[win xp - sp2 ] firewall problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Lo, ik heb gisteren mn pc geformateerd en toen meerdere uren besteed aan alle mogelijke updates van microsoft.com af te halen, nu alles ging goed tot na de installatie van sp2 ... Telkens ik een pagina bezoek, bv mozilla website http://www.mozilla.org/products/ krijg ik deze error: http://www.fromalk.be/help/help1.gif ! Ook op dit forum gebeurde dat, als ik dan een 3 tal x op f5 duw zie ik de pagina wel, maar nog niet zoals het hoord, afbeeldingen blijven weg... www.fromalk.be/help/help2.gif is een klein vb'tje, hoe komt dit nu en wat kan ik er aan doen?
mijn provider is telenet, ik zit achter een hub die op een router is aangesloten en deze gaat naar de modem :p Als dat iets uitmaakt, ik heb amper iets aan firewall settings veranderrt, enkel ie aan de uitzonderingen lijst toegevoegd

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar heb je al eens geprobeerd de firewall van XP uit te zetten om te zien of die de problemen wel echt veroorzaakt?

• fromalk
OMFG , heb hem nu uitgezet en krijg nog steeds dezelfde errors...
Waaraan kan dat dan gaan liggen? Alles wat op deze pc staat tot nu toe is:
win xp updates
winace
adobe photoshop cs
macromedia
theme xp
style xp
iconpackager
norton antiv en dat is het...
Waaraan kan het dan liggen?

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 16:37
ligt aan sp2 die blokkeert sommige poorten en daardoor willen sommige sites gewoon niet goed laden..

beetje overbeveiligd dus!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je gaat alle updates installeren en dan erna SP2? Beetje dubbelop he :+ . Maar goed, zet de firewall idd even uit, ik denk eerder dat je provider even probleempjes heeft oid.

EDIT: Owke dat is het dus niet...

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 19-09-2004 10:27 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Als ik het zo lees, heb je eerder een naamresolvement probleem dat een OS probleem. Heb je spyware gecheckt? virussen?

Want als je de ene pagina probeert te benaderen en op een andere uitkomt, heeft mijns inziens niets te maken met firewall instellingen

Wat ik me weer wel kan voorstellen, is dat je machine tijdens het downloaden van de updates " unprotected" op internet was... En als ik het goed gelezen had in een artikel, duurt het ongeveer 20 minuten voor je besmet bent

Verwijderd

NEOeo schreef op 19 september 2004 @ 10:26:
ligt aan sp2 die blokkeert sommige poorten en daardoor willen sommige sites gewoon niet goed laden..

beetje overbeveiligd dus!
totale onzin !

Verwijderd

Lijkt me een security setting van IE. Die plaatsjes staan misschien op een ander domein dan het domein wat je ingetikt hebt, en dan openen ze niet, als de security settings te hoog staan.

• fromalk
heb nu alles zowat verijwdert, voor mn thema van xp te veranderen en ie gaat goed nu, enkel firefox zecht dat hij geen proxy settings kan vidnen :-s

Verwijderd

ik heb sinds vanmorgen, na installatie sp2 van de week mijn netwerk-instellingen opnieuw moeten configureren, want ik kon niets meer ( browsen, irc, msn, games) :'(

Ik controleren:
- ipconfig /all in een dosbox zag niets meer... :?
- daarna netsh dump gedaan en zag dat 'enkele' instellingen kwijt waren ( waren er teveel om op te noemen ). :(
- instellingen van mijn netwerkkaart opnieuw geconfigureerd en hierna werkte alles weer normaal, ook internetten. :)

ik weet niet of het helpt, maar je kunt het allicht proberen. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:16:
ik heb sinds vanmorgen, na installatie sp2 van de week mijn netwerk-instellingen opnieuw moeten configureren, want ik kon niets meer ( browsen, irc, msn, games) :'(

Ik controleren:
- ipconfig /all in een dosbox zag niets meer... :?
- daarna netsh dump gedaan en zag dat 'enkele' instellingen kwijt waren ( waren er teveel om op te noemen ). :(
- instellingen van mijn netwerkkaart opnieuw geconfigureerd en hierna werkte alles weer normaal, ook internetten. :)

ik weet niet of het helpt, maar je kunt het allicht proberen. ;)
No offence, maar ik heb SP2 geinstalleerd en geen ENKEL probleem gehad, maarja... misschien had ik van te voren wel gekeken wat ik ongeveer kon verwachten....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Dit topic loopt weer uit op een offtopic verhaaltje, en de topic start was ook niet echt optimaal. Zouden jullie dit nog eens willen doorlezen: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic hier staat wat we van jou verwachten voordat je een topic start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.