Toon posts:

[XP-64] Blauw scherm bij installatie Windows XP 64-bit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Windows XP 64-bit gedownload van de microsoft site. Toen ik deze wilde installeren kreeg ik een blauw scherm met de volgende melding:

A problem is detected and windows has been shutdown to prevent damage to your computer.

If this is the first time you seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Vervolgens moet ik kijken of er genoeg vrije ruimte is en als er drivers voorkomen in de foutmelding moet ik deze uitschakelen. Of ik moet een andere videokaart proberen.
Verder moet ik kijken naar bios updates en alle bios memory options disabelen zoals: caching en shadowing.

Daarna moet ik proberen om windows in safe mode op te starten.

Dit is de foutcode:

*** STOP 0x0000001E (0xFFFFFFFF80000003, 0xFFFFF80001004A30, 0x0000000000000000000000000, 0x00000000000000000).

Deze foutmelding krijg ik voordat de setup begint met het kopieeren van bestanden. Dus na het laden van bepaalde noodzakelijke bestanden.

Ik heb de dingen die in de foutmelding stonden geprobeerd(voor zover dat mogelijk was). Maar dat heeft niet geholpen.

Mijn systeem bestaat uit:

MB: Asus K8N-E Deluxe (met 1004 bios update)
CPU: AMD 64-bit 3200+ (newcastle)
Mem: Kingston PC3200 DDR 2 x 512 Mb
VGA: Asus FX5900 nu (450/950)
Audio: M-Audio Audiophile 24/96
HDD: 80 Gb + 160 Gb Maxtor (8 mb cache)
verder nog een cd-rom en een brander

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=0x0000001E 64 setup] levert een hele lijst mogelijke oplossingen. Welke hiervan heb je al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
kloteedits :P

Zoals hierboven staat, wat heb je al geprobeerd :)
Maar je zou eens alles eraf kunnen halen en dan proberen of het werkt. Dan weer iets eraan hangen en zo door gaan totdat je het probleem gevonden hebt :)

[ Voor 217% gewijzigd door GeforceDDQ op 19-09-2004 12:16 ]

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
@ sanfranjake:

Ik heb in google op de verschillende delen van de foutcode gezocht. Maar ik krijg geen andere oplossingen dan al in de tekst van de foutcode wordt gegeven.

Ik heb zonet gekeken naar jouw link. De eerste 5 zoekresultaten bekeken. Allemaal de zelfde soort oplossingen.

@ Geforceddq:

- Ik heb mijn bios geflashed met de nieuwste update.
- cd opnieuw gebrand.
- geprobeert te installeren op een lege harde schijf.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om in het bios caching en shadowing uit te schakelen. Wat wordt hier precies mee bedoeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 12:42 ]

Verwijderd

Hey Ik heb precies dezelfde fout gehad
ook met de asus kv8-e

Al enige oplossingen?

heb verder nog nix onderzocht

Verwijderd

Ik kan er naast zitten maar volgens mij ondersteund XP-64 alleen Intel 64-bits CPU's op het moment en aangezien het hier om een AMD gaat......

Edit: ik zit er naast volgens de MS site:

System Requirements:
• Supported processors: AMD Athlon 64, AMD Opteron, Intel Xeon with Intel EM64T support, Intel Pentium 4 with Intel EM64T support
• 256MB RAM
• 1.5GB available hard-disk space
• Super VGA (800x600) or higher resolution video card
• CD-ROM or DVD drive
• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Toch staat mij een verhaal bij van problemen met de AMD64 en XP-64.....

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 01:14 ]

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Verwijderd

dank
Pagina: 1