Toon posts:

Modchip/Warez Beleid is niet consistent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze schrijf ik even van me af wat me de laatste tijd ernstig dwarszit op GoT. Het lijkt erop dat er met twee maten wordt gemeten. Aan de ene kant worden topic over Warez en Beta's meteen gesloten, maar aan de andere kant wordt er wel getolereerd dat er openlijk over games wordt gesproken die nog niet uit zijn maar wel al in het illigale circuit aanwezig zijn. Zie Half Life 2, Ninja Gaiden en Fable.

Daarnaast staat er duidelijk in het spielerij beleid dat modchips niet gedoogt worden maar staat er wel vrolijk in de beginpost van het grote Xbox topic een poll over welke modchip je hebt, en wordt het getolereert dat er openlijk over gesproken wordt welke leuke dingen je wel niet kunt doen als je hem ombouwt :?.

Ik erger me eraan dat het als "normaal" wordt gezien om even een spel te downloaden voordat hij uit is en er dan je ervaringen te posten. Raar misschien, maar ik als normale bezoeker stoor me daaraan aangezien ik mijn spellen graag wel legaal koop. Eerder checkde ik bijvoorbeeld regelmatig het Fable topic, posten zelf niet maar bleef leuk up-to-date met filmpjes en previews. Dan ineens komt het spel illigaal uit en heeft op wonderbaarlijke wijze iedereen ineens het spel in bezit en vind iedereen het nodig om alles te verklappen of het spel gewoon de grond in te boren want tja je hebt het toch even snel gedownload. Nou is aan de ene kant het Fable topic natuurlijk ook bedoelt voor praten over alles rondom het spel, maar het komt mij nogal respectloos over, aangezien ze het spel onmogelijk kunnen hebben, en daar voel ik me dan rot over. Ook heb ik daardoor helemaal geen zin meer om deze topics te volgen omdat de piraten toch over die dingen praten die jij nog lang niet kunt of wilt zien.

Maar ik dwaal af, ik vroeg me alleen af waarom dit soort dingen wel getolereerd worden en patsen met je warez en films niet. Je mag over een spel dat nog niet uit is wel zeggen "Wow ik heb hem nu en hij is echt vet, je kunt dit en dit doen!" maar je mag niet zeggen "Wow ik heb hem nu gedownload en hij is echt vet, je kunt dit en dit doen!" Voor mij is het hetzelfde maar ik ben benieuwd wat de gedachtengang hierachter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik denk dat er een verschil zit tussen het faciliteren van de mogelijkheid aan illegale software te komen en het discusseren over (al dan niet) illegaal verkregen software. :)
Blijft alleen de inconsistentie over waarom het discusseren over beta's inderdaad ook niet toegestaan is... :?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zodra je gaat praten over dloaden enzo, loopt GoT een groter risico een uitwisselforum te worden voor warez, het schuift dan langzaam op. De bèta's snap ik echter ook niet echt... :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zat er juist aan te denken om ook een topic hier te openen met ongeveer dezelfde strekking. Topics over bijvoorbeeld The Sims 2 of Doom 3 blijven gewoon open terwijl voor 100% duidelijk is dat mensen spelen met een versie die op minder legale wijze verkregen is, maar als je dat zegt, dan gaat er meteen een slot op. Beetje hypocriet. Sluit dan alle topics en sta ze pas toe als een game te verkrijgen is.
DeverauX schreef op 19 september 2004 @ 09:59:
Ik denk dat er een verschil zit tussen het faciliteren van de mogelijkheid aan illegale software te komen en het discusseren over (al dan niet) illegaal verkregen software. :)
Blijft alleen de inconsistentie over waarom het discusseren over beta's inderdaad ook niet toegestaan is... :?
Niet dus, lees bovenstaand stukje maar.

Voor de rest, sluit k me bij een GoT user aan, uit een vorig topic.

Domus in "Zenuwachtige boel hier."

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

GoT is niet verantwoordelijk voor de bezoekers en dus ook niet of iemand een spel illegaal heeft. Je mag er ook over praten maar patsen over downloadsnelheden etc is niet gewenst, evenals hoe/waar je er aan kunt komen (dus (verkapte) warezrequests).

Dat is het enige verschil... nu kan er misschien een dunne scheidslijn zitten tussen 'puur patsen' dat je het spel hebt en 'vertellen wat je met het spel kunt doen' omdat je het spel hebt, maar dat is een beetje op instinct modden denk ik :?

kun je specifieke voorbeelden geven waarin het ene gebeurt, en het andere niet?

Dat XBOX topic vind ik niet echt een goed voorbeeld, het hulp bij modden wordt niet echt gedoogd, maar je mag toch wel zeggen dat je een modchip hebt :?

Anders kun je zoveel topics dicht doen (welke film heb je onlangs gezien- bestaat bijna alleen maar uit films die nog niet officieel uitzijn, behalve op divx dan)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LuNaTiC schreef op 19 september 2004 @ 13:03:
kun je specifieke voorbeelden geven waarin het ene gebeurt, en het andere niet?
Kijk maar gewoon eens in het grote Sims 2 topic, alle vragen voor de officiele release date gewoon weghalen en dan ben je goed bezig.

Kijk bijvoorbeeld in SGV, topics over Sims 2 die op slot gaan alleen maar omdat je gezegt hebt dat het niet helemaal legaal is. Had de TS dit niet gezegt dat hij het minder legaal verkregen had was hij misschien geholpen? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Even voor de duidelijkheid, Ninja Gaiden is al een half jaar ofzo uit hoor ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik vind dat je een beetje ver gaat hoor. Al die photoshop of 3ds max topic in W&G, denk je dat iedereen programma's als Photoshop (altijd de nieuwste versie), 3ds max en illustrator legaal heeft? Lijkt me niet omdat die programma's onwijs veel geld kosten. Wat maakt het nou uit of iemand het heeft over zn origineel gekochte spel of de gedownloade versie. Het spel blijft hetzelfde, dus ik zou zeggen, doe niet zo moeilijk en discussier gewoon mee over de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gunner schreef op 19 september 2004 @ 13:05:

Kijk bijvoorbeeld in SGV, topics over Sims 2 die op slot gaan alleen maar omdat je gezegt hebt dat het niet helemaal legaal is. Had de TS dit niet gezegt dat hij het minder legaal verkregen had was hij misschien geholpen? :?
Dat ligt vooral aan wat voor probleem het is, denk ik. Ik denk (dat is een aanname, omdat ik niet zo vaak spellen speel en in SPV kom) dat een groot deel van de problemen die men heeft met spellen die nog niet uit zijn, alleen kunnen worden opgelost met bepaalde cracks of patches. Aangezien die dingen sowieso niet gewenst zijn, lijkt me een slotje wel oke.

Hebben we het over een huis-tuin-keuken probleempje wat net zo goed kan voorkomen bij de officiele release, vind ik het alweer anders. Die kan dan wmb gewoon open blijven.

Met als sidenote hoe het topic is gestart; natuurlijk weten we ook allemaal wel dat bepaalde spellen nog niet uit zijn. Het enige wat je dan dus nog hoeft te doen, is er niet mee patsen. Ik weet niet op wat voor manier jij het dan bedoelt, want dat kun je alleen per geval beoordelen. (maar mits het niet op patserige manier gezegd is, én voldeed aan mn eerste punt, dan hoeft het denk ik niet per se dicht IMO).

maar goed, dat moet de SP-crew maar toelichten denk ik :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LuNaTiC schreef op 19 september 2004 @ 13:15:
....
maar goed, dat moet de SP-crew maar toelichten denk ik :+
Ik heb even een Spielerij-modje gevraagd of hij wil reageren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 12:47

Basszje

Reisvaap!]

Het is ook problematisch omdat je nooit weet hoe iemand aan een al dan niet legale versie komt. Je kan het ook via import hebben bv, of helemaal niet in Nederland wonen ( zoals sommige tweakers ) . Dan moet je als Moderator dus gaan bijhouden wanneer een spel *ergens* uit is en dan pas discussies toestaan. En daarna valt er niets meer te controleren.

Ik zie veel posts getrasht worden door het patsen met illegale meuk ( of problemen posten met illegale versies ), dat wordt dus niet getolereerd.

Ik vraag me dus af of het de moeite waard is en het doel dient :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 29-09 23:01
Hordo, je moet het beleid in eerste instantie zien als anti illegaal (want wat wettelijk niet mag, mag hier ook niet, punt). In het 'schemergebied' eromheen proberen we veel toe te staan maar ook daar houdt 't een keer op voordat de grenzen worden overtreden of veelvuldig dreigen te worden overtreden. Dit uit zich in een bepaald beleid welke voor deze en gene schijnbaar inconsistente aspecten telt (dit heeft o.a. te maken met de diverse subfora en inherent daaraan de onderwerpen). Maar i.p.v. je aan deze zaken te ergeren zou je ook gewoon gebruik kunnen maken van de ruimte die je geboden wordt :) Let wel, we modden hier in de basis met twee zaken in het achterhoofd: goed fatsoen en de wet, zo houden we het leuk en gezellig en zien ons gevrijwaard van juridisch gedoe. Tot dusver gaat dat prima en hoeven we niet alles in de kiem te smoren wat ook maar een vleugje illegaliteit met zich meedraagt.

M.a.w., het is een context verhaal. Zo is bijvoorbeeld het te hard rijden illegaal maar dat wil niet zeggen dat je er (hier) niet over mag praten :) Maar ga je een topic openen met als voornaamste boodschap dat je te hard hebt gereden en dus best wel stoer bent, dan gaat 'ie dicht omdat we dat een beetje onfatsoenlijk vinden. Open je een topic om anderen aan te sporen te hard te gaan rijden gaat 'ie dicht omdat dat wettelijk gezien niet helemaal in de haak is (plus dat we het ook onfatsoenlijk vinden). Ik hoop dat je een beetje bergijpt wat ik bedoel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil:
- Patsen met warez: Men gaat meepatsen. Men wilt meedoen. Men denkt zo stoer te zijn
- Ervaringen delen: Je geeft je mening over iets. Als iedereen dat deed, kregen we goede discussies.

Ik kan er best inkomen dat jij als iemand die altijd zijn spullen legaal koopt het niet leuk vindt dat mensen zijn spullen niet legaal haalt, maar dat hou je altijd. Het is onmogelijk, en niet onze taak, om iedereen de les te lezen als hij/zij iets illegaal wilt downloaden.

Wat wel onze taak is, is om ervoor te zorgen dat het een leuk en legaal forum blijft. Om die reden willen we ook niet dat mensen gaan opscheppen met downloadsnelheden en niet letterlijk melden dat ze iets gedownload hebben. Dat moet jij ook vinden: Het is irritanter als iemand opschept over zijn illegale bezigheden.

Bij vragen over illegale spellen is de lijn wat vager. Maar, vaak is het goed te merken of een probleem door een verkeerde release/crack komt of dat het een algemeen probleem is.

We hebben ook liever niet dat mensen bij algemene problemen melden dat het gedownload is: Misschien moeten we daar idd consistenter optreden: Niet sluiten, maar de downloadmelding wegeditten/PM sturen als we zeker weten dat legale spelers het ook (kunnen) hebben.

Modchips zijn weer een iets ander verhaal. In Spielerij heeft het echter een te grote link met warez. Zelf prutsen om je Xbox om te bouwen zodat je er Linux valt meer onder tweaken dan bij een louche figuur een chip halen zodat je warez kan geen leechen.

Misschien niet duidelijk op papier te zetten, maar er is wel degelijk een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even dit oude topic uit de sloot te halen. Ik vind het ongehoord dat er gewoon over Halo 2 gediscusieerd mag worden hier terwijl niemand hem ooit nog kan hebben, ook niet import. Waarom wordt daar niks aan gedaan????

Hele topic is verneukt gewoon. Ik kan er niet eens meer normaal lezen zonder bedolven te worden onder de spoilers.. en er gebeurd gewoon niks.. echt zwaar minder :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik geloof dat door LuNaTiC, Basszje en Terr reeds afdoende is uitgelegd toch waarom we daar niet moeilijk over doen? :) En als er posts echt over de schreef gaan kun je de mods daar altijd via TR op attenderen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 18 oktober 2004 @ 01:37:
Ik geloof dat door LuNaTiC, Basszje en Terr reeds afdoende is uitgelegd toch waarom we daar niet moeilijk over doen? :) En als er posts echt over de schreef gaan kun je de mods daar altijd via TR op attenderen :)
Ja wat me dwars zit is dus dat ik, zoals ook al voorheen met het Fable topic, niet meer in het Halo 2 topic kan komen omdat daar nu alles over de illigale versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, Halo 2 ligt al in de winkel, maar jij hebt het spel nog niet kunnen kopen. Mede-forummers hebben hun preorder al binnen en delen hun ervaringen met de rest. Heb je dan niet precies dezelfde situatie?

Misschien dat men nog iets meer spoiler-tags kan gebruiken, maar ik heb nog geen keiharde spoilers open en bloot in het topic gezien. Over het algemeen worden er, volgens mij, relatief gezien best informatieve dingen gemeld.

Voordat het spel lekte deelden mensen ook al hun ervaring met het spel nadat ze het op een beurs hadden gespeeld?

Heb je de andere reacties in dit topic wel gelezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Ik kreeg zelfs een officiele waarschuwing omdat ik reageerde op een post van iemand die aanbood te helpen met het flashen van een gsm.
Diegene mag dus wel posten dat hij "warez" heeft, maar ik mag daar niet op reageren blijkbaar. Ik vind dat dit eigenlijk ook niet echt consistent is. Op de mail die ik de betreffende mod ook daar over heb gestuurd word natuurlijk niet gereageerd.

Het is gebeurd en ik zit er niet mee, maar juist is anders...

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
MadMan schreef op 18 oktober 2004 @ 13:01:
Ik kreeg zelfs een officiele waarschuwing omdat ik reageerde op een post van iemand die aanbood te helpen met het flashen van een gsm.
Diegene mag dus wel posten dat hij "warez" heeft, maar ik mag daar niet op reageren blijkbaar. Ik vind dat dit eigenlijk ook niet echt consistent is. Op de mail die ik de betreffende mod ook daar over heb gestuurd word natuurlijk niet gereageerd.
_Persoonlijk_ ben ik het daar eigenlijk wel mee eens. De reactie in kwestie was deze:
geen mens in de buurt met een dongle om te flashen.
Degene waar jij op reageerde stelde dat ie een dongle had en dat de persoon in kwestie voorbij kon komen om daar gebruik van te maken als ie in zuid Limburg woonde. Als ik dat combineer met het volgende stukje uit de topic start:
Je kan zelf je eigen telefoon flashen door middel van bepaalde software en een aparte datakabel, maar het zelfstandig flashen van je telefoon is illegaal omdat je daar de auteurs rechten mee overtreed. En daarmee is het dus ook verboden om daarover hier op GoT te discuseren. zie ook onder het kopje "Unlocken".
kan ik het alleen maar met je eens zijn dat de anderen ook fout waren. Misschien heeft de mod in kwestie het over het hoofd gezien of zo. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je waarschuwing onterecht zou zijn, maar ik kan me voorstellen dat het wat scheef overkomt, alhoewel je aan de andere kant ook kunt zeggen dat het een 'waarom hij wel en ik niet' (of omgekeerd) geval is of een beetje anderen aanwijzen zodat je er zelf beter uit ziet. Het heeft ook te maken met een stukje eigen verantwoordelijkheid. Dat een andere post onopgemerkt bleef wil niet zeggen dat je vervolgens zelf maar moet aannemen dat het mag.

Ik zal in ieder geval kijken of ik de mod in kwestie te pakken krijg zodat je nog een reactie krijgt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 03:53:
Stel, Halo 2 ligt al in de winkel, maar jij hebt het spel nog niet kunnen kopen. Mede-forummers hebben hun preorder al binnen en delen hun ervaringen met de rest. Heb je dan niet precies dezelfde situatie?

Misschien dat men nog iets meer spoiler-tags kan gebruiken, maar ik heb nog geen keiharde spoilers open en bloot in het topic gezien. Over het algemeen worden er, volgens mij, relatief gezien best informatieve dingen gemeld.

Voordat het spel lekte deelden mensen ook al hun ervaring met het spel nadat ze het op een beurs hadden gespeeld?

Heb je de andere reacties in dit topic wel gelezen?
Dit is natuurlijk een beetje krom. je stelt nu dat dit hetzelfde is als dat Halo 2 al in de winkels ligt. Dit is dus 100% niet het geval, het is voor niemand in dit land mogelijk om een al volledige versie van Halo 2 te hebben. Dat maakt elke verwijzing van ik heb hem gespeeld, ik heb hem net ff gezien etc in mijn ogen een bewijs van illigaal handelen. De kwestie ligt hier gewoon anders. Tuurlijk kun je sommige dingen eerder hebben en zelfs met Fable kon dit het geval zijn maar hier weet je gewoon voor 100% zeker dat iedereen die zich ervoer uitlaat illigaal bezig is.

En ja ik heb de overige reacties gelezen maar deze veronderstellen ook dat ik mij dan niet zo moet aanstellen en dat het delen van kennis en informatie leuk is. Op zich een goed punt natuurlijk, mits ten eerste het spel al legaal verkegen kan worden en ten tweede spoiler tags gebruikt worden.

Ik vind het verschrikkelijk krom dat ik nu geen topic mag maken met ik heb een modchip geinstalled en ik heb net halo 2 gedownload!, maar ik mag wel zeggen in het halo 2 topic hoe het spel speelt en hoe leuk het wel niet is.

Normaal gesproken kan ik er echt wel mee leven als mensen rond de release van het spel beginnen met het verspreiden van nuttige informatie, in dit geval echter niet en ik vind dat door dit toe te laten illigaliteit in de hand wordt gewerkt. Men zit lekker tegen elkaar op te scheppen over het spel waardoor andere het ook willen hebben, maar ernaar vragen mag dan niet want dat is dan weer wél illigaal..

De regel zou gewoon simpel moeten zijn. Wel/geen modchips, en wel/geen gespreken over duidelijk illigaal verkregen software. De huidige regels zijn gewoon niet consistent en kunnen in elk mogelijk vorm worden gekleid.

Voorbeeld, rechtstreeks uit de Spielerij policy.

Vragen over spellen die nog op geen enkele manier in de winkel te krijgen (nationaal of internationaal), zijn dan ook niet toegestaan. Dit omdat het dan 100% zeker is dat het om een illegale versie betreft. Ook als het spel in de winkel ligt, en het is duidelijk dat het probleem veroorzaakt wordt door het illegaal zijn (verkeerde crack ed.), willen we het hier ook niet hebben. We kunnen je dan immers toch niet helpen, omdat we geen links naar fixes gaan geven.

Deze regel lijkt mij toch duidelijk? Toch wordt er gewoon vrolijk gediscusieerd over de illigale versie in het halo 2 topic. Zelfs na de modbreak van Crash gaat iedereen vrolijk verder. Verder wordt ook de beta regel, de "Ik heb mijn download binnen" regel overtreden.

Het staat duidelijk in het beleid, maar toch wordt er dan vaak een oogje toegeknepen omdat het dan ineens wel leuk is om informatie te delen, en dan mag het uitwisselen van informatie over beta's ineens wel? zie Doom 3, Half Life 2 etc. De regels zijn er toch om duidelijkheid te scheppen. Een richtlijn zou mooi zijn. Of je laat beta's, warez en modchips toe, of je doet het niet. Dit halve gedoe is natuurlijk oneerlijk voor iedereen. Iemand mag niet vragen hoe zijn modchip werkt in een nieuw topic, maar hij mag die vraag wel verkapt stellen in een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 30-09 10:37
Volgens mij kan je het bijna niet uitsluiten dat mensen gaan praten over spellen die ze voor dat ze uit zijn gekomen al gedownload hebben... Ik zie daar zelf ook niet echt een probleem in, ik hoop tenminste niet dat het hier zo gaat worden als op het forum van XBW, want daar wordt het wel allemaal heel streng gehanteerd. Een foute opmerking richting MS en er wordt gelijk op gereageerd door een Modje..

Downloaden van spellen zal je toch nooit kunnen voorkomen en als je ervaringen hebt van een spel wat je hebt wil je die toch kwijt..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macer schreef op 19 oktober 2004 @ 22:43:
Volgens mij kan je het bijna niet uitsluiten dat mensen gaan praten over spellen die ze voor dat ze uit zijn gekomen al gedownload hebben... Ik zie daar zelf ook niet echt een probleem in, ik hoop tenminste niet dat het hier zo gaat worden als op het forum van XBW, want daar wordt het wel allemaal heel streng gehanteerd. Een foute opmerking richting MS en er wordt gelijk op gereageerd door een Modje..

Downloaden van spellen zal je toch nooit kunnen voorkomen en als je ervaringen hebt van een spel wat je hebt wil je die toch kwijt..
En terecht, als ik klachten krijg van mensen die niet meer in een topic kunnen reageren omdat er allemaal mensen zitten te patsen met hun illigale waar is voor mij de keus makkelijk. Dan gooi ik de illigalen eruit en heb ik liever de mensen die eerlijk en vol spanning wachten op een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Meestal gaat het niet om patsen... Maar dat wordt wel vaak zo gezien op XBW... Ik vindt het altijd wel handig om te horen hoe een bepaald spel bevalt voordat dit spel uit is.. Dit kan je zelfs een miskoop besparen..

Hoe jullie het doen daar moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten, maar probeer dat dan niet op andere forums er ook doorheen te drukken..

Gelukkig zijn er nog mensen zoals Hordo op de wereld die geen enkel gedownload MP3tje, film of spel hebben...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Zo kan ik me in het Halo topic $username (geen idee wie) herrinneren die meedeed aan een béta van Halo2. Dit is nog vér voordat vorige week de gelekte versie op het internet verscheen.
Stel dat er meerdere users zijn die meedoen aan dit bétaproject, is het voor hun dan ook "verboden" om over dit spel te discusseren?

Tuurlijk is het een goed streven om alle reacties van "ik heb het spel net gedownload/getest, maar vond het niets, of juist geweldig" weg te editten of een waaarschuwing te geven. Het probleem is dat GoT in dit geval nog wel 20 modjes aan mag stellen om dit binnen de aangestelde grenzen te houden.

Daarnaast had MADG0BLIN nog een heldere reactie :+
Zodra het spel uit is wordt er ook inhoudelijk over het spel gepraat en is de kans ook groot dat je spoilers leest... Wat is het verschil hier dan met of het spel uit is of niet? Het enige punt is dan weer dat je weet dat het spel "waarschijnlijk" niet legaal verkregen is, but again, het kan bijv. een beta zijn oid?

Tuurlijk snap ik je, en ben het ook met je eens. Maar probeer wel in te zien dat het ont-zet-tend moeilijk is dit binnen de grenzen te houden als er 10+ mensen MOD zijn, en 1000en users die allemaal hun mening kwijt kunnen...

[ Voor 34% gewijzigd door Neejoh op 20-10-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Met een goede onderbouwing lijkt het me heel nuttig om te weten of een spel goed is of juist niet... Jammer genoeg ontbreekt het daar regelmatig aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Macer schreef op 20 oktober 2004 @ 09:08:
Met een goede onderbouwing lijkt het me heel nuttig om te weten of een spel goed is of juist niet... Jammer genoeg ontbreekt het daar regelmatig aan :(
Ja, dat is een van de punten die mist in dergelijke topics, naast de loze warez/downloaden met zoveel kb-posts :)

Wat natuurlijk wel mooi is, is het gegeven dat er tegenwoordig vaak gewoon legale demo's te downloaden zijn, al dan niet speelbaar, en die geven je al een heel goed idee hoe een spel is. Bovendien heb je bij dergelijke demo's niet zo'n problemen met hangups of niet willen draaien zoals bij gekraakte spellen vaak genoeg het geval is, getuige de vele topics in SPV erover.

Waar men gewoon aan moet denken in dergelijke topics is een heel makkelijk iets: voegt mijn post wel iets toe aan dit topic, is het nuttig of interessant voor anderen, of niet? Zonee: niet posten. Zoja: vooral wel posten. Het is best simpel toch? ;)

En als je iets ziet dat er niet thuishoort of gewoon niks aan het topic toevoegt, gewoon een TR aanmaken, daar zijn ze voor. Het maakt dergelijke topics vele malen leuker om te volgen (ik ben nogal een lurker in Spielerij maar post er zelf zeer weinig ;) ) en dus echt de moeite waard :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legale demo's zijn leuk, Beta's zijn leuk, maar allemaal niet van invloed op deze situatie. ik had er helemaal geen moeite mee dat iemand legaal die beta had en liet weten hoe de multiplayer etc was. Het is een ander verhaal als ineens iedereen het spel bezit wanneer ze dit niet kunnen en dan vroegtijdig over alles gaan zitten praten.

Het verschil met dat een spel al uit is is natuurlijk heel duidelijk. In de ene situatie wordt er een maand voordat op de legale manier het spel gespeeld kan worden al alles verklapt en besproken over een spel waar ik al 2 jaar op wacht en nog niet veel over wil weten. Als er publieke beta's zijn zoals in WoW, dan weet je dat. En dan weet je ook dat er in dat topic over gepraat gaat worden. Bij Halo 2 is het duidelijk dat er geen beta is van de single player en dat microsoft dat gewoon geheim wilde houden.

Daarnaast, GoT 's beleid is ook duidelijk wat betreft beta's, er mag niet over gepraat worden aldus de policy.
Pagina: 1