Toon posts:

Zwart scherm na AGPCLK = CPUCLK

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de AGP bus aan dezelfde snelheid van de CPU bus heb doen lopen, krijg ik een zwart scherm bij het opstarten. :'(
Hoe kom ik nu in de BIOS? :'(

Help me a.u.b. :'(

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bios clearen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de standaard parameters niet automatisch terugzetten?

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Dat is wat bios clearen betekend.

Zoek in je moederbord handleiding naar hoe je je bios cleared (reset).

Succes.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat dat ik de "INSERT" toest moet indrukken, maar dat doet niets...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Björn schreef op 19 september 2004 @ 11:10:
In de handleiding staat dat ik de "INSERT" toest moet indrukken, maar dat doet niets...
Je moet ff je batterij er een minuut of 10 uit laten.. dat werkt altijd (met stroom van de kast.. Daarna is je bios iig gerest.

Kijk bij CMOS clear in je boekje.. daar zal wel iets staan dat je een jumper om moet zetten.. (maar batterij werkt altijd, is alleen wat meer pielwerk om die eruit te krijgen.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Wow, dus als ik het goed begrijp heb je de AGP bus zomaar ff op 133 of 166 of 200 gezet of wat? Gek!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien is die nu wel kapot

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat mijn videokaart kapot is?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je goed begrijp heb je de AGP bus (standaard 66MHz) gelijk gezet aan je FSB (100MHz of hoger), je hebt nu grote kans dat je videokaart kaduuk is, die snelheid vinden ze niet bepaald lekker.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Het heeft uiteindelijk ook geen nut om de AGP bus te overklokken performancegewijs, je kan er enkel je kaart mee verkl*ten.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

is het al gelukt met die bios clearen?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Makkelijkste vind ik altijd het opstarten met een oud PCI kaartje (heb er nog 3 of 4 liggen). Wel je AGP kaart eruit halen dan! (tenzij je PCI als primairy device hebt staan)

U vraagt, wij antwoorden.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

rustig maar hoor, ik zie hier een hoop n00bs reageren

batterij er 10minuten uit, videokaart kapot van de agp bus? wat een belachelijke onzin!

Whehehe :)

In je moederboard handleiding zal wel iets staan over een jumpertje die je even heen en weer moet verplaatsen
Die Insert optie werkt ook vaak wel, maar die moet je echt gelijk op het moment dat je je pc aandrukt indrukken, iets te laat en het werkt niet.
Meestal als je dit 3x achter elkaar probeert en het lukt niet, dan reset ie de bios bij de 4e keer automatisch.

AGP bus instellingen zorgen echt never dat je videokaart doodgaat, snap niet hoe mensen daar op komen....

ik rommel er elke dag aan, en dat ding start 20x niet op, moet steeds die jumper hen en weer gooien, maar jah als tweakert ben je dat gewend heh :)
Hoort er gewoon bij man, niets vreemds aan de hand :D

Verwijderd

Topicstarter
Voodoo Banshee alive and kicking!

Hartelijk bedankt allemaal. _/-\o_

Verwijderd

[search=bios reset]
en ook in je handleiding van je moederbord staat beschreven hoe je te werk moet gaan.

In ieder geval is dit geen manier om een topic te starten noch heeft het ook maar enigszins te maken met 'Die-Hard'. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.