directX / GTA3 crash: c0000005 (maar dan anders)

Pagina: 1
Acties:

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoi :)

Na een tijdje GTA3 spelen, en ik merk net dat het bij Hitman1 ook gebeurt, krijg ik een error c0000005 op verschillende gehuegenadressen. Ik heb door dat dit een memory access violation is, maar ja, daar schiet ik ook niet zo veel mee op :P
GTA3 is versie 1.0 met een backup-cd patch, ik weet even zo gauw niet welke, maar ik verwacht niet dat het probleem daar zit...

't zal ook niet aan een slechte DirectX liggen, ik heb het met zowel de 8.1 runtime geprobeerd (eerst directx weggegooid dus), met de 9.1c, ik heb windows (2000) opnieuw geinstalleerd, helpt ook niet :(

Systeem: (lang leve sisoft sandra :P)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2000+ @ 1.67GHz
Moederbord: MSI MS-6380E met American Megatrends Inc. BIOS 07.00T
Geheugen: 256MB DDR-SDRAM
Chipset: VIA Technologies Inc VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Geheugen Bus Snelheid : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Video adapter : RADEON 9800 SE
Audio: Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
OS: Microsoft Windows 2000 Professional Edition (Win32 x86) 5.00.2195 (Service Pack 4)

Drivers:
Mobo: VIA 4-in-1 4.51v
Audio: Realtek AC'97 Audio A3.60
Video: wxp-w2k-catalyst-8-051-040825a-017633C
DirectX: 9.1c (4.09.0000.0904)

Als ik de complete dxdiag output moet plakken zeggen jullie het maar :p

* ValHallASW weet niets meer om te proberen...
Okay, ofwel de laatste directx en directx 8.1 zijn allebei bagger, lijkt met niet waarschijnlijk, of de moederborddrivers zijn bagger (zou kunnen?) ofwel de videokaartdrivers zijn bagger (maar de vorige versie had ik dezelfde problemen mee?) - tsja, of mn videokaart, geheugen of moederbord is brak...

iemand?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Memtest, test je RAM; Hier
Laat dit progje een paar uur lopen, en kijk of je errors krijgt.

Chipset- en videodrivers er al afgegooid en de nieuwste erop gezet? Misschien moet je hierna de games waarmee je deze foutmelding krijgt ook opnieuw installeren, om er zeker van te zijn dat je deze meldingen niet weer krijgt...

Je hebt de games toch wel origineel he? Anders kun je ze meestal niet patchen, en zul je de errors niet weg kunnen krijgen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ValHallASW
  • Niet online
Memtest had ik ookal gedana, >24 uur gedraaid zonder errors.

Chipset- en videodrivers moet je opnieuw installeren na reinstall windows, ook gedaan dus.
games opnieuw installeren is een idee.. zal ik even naar kijken

Games origineel -> O-) -> maargoed, voor GTA3 is maar één patch, en die fixt dit probleem niet, bovendien treedt het dus niet alleen in GTA3 op...

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die spellen heb je dus niet legaal? Dan kan ik je niet verder helpen...

Anders post even je sys specs hier. :) Moet beter lezen...

Het kan ook nog aan win2k liggen, wordt niet zo heel veel gebruikt. Alle SP's en udpates wel geinstalleerd? Re-install? (nog een keer ja :/ )

[ Voor 49% gewijzigd door PD2JK op 19-09-2004 02:47 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ValHallASW
  • Niet online
Sys specs staan in eerste post... win2k zpou kunnen, maar dan ligt het niet aan win2k, dan ligt het aan programmeurs die van bugs, ik bedoel, features gebruik maken ;)
Re-install net vanochtend gedaan jah.. hmm :|

Maar, zoals ik al zei, het kan er niet aan liggen dat het een kopie is (das legaal toch in Nederland? zolang ik um zelf maak ;)) Anyway, hij heeft het op een andere computer (toen nog met windowsME gok ik, had toen denk ik nog geen 2k...) wel gedaan, zonder enige problemen (zelfde cd's zegmaar)
WMP9 en
SP4 staat er op jah, en, uh, updates beschikbaar: WMP9 en Journal viewer :)

[ Voor 9% gewijzigd door ValHallASW op 19-09-2004 02:42 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je kopie's hebt, kun je meestal niet patchen. Het spel blijft dan hangen op "please insert CD bla bla".

Patches verhelpen problemen zoals die errors die je krijgt. Je kunt dus een jaar wachten totdat het spel in de 5 euro bak ligt en dan kopen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 19-09-2004 02:50 ]

• ValHallASW
  • Niet online
Prutz0r: ik heb gelezen welke errors die patch verhelpt, ik zal het even voor je quoten...
- Exception error after blue Rockstar load screen fixed.
Nope, issum niet
- Error loading saved games fixed.
Ook al geen last van
- Mouse sensitivity now saved with other settings (no changes made to existing settings).
Niet echt belangrijk ofzo
- Option for user to play audio files directly from hard disk. Copy the contents of the PLAY discs Audio directory into your installed Grand Theft Auto III Audio directory. Grand Theft Auto III still requires the presence of the PLAY disc when started. This may give better performance on some machines (though worse on others).
CD is mij snel genoeg

Styaat hier iets bij van mijn problemen? nee! Dan zal het ook wel niet verholpen zijn.

MAW: patchen van GTA3 heeft geen zin, ALS het probleem sowiso al in GTA3 zit - het gebeurt ook bij andere spellen :)

EDIT: Sterker nog, er zijn mensen die JUIST problemen krijgen door de 1.1 patch...

[ Voor 5% gewijzigd door ValHallASW op 19-09-2004 03:00 ]

Verwijderd

Google: Unhandled exeption c0000005 + GTA3
- Update videokaart drivers (evt. oudere versies)
- Update DirectX (evt. gewoon opnieuw, ook al heb je DX9.1c)
- Install Clean zonder mods

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 04:25 ]

• ValHallASW
  • Niet online
Google -> daar gaat hetmet name over problemen bij het starten van GTA, ofwel bij het laden... en verder kan ik niet veel meer info vinden dan 'laad je savegame en ga weer proberen' - jammer alleen dattie meesrtal halverwege een missie crasht, of natuurlijk als je niet klaar bent e je naar je savepoint rijdt :X

Update videokaart drivers (evt. oudere versies) -> zal ik zo even proberen, even drivers van half jaartje terug nemen ofzo.. okay :)

Update DirectX -> DX8.0c (die van GTA3 iig), DX8.1 en DX9.0c hebben allen dezelfde problemen, DX9.0c heb ik 2x opnieuw geinstalleerd (1x DX er af en DX weer geinstaleerd, 1x win2k reinstall en DX dus ook reinstalled)

Install Clean zonder mods -> 't is een clean install, afgezien van een backup-cd-patch...

EDIT: Met de demo van TRS2004 (met openGL) heb ik nog geen problemen gehad ig... maar dat kan ook natuurlijk weer door iets anders komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door ValHallASW op 19-09-2004 10:43 ]

• ValHallASW
  • Niet online
Nou, met de wxp-w2k-catalyst-8-02-040515a-015958c drivers geprobeerd, zelfde probleem...

Op een ander forum werd opgemerkt dat er een GTA3 patch was voor windows2000/radeon drivers; die maar ff proberen zo...
Pagina: 1