Waar is nog een slot 1 koeler, voor P3 1000mhz, te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb hier een oude compaq desktop staan met een P3 1000mhz cpu. Daar zit een enorm luidruchtige slot 1 koeler op. Ik heb hem al aan een schoonmaakbeurt onderworpen, maar dat hielp niks. Nu wil ik er dus een nieuwe slot 1 koeler op zetten maar die zijn dus nergens meer te krijgen, zelfs 2e hands lukt het me niet er 1 te vinden. Ik had bij csncomputers.nl tot mijn grote verrassing een slot 1 koeler gevonden, maar die bleek dus maar geschikt te zijn voor P3 cpu's tot 850 mzh. :(
Nu is mijn vraag dus of jullie toevallig nog een bedrijf of particulier weten (waar dan ook ter wereld) die een goede en vooral stille slot 1 koeler te koop heeft die geschikt is voor een P3 1000mhz.

ps. maakt het eigenlijk nog uit dat het een compaq desktop is (compaq moet tenslotte overal net anders in zijn.) of zit daar gewoon een standaar P3 cpu in waar alle slot 1 koelers op zouden moeten passen?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:11

Mojo

The Power Within

Het probleem zal denk ik de fan zijn. Probeer er eens een andere fan op te zetten. Desnoods met wat behelpen :) Tie-Wraps :)

Een stille 80 MM fan doet wonderen :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Een 80MM fannetje is sowieso beter als je een stille koeler wilt. Als je nu weer zo'n P!!! 1000MHz slot 1 koeler koopt krijg je waarschijnlijk een kleiner fannetje met hogere toeren, die zal uiteindelijk meer lawaai maken dan een stille 80MM fan.

Een temperatuur gevoelige fan is natuurlijk het stilste :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Heb je hier al gezocht?
http://www.hp-parts.nl/

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb voor mijn vader een oplossing gemaakt met een kartonnen fanduct over het blok heen. De lucht werd er langs gezogen door een 80mm fan achterin de kast. Het enige dat je nog hoort bij die machine is de harddisk. Als jij ook zo'n plek hebt in je kast zou ik dat eens proberen.
Misschien kun je via oc-shop nog een goed koellichaam krijgen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Een goede oplossing is een P4 heatsink (met of zonder fan) die je gewoon op de hele grootte van de processor module kan plaatsen. Ik heb zelf een P4 2.0A GHz stock hs "ontfanned" en daarna dmv 4 plastic pins en wat siliconen vastgelijmd op enkele vaste punten aan de module. Nu koelt dat blokkie passief m'n oude Celeron 300A zonder problemen :) Als je de fan erop laat zitten zul je prolly goede temps met weinig lawaai hebben vermoed ik, hoewel het wat knutselwerk is maar als je het goed doet oogt het netjes en werkt het net zo goed :)

Feit is wel dat je er de ruimte op je mobo voor moet hebben, zeker als je de fan erop laat zitten!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 13:22 ]

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
De Zalman CNPS3100-serie is o.a. geschikt voor Pentium3 processoren (op alle snelheden). Ik zag net in de pricewatch dat deze nog beschikbaar waren. Ik kan je de Zalman koelers wel aanbevelen, erg stille koelers.

edit: Linkje naar de Zalman CNPS3100-Plus

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Malsain op 19-09-2004 13:38 ]

• UltraR-pc
Die zalman ziet er idd wel goed uit. Nooit geweten dat die ook geschikt was voor P3. Hij is wel een beetje duur voor zo'n office pc'tje als dit. Zo'n 80mm fan als wordt genoemd. Zou ik gewoon een, zeg maar papst, 80mm fan op de cpu kunnen leggen, vastplakken aan het mobo en draaien maar. Zou dat goed gaan werken?
Want dat lijkt me dan wel een goedkope mooie oplossing.

[ Voor 41% gewijzigd door UltraR-pc op 19-09-2004 14:12 ]

• UltraR-pc
Ik heb een gevraagd advertentie geplaatst op marktplaats en bij vraag en aanbod voor de Zalman koeler. Maar weet iemand toevallig nog of deze koeler gewoon in de compaq desktop zal passen? Of hij compatibel is met compaq zooi dus eigenlijk.

• Mojo
  • Laatst online: 06-02 23:11

Mojo

The Power Within

Die zalman gaat niet passen, het is een Socket 370/A cooler. Jij hebt een Slot 1 cooler nodig.

Pak gewoon een 80 mm fan, goedkoop en effectief :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• UltraR-pc
Ok, maar er staat op de site van zalman toch dat de 3100+ geschikt is voor alle P3 cpu's?
Maar nogmaals, dan ga dus voor zo'n stille 80mm fan. Hoe doe ik dat dan? Gewoon de cpu-koeler ervan af halen (dus dat de cpu bloot komt te liggen) en dan de fan erboven vast zetten en draaien maar?

[ Voor 54% gewijzigd door UltraR-pc op 19-09-2004 14:46 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

UltraR-pc schreef op 19 september 2004 @ 14:37:
Ok, maar er staat op de site van zalman toch dat de 3100+ geschikt is voor alle P3 cpu's?
Maar nogmaals, dan ga dus voor zo'n stille 80mm fan. Hoe doe ik dat dan? Gewoon de cpu-koeler ervan af halen (dus dat de cpu bloot komt te liggen) en dan de fan erboven vast zetten en draaien maar?
Denk niet dat dat zal werken.. Een cpu geeft heel wat hitte af, het koellichaam dat erop zit, dient ervoor om de hitte op een zo groot mogelijk oppervlak te verspreiden (groter oppervlak, snellere koeling) Als je enkel een fan op de cpu laat blazen, dan zal die volgens mij zelfs niet booten. Laat het koellichaam erop zitten, en maak een kartonnen fanduct met op het koellichaam, of koop een fanduct 60-->80mm ofzo, is wel vrij te krijgen en kost over het algemeen minder dan de verzendkosten..

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 22:21
Ik had bij mijn server (Celly 466) geen eens een heatsink... Heb toen een Socket A blok met 60 mm fan met een paar grote tie-rips en wat coolpasta erop gezet... Ding draait nog steeds :D

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb 2weken terug mijn dual celly 300 koelers vervangen, zitten nu socket A (t/m amd 3200+) op, met speedfan toerental op 50% gezet, geen lawaai, en toch nog temps van 36graden :D (beide cpu's_)_

Verwijderd

in de meeste koopjeshoeken :) van de computer winkels. Powerline had er bergen liggen, en nu heel goedkoop 2 / 3 euro met koelblok

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Dan kun je er meteen 5 kopen :+

specs

Pagina: 1