geheugen nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik heb een lapotopje sinds een half jaar met een celeron533 erop. maar hij heeft maar 64mb.. en aangezien ik dat ding eigenlijk wel wat meer als werk-computer wil gaan gebruiken denk ik aan een dual boot met win2k naast mun 98.

alleen is 64mb wel erg karig voor win2k dus ik wou der 128mb bij kopen... is het nu een goeie tijd daarvoor? of zal ik nog een paar week wachten totdat DDR overal is en dan goedkoper halen... 128mb SOdimm is nu 245,- bij norrod [waar ik die notebook ook vandaan heb]

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Voor notebookgeheugen is 245,- zéér goedkoop voor 128MB..

Als ik jou was zou ik direct het mem kopen. Ik denk dat langzamerhand de prijzen weer omhoog gaan.

• slacksoff
  • Nu online
nog iemand?
liefst over een maand...dan hebbik pas weer cash..

zal het dan duurder of goedkoper zijn?
vooral door de komst van DDR enzo.. [wat nog lang niet overal is]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De geheugenprijzen zijn op moment een beetje vergelijkbaar met aandelen. Niemand weet hoe de cijfers er over een maand voor zullen staan. De prijzen lijken nu weer te stijgen, maar tegelijkertijd gaan er een hoop dingen gebeuren waardoor de prijzen ZOUDEN KUNNEN dalen. Maar of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren... wie zal 't zeggen?
Ik heb mazzel dat RG Computers eventuele prijsstijgingen van 't geheugen wat ik net heb besteld op hun eigen rekening zullen zetten. Geeft me tenminste zekerheid *D

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
De prijzen gaan weer stijgen. Nu kopen dus! :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:23 schreef slacksoff het volgende:
is het nu een goeie tijd daarvoor? of zal ik nog een paar week wachten totdat DDR overal is en dan goedkoper halen...
Vergeet dat sprookje maar dat DIMMs goedkoper worden door komst DDR!
Maar ach, je moet toch een maandje wachten dus wie weet........

Verwijderd

FF over de prijs zelf: Dat weet je nooit, men dacht dat voor HCC de prijs laagste punt had berijkt => was NIET zo.

Anyway, de prijzen gaan weer omhoog, ivm HOOG BTW tarief [van 17.5% naar 19%], en aangezien winkeliers iets niet voor 105,45 verkopen, gaan veel hun marge verhogen dus wordt 109 of 110. :(:(:(
[btw er zijn ook winkeliers die marge verlagen, maar hier groningen zijn al wat shops over de kop gegaan, dus ]

/me is niet blij als prijzen weer omhoog gaan [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

Verwijderd

ik niet Groninger ik Amsterdammer:)

en ja ik zou gewoon over een maandje als je weer cash hebt je RAM kopen, de prijzen zijn te onvoorspelbaar om te zeggen of het over een maand duurder of goedkoper is....

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
euhm, waarom zouden SO dimms goedkoper worden met de komst van DDR geheugen ?? DDR is toch nog niet voor laptops, alleen voor desktop systemen. Ik zie dat het hier om een laptopje gaat, ennuh, 245 piek is inderdaad niet echt veel voor een laptop dimmetje. Ik dacht dat die dingen altijd zwaar duur waren !!
Maar ja, zal dan wel alleen voor die Compraq dingen zijn enzo...

Verwijderd

Ik zou een maandje wachten. De prijzen gaan naar verwachting nog meer omlaag. Dit vanwege de algehele malaise op de pc markt.
Zie ook:
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15066&niv=0

• slacksoff
  • Nu online
tsjah... ik moet toch wachten.

en 245,- is idd errug goedkoop... want ik zat er al een tijdje mee maar toen was 64mb 245,- en nu is het 128mb. dus wie weet
Pagina: 1