Toon posts:

Laptop valt uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop begrijp ik niet.
Het gaat om een ASUS L3500Tp, ik speel er een dvd in af en na 5 min gaat het hele ding ineens uit,
ik heb bij Energiebeheer ingesteld dat standy zooi enzo dat die altijd aan moet maar het gebeurde weer.
Hij is gewoon aangesloten via netstroom dus het is neit dat de batterij leeg is ofzo..
als ik gewoon niks doe en ik laat m aan, blijft ie wel gewoon de hele tijd aan.

Iemand een idee??

Edit//

Nou ik ging net ff een uurtje weg deed laptop uit, deed kabel uit laptop liet de later laden.

Ik kom terug, doe hem aan, en ik doe de film aan, en ivoor een half uur lang ging alles goed, maar daarna ging ie dus weer uit.

Ok, nu denk ik dus dat het aan die lader ligt,
hij hoort gewoon via netstroom te lopen maar volgens mij doet ie eht toch via de lader,
en als die leeg is gaat ie uit. ( Ik zou niet weten hoe ik dit meot veranderen, volgens Energieneheer gaat het gewoon via netstroom)
EEn andere optie is dat de laptop warm word en als je hem helemaal laat afkoelen kun je een halfuurtje kijken ofzo.
maar dat klopt denk ik niet..aangezien de laptop ervoor is gemaakt om films op te kijken. Dus jah :s

Of het is wat anders, maar wat weet ik niet, iemand die hier wat mee kan?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Tja je geeft niet echt super veel informatie maar als ik jou was zou ik proberen eens een knoppix cd te booten. En dan ook je laptop de hele dag aan laten staan. Valt hij dan nog uit is het 100% zeker een hardare defect.

En op hoeveel procent stroom staat je accu als je laptop uitvalt? :)

Het kan best zijn dat 1 van de 6 cellen dood is. Dan kun je zo van 60% naar 2% schieten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een ASUS L3500Tp Pentium 4 2.4 GhZ 512 MBRAM

Waar kun je kijken op hoeveel% de accustroom staat?
en wat is een :? Knoppix CD?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ging weer ff een film kijken, ik keek bij energie beheer en eht ging gewqoon via netstroom, maar accu was ook 100%, maar na een 15min ging ie weer uit...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 16:18

Bergen

Spellingscontroleur

...en wat zeggen de logs ervan?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Word die niet misschien te warm waardoor hij zichelf uitschakelt??
Probeer eens een andere mediaplayer.

Heb je gecontroleerd of je misschien geen virus hebt??

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat hij idd te warm wordt, hoe voorkom ik dit?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 16:21:
Ik denk dat hij idd te warm wordt, hoe voorkom ik dit?
Door hem beter te koelen?

Test het dus even op een koude plek en zorg er voor dat je fans niet geblokeerd zijn. Anders is het niet gek dat hij uit gaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zien of mijn fans geblokkeerd zijn?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fans geblokkeerd: er zit 'iets' voor in, uitgang van je koeling. (je broek, een frutsel wat op je buro ligt etc. De opmerking over virii, heb je daar al naar gekeken?

Die p4 wordt sowieso warm, geen idee of die een speedstep heeft... anders zou je daarnaar kunnen kijken.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Had hetzelfde probleem met dezelfde laptop.
Als Je de prestaties omlaag zet (speedstep) of je werkt op de accu dan houdt ie het iets langer uit.
Bij mij was de garantie afgelopen, dus ik heb de laptop zelf opengeschoefd (lastig klusje) . Ben me rotgeschrokken wat ik daar allemaal tegenkwam! Complete plukken stof/haar ect. lagen voor de fan!! Kwestie van schoonmaken en de laptop loopt weer als vanouds!
Pagina: 1