Gameport werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08-2025

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Ik heb gezoch op GoT naar een oplossing maar niet gevonden. Het probleem heb ik verschillende malen voorbij zien komen maar een oplossing die ik kan gebruiken nog niet.

Het probleem is dat mijn gameport niet werkt.
Deze gameport zit op mijn geluidskaart en ondanks ik ook geluid onboard heb, heb ik geen gameport op mn moederbord.

Dit is de melding die ik krijg:

code:
1
2
3
This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

Uiteraard wordt er niet bij verteld welke apparaat deze bronnen gebruikt zodat ik die eventueel kan uitschakelen.
Bij een alternatieve configuratie kan ik de volgende I/O adressen instellen: instellen:
0208 - 020F
0210 - 0217
0218 - 021F
Maar deze zijn allen niet beschikbaar...

Nu heb ik al geprobeerd een serieele poort uit te schakelen en het adres daarvan te gebruiken maar dan wordt me verteld dat dat adres niet bedoeld is voor de gamepoort...
Ik wilde het nog gaan proberen met een parallele poort maar dat zal wel dezelfde melding geven.

Mijn hardware specs zijn:
Tyan Thunder K8W
2* Opteron 240
2* 512GB registered RAM
radeon 9600se
creative soundblaster 4.1 digital

De videokaart zit in het AGP slot en de geluidskaart in de enige 32 bits PCI slot.
Ik draai de normale windows XP professional en dus geen 64 bits windows.

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Volgens mij heeft de on-board chip gewoon wel de logica voor de gamepoort ingebouwd (meeste ac97 hebben dat iig) ook al zit er geen poort of header voor op het moederbord. Je kunt in de bios even kijken of je ergens ook de setting voor gamepoort ziet staan, dat is enkel de on-baord (niet bestaande in jouw geval) gameport, en die moet je dan op disabled zetten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens in de bios of je daar de gamepoort/midipoort kunt disablenen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08-2025

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Ik heb gekeken in het BIOS maar er is geen gameport/midiport instelling te vinden, zal er dus echt niet in zitten.
Ik zag wel dat ik com-poorten en parallele poorten daar kan uitschakelen. De vraag is dan, gaat dat iets uitmaken, zou ik dan wel gebruik kunnen maken van die I/O adressen?

Ik kan in principe alle serieele en parallele poorten uitschakelen want daar hangt toch niets aan en zal denk ik in de toekomst ook niet gebeuren...

Iemand nog ideeen?

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Dat is een mega kick, maar ik dacht dat het beter was dan een nieuw topic openen voor hetzelfde probleem.

Het enigste verschil bij mij is dat ik een DFI Infinity NFII Ultra heb met Soundstorm geluid(Onboard) en een Creative Soundblaster PCI128. Voor de rest heb ik hetzelfde probleem als de topicstarter, weet iemand hoe je dit oplost?

[Updated spec's]