een flink oc-systeem. Tagan heeft daarentegen sterkere voltlijnen en in dat geval komt de 380 Watter het dichtst in de buurt van die Zalman. Ook Enermax en Antec hebben sterke voltlijnen, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Verwijderd

Topicstarter
pfffff...wat een gedonder allemaal zeg. Ik zag die voeding liggen en dan mag je toch verwachten dat alles tip top in orde is. Blijkt er toch weer een minpunt aan een voeding van 100 euro te zitten, zucht. Maar jullie denken dat hij het niet trekt om een 2.6 Ghz naar 3.2 te clocken en een 9800Pro zn core en memory over te clocken naar XT performance?

Zou toch te gek voor woorden zijn!

Verwijderd

Dat zou maarzo kunnen. Overclockresultaten zijn hoe dan ook moeilijk in te schatten, aangezien het ook van heel veel andere dingen afhankelijk is. Het kan maarzo zijn dat je voeding niet de remmende kracht zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, maar zoals je leest is de pc ook na het terugclocken niet stabiel.

Maar wat ik me dan afvraag. Als je nou toevallig een 3,2 met een 9800Xt koopt komt dat toch op hetzelfde neer als ik mijn pc tot die waarden overclockt. Zou betekenen dat die voeding dat ook niet aan zou kunnen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het nog wil weten : ik heb de zalman 400 watt gekocht en hij is fantastisch. Probleem lijkt nu opgelost te zijn! Dus ik ben helemaal blij. 3dmark draaide stabiel dus dan zou het goed moeten zijn want dat trekt behoorlijk aan de voeding.

Tevens is de voeding superstil dus ben echt blij met deze aanschaf! Jullie bedankt voor de hulp voor zover geboden.
Pagina: 1