Toon posts:

[XP]DHCP zorgt voor reboots*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik word de afgelopen 5 dagen gepest door een probleem.
Mijn Laptop valt RANDOM zomaar uit of loopt vast, hiermee bedoel ik dat ik niets meer kan doen. Ik zie een scherm waarbij alle huidige programma's open staan en de muis en het toetsenbord niet meer reageren. Als ik dan REBOOT en in de error docs van windows kijk zie ik de volgende melding.

Hoe kan ik dit oplossen want eht systeem valt erg vaak uit! De leverancier weet hier ook geen oplossing voor. Is dit een error na de geweldige SP2 update?

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Hm, ik denk niet dat die melding iets met je reboot te maken heeft, je moet kijken naar een melding als "save dump" alleen dan in het NL maar weet niet hoe het dan heet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 19 september 2004 @ 11:11:
Hm, ik denk niet dat die melding iets met je reboot te maken heeft, je moet kijken naar een melding als "save dump" alleen dan in het NL maar weet niet hoe het dan heet.
Waar kan ik die melding dan vinden? Want dat is de enige foutmelding die ik krijg.
En na die foutmelding (als ik de tijd vergelijk) is het systeem altijd uitgevallen middels een REBOOT.

• Maverick
rechtermuis op deze computer > "manage" (weet echt de nl termen niet ;) ) en dan bij de event viewer > system. daar zie je een hele zut aan meldingen, daar moet die save dump tussen staan met een reden van crash. een hele rits aan getallen meestal, gooi de eerste getallen reeks van het rijtje in google en je weet meteen wat de reden voor de crash was. :) (zij het heel globaal)

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 19 september 2004 @ 11:19:
rechtermuis op deze computer > "manage" (weet echt de nl termen niet ;) ) en dan bij de event viewer > system. daar zie je een hele zut aan meldingen, daar moet die save dump tussen staan met een reden van crash. een hele rits aan getallen meestal, gooi de eerste getallen reeks van het rijtje in google en je weet meteen wat de reden voor de crash was. :) (zij het heel globaal)
Ik krijg nu deze error voor het eerst.
Dus ik heb er weer een stop code bij voor in mijn lijstje. Van alle stopcodes heb ik er inmiddels 8 gehad. Ik snap niet waarom er een probleem blijft voordoen. Alle mogelijk aanpassingen zijn gedaan, er is gesproken met de technische afdelingen van verschillende fabrikanten.

Als iemand hier een oplossing heeft waarmee het probleem blijvend wordt opgelost ben ik die heel erg dankbaar. Wil er zelfs een kratje bier op zetten ;)

• Maverick
waarschijnlijk kun je aan de verschillende stopcodes zien waar het aan ligt, de meeste stopcodes kunnen meerdere oorzaken hebben zoals je bij ms.com kan vinden, het simpelste is kijken welke oorzaak bij alle stopcodes (of de meerderheid) genoemd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
De error code die windows geeft wordt door Microsoft niet herkent?????/

0x100000be (0xf826a231, 0x046f8121, 0x80539388, 0x0000000a)

Waarom geeft mijn logboek ook de DHCP waarschuwing?

• Maverick
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:59:
Waarom geeft mijn logboek ook de DHCP waarschuwing?
Lijkt erop dat ie de dhcp server niet kan bereiken

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 19 september 2004 @ 12:02:
[...]

Lijkt erop dat ie de dhcp server niet kan bereiken
Zoiets had ik dus ook in gedachten.
Hoe kan ik dat oplossen?

En weet je waar ik terecht kan met mijn foutmelding, er is namelijk niets op microsoft site te vinden!

• Maverick
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 12:07:
[...]

Zoiets had ik dus ook in gedachten.
Hoe kan ik dat oplossen?
ik zou zeggen kijk of je dhcp server goed draait.
En weet je waar ik terecht kan met mijn foutmelding, er is namelijk niets op microsoft site te vinden!
Google :?
(overigens zie ik nu dat je topic in spv staat, dit hoort in Wos, ik heb ff een tr voor je aangemaakt.)

Verwijderd

Topicstarter
WOS?? EN SPV Ik ben nog nieuw hier dus weet niet waat je hiermee bedoelt. Zker verkeerd topic? Lijkt me toch wel een vraag bij hulp als een systeem iedere keer vastloopt.

Ik heb al via google en andere plekken gezocht naar oplossingen. Zelfs met Sony gebeld en niemand wist mij te helpen. Ik heb erg veel informatie kunnen vinden omtrent computers via dit Forum en daarom is dit mijn laatste hoop.

Ik hoop dat iemand een kratje bier wilt verdienen ;)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 21:44

Fuelke

Forza Ferrari

>> Windows Operating Systems

[ Voor 90% gewijzigd door Fuelke op 19-09-2004 12:55 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Welk handje?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als in je TCP/IP instellingen is ingesteld dat er gebruik moet worden gemaakt van een DHCP server ("Automatische instellingen") en Windows vind geen DHCP server, geeft het zichzelf een 169.x.x.x IP. Dit hoort overigens geen crash te veroorzaken, dit kan natuurlijk wel in het geval van brakke drivers. Probeer uit te sluiten of je netwerk er niks mee te maken heeft, door je Netwerk kaart tijdelijk eens uit te schakelen.
Indien je PC vrolijk door blijft crashen zal ik toch naar de 'standaard' reboot problemen oplossingen zoeken: Geheugen test, drivers van verschillende dingen, etc.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 19 september 2004 @ 16:03:
Als in je TCP/IP instellingen is ingesteld dat er gebruik moet worden gemaakt van een DHCP server ("Automatische instellingen") en Windows vind geen DHCP server, geeft het zichzelf een 169.x.x.x IP. Dit hoort overigens geen crash te veroorzaken, dit kan natuurlijk wel in het geval van brakke drivers. Probeer uit te sluiten of je netwerk er niks mee te maken heeft, door je Netwerk kaart tijdelijk eens uit te schakelen.
Indien je PC vrolijk door blijft crashen zal ik toch naar de 'standaard' reboot problemen oplossingen zoeken: Geheugen test, drivers van verschillende dingen, etc.
Geheugentest heeft al laten weten dat alles in orde is.
Het vreemde is dat iedere keer een ander soort error krijg.

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 19 september 2004 @ 16:03:
Het vreemde is dat er meer REBOOTS volgen, zodra de NETWERKKAART staat uitgeschakeld.
Pagina: 1