Ik heb gezoch op GoT naar een oplossing maar niet gevonden. Het probleem heb ik verschillende malen voorbij zien komen maar een oplossing die ik kan gebruiken nog niet.
Het probleem is dat mijn gameport niet werkt.
Deze gameport zit op mijn geluidskaart en ondanks ik ook geluid onboard heb, heb ik geen gameport op mn moederbord.
Dit is de melding die ik krijg:
Uiteraard wordt er niet bij verteld welke apparaat deze bronnen gebruikt zodat ik die eventueel kan uitschakelen.
Bij een alternatieve configuratie kan ik de volgende I/O adressen instellen: instellen:
0208 - 020F
0210 - 0217
0218 - 021F
Maar deze zijn allen niet beschikbaar...
Nu heb ik al geprobeerd een serieele poort uit te schakelen en het adres daarvan te gebruiken maar dan wordt me verteld dat dat adres niet bedoeld is voor de gamepoort...
Ik wilde het nog gaan proberen met een parallele poort maar dat zal wel dezelfde melding geven.
Mijn hardware specs zijn:
Tyan Thunder K8W
2* Opteron 240
2* 512GB registered RAM
radeon 9600se
creative soundblaster 4.1 digital
De videokaart zit in het AGP slot en de geluidskaart in de enige 32 bits PCI slot.
Ik draai de normale windows XP professional en dus geen 64 bits windows.
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.
Het probleem is dat mijn gameport niet werkt.
Deze gameport zit op mijn geluidskaart en ondanks ik ook geluid onboard heb, heb ik geen gameport op mn moederbord.
Dit is de melding die ik krijg:
code:
1
2
3
| This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12) If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system. |
Uiteraard wordt er niet bij verteld welke apparaat deze bronnen gebruikt zodat ik die eventueel kan uitschakelen.
Bij een alternatieve configuratie kan ik de volgende I/O adressen instellen: instellen:
0208 - 020F
0210 - 0217
0218 - 021F
Maar deze zijn allen niet beschikbaar...
Nu heb ik al geprobeerd een serieele poort uit te schakelen en het adres daarvan te gebruiken maar dan wordt me verteld dat dat adres niet bedoeld is voor de gamepoort...
Ik wilde het nog gaan proberen met een parallele poort maar dat zal wel dezelfde melding geven.
Mijn hardware specs zijn:
Tyan Thunder K8W
2* Opteron 240
2* 512GB registered RAM
radeon 9600se
creative soundblaster 4.1 digital
De videokaart zit in het AGP slot en de geluidskaart in de enige 32 bits PCI slot.
Ik draai de normale windows XP professional en dus geen 64 bits windows.
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.