[XP] Simpele bootable dvd xp-backup

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik een backup van windows xp kan maken. Deze backup moet op een bootable dvd komen en het menu van deze bootable dvd moet zo simpel mogelijk zijn. Ik heb dit nodig voor een familielid dat zijn systeem iedere keer weer weet te slopen wanneer het door mij of door iemand anders gerepareerd wordt. Dit familielid heeft dus weinig kennis van computers, het zou mooi zijn als deze zijn systeem zelf kon herstellen mbv. de backup.

Het moet dus bij voorkeur zo ongeveer werken van dvdtje erin, 2x op ok en ja ik weet het zeker klikken, 10min wachten en dan rebooten met een 'nieuwe' xp.

Nu weet ik dat je op google waarschijnlijk wel een paar van dit soort programma's kan vinden (ja ik heb gezocht!), maar ik wil graag een goed werkend programma waar iemand positieve ervaringen mee heeft. :Y)

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:21
Kijk hier eens is wel geen backup maar mischien wel meer standaard

[rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]

• JasperE
mtenbos schreef op 19 september 2004 @ 13:48:
Kijk hier eens is wel geen backup maar mischien wel meer standaard

[rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]
Interessant, maar helaas niet echt wat ik zoek. Het systeem wat ik wil backuppen heeft bijvoorbeeld ook office en usb modem instellingen ed. die ook gebackupt moeten worden. Een bootable image zou dus volgens mij de beste oplossing zijn...

Edit: overigens lijkt me het ook heel veel werk om op deze manier een image te maken

[ Voor 9% gewijzigd door JasperE op 19-09-2004 14:00 ]

Verwijderd

Norton Ghost?

http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 14:00 ]

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb dit net gedaan voor een ver neefje van me. Hij heeft nu een drietal cd's, waarvan de eerste bootable is. Op deze drie cd's staat het image van de xp-installatie zoals ik de pc bij hem heb afgeleverd (alles werkend dus).

Ik heb (Symantec, Norton) Ghost gebruikt.

• JasperE
Ok dan weet ik denk ik genoeg, ik ben norton ghost al aan het euhm..... kopen O-)
Pagina: 1