Waar kan ik nog Pentium 4 2.6 Ghz @ 400FSB vinden?

Pagina: 1
Acties:

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Beste GOTers,

Mijn PC begint langzamerand een beetje te verouderen en ik weet niet echt wat ik nu moet doen. Doe ik een laatste upgrade, koop ik een S478 plankje of meteen een S775? De beste oplossing lijkt mij voorlopig om eerst met een socket423-478 converter mijn 1,5Ghz Willy te vervangen met een mooie nieuwe Northwood.

Probleem is echter dat die northwood dan maximaal een FSB mag hebben van 400Mhz. 533Mhz kopen en in de bios op 400Mhz instellen doe ik niet omdat dat gewoon veel te duur is. PriceWatch bood geen gunstige uitkomst want daar zijn de enige CPU's boven de 2 Ghz @ 400FSB celerons.

Na wat zoeken vond ik dat de zwaarste pentium 4 S478 @ 400FSB er eentje was van 2.6 Ghz maar die is dus nergens te vinden.

Celeron op 2,8 heb ik al overwogen (goedkoop, veel dealers) maar deze heeft toch maar 1/4 van de L2 vergeleken met een Pentium...

Mijn vraag: weet iemand waar ik dit beestje kan krijgen want ik krijg Doom3 niet boven de 25 FPS ;)

Enkele links:
DE CONVERTER DIE IK HEB:
http://www.upgradeware.com/english/product/p478/p478.htm
INFO OVER CPU's
http://balusc.xs4all.nl (was laatst off-line :'()

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
TeXiCiTy schreef op 19 september 2004 @ 11:53:
Beste GOTers,

Mijn PC begint langzamerand een beetje te verouderen en ik weet niet echt wat ik nu moet doen. Doe ik een laatste upgrade, koop ik een S478 plankje of meteen een S775? De beste oplossing lijkt mij voorlopig om eerst met een socket423-478 converter mijn 1,5Ghz Willy te vervangen met een mooie nieuwe Northwood.

Probleem is echter dat die northwood dan maximaal een FSB mag hebben van 400Mhz. 533Mhz kopen en in de bios op 400Mhz instellen doe ik niet omdat dat gewoon veel te duur is. PriceWatch bood geen gunstige uitkomst want daar zijn de enige CPU's boven de 2 Ghz @ 400FSB celerons.

Na wat zoeken vond ik dat de zwaarste pentium 4 S478 @ 400FSB er eentje was van 2.6 Ghz maar die is dus nergens te vinden.

Celeron op 2,8 heb ik al overwogen (goedkoop, veel dealers) maar deze heeft toch maar 1/4 van de L2 vergeleken met een Pentium...

Mijn vraag: weet iemand waar ik dit beestje kan krijgen want ik krijg Doom3 niet boven de 25 FPS ;)

Enkele links:
DE CONVERTER DIE IK HEB:
http://www.upgradeware.com/english/product/p478/p478.htm
INFO OVER CPU's
http://balusc.xs4all.nl (was laatst off-line :'()
Als doom3 niet goed loopt doe je er idd goed aan een snellere processor te kopen.
Dit is de minimum systeem eis. Als doom3 niet goed loopt doe je er ook goed aan een nieuwe grafische kaart te kopen. Wat heb jij bijv op dit moment?

specs

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 23:50
die medion bakken hebben 2,6 ghz 400 fsb (dat weet ik omdat ik er zelf ook 1 had) MD 8008 xl, maar die van mij is vervangen door een 2,66 ghz 533 fsb. Dus je moet rondvragen bij medion figuren. kijk ook eens op www.decibyte.nl

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31
Heb je die converter al gekocht?
Anders zou ik het overwegen om een goedkoop moederbordje te nemen. waarop je dan een gangbare pentium4 kunt prikken. Kijk is naar ecs of asrock bordjes.

Mijn ervaring is dat die converters zo duur zijn dat je beter een nieuw moederbord kan halen.

• TeXiCiTy
Een nieuwe mobo is geen uitkomst voor mij. In deze bak heb ik 512 MB RDRAM hangen dus als ik een nieuwe mobo koop ken er gelijk DDR enzo bijgekocht worden. De volgende PC die ik wil gaan kopen (begin volgend jaar) wordt zowieso een Socket 775.

Mijn Grafische kaart is BTW een GeForce 4 Ti4200 128MB en nog bedankt voor die link; Ik zal eens kijken

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11
Is het moederbord niet op 533 FSB te krijgen?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 20:15

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik zat een half jaar of zo geleden naar hetzelfde te kijken. Ik heb een PIV 1.8GHz ook op 400MHz FSB. Ik heb toen ook nergens eens 2.6GHz versie kunnen vinden, wel de 2.4GHz, maar die staat nu dus ook weer niet in de PW. Ik denk dat je heel gauw heel hard moet zoeken (misschien ook in het buitenland?) anders zijn er gewoon geen 400MHZ PIV's meer te vinden.

Is trouwens ergens te vinden welke processoren Intel nog produceert? Op hun website of zo? BalusC?

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 20-09-2004 11:13 ]

Signatures zijn voor boomers.

• TeXiCiTy
Mocht iemand dit topic nog eens bezoeken omdat ie naar hetzelfde goedje zoekt als ik... dan ken je heel goed in Duitsland terecht die hebben verschillende winkels die ze nog hebben en internationaal zenden, dan heb je een proc op 2,4 voor ongeveer 120 Euro + 25 Euro verzendkosten.

Ik ben nu de sites aan het zoeken....

http://www.hardwarehouse.de/
Hoppake 146.60 EUR voor een 2,4 incl verzendkosten buitenland
Wel zonder koeler :|

[ Voor 16% gewijzigd door TeXiCiTy op 04-11-2004 21:58 ]

Verwijderd

Ik heb wel een 2.5 400 Mhz versie liggen :P .
Pagina: 1