Maxtor 160 gig SATA dood?

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik had een nieuwe processor koeler gekocht en ging aan het overklokken op mijn AMD 64 3000+, Maar toen ik 2250 Mhz bereikt had bleef het hele zaakje hangen, oke, cmos reset opnieuw opstarten, bios opnieuw ingesteld en...

foutcode 0x00000024 , opgezocht bij microsoft foutje in het bestandssysteem, chkdsk laten lopen en het is in 9 van de 10 gevallen verholpen. Ik kom alleen niet meer in windows (XP prof).

Wat ik geprobeerd heb,
Veilige modus---> blijft hangen zelfde foutcode
Normaal opstarten---> idem
XP op een ide HD installeren, daarna proberen SATA HD te repareren---> zo snel hij de SATA hd gaat mounten gaat het mis, zelfde foutcode.

Is er nog een oplossing of is de HD gewoon dood?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt altijd knoppix nog eens proberen.
Of gewoon kijken of hij in de windows setup nog herkend wordt.

als laatste redmiddel zou je debug nog kunnen proberen (hoewel ik dat nog nooit op ee nS-ATA disk geprobeerd heb).

• JTB81
Knoppix ken ik niet maar volgens google heeft het met linux te maken, hoe zou dit mijn probleem kunnen oplossen?

Windows setup geeft een blauw scherm met de hierbovengenoemde foutcode zo gauw de SATA schijf aangesproken wordt.

Hoe werkt debug?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
JTB81 schreef op 19 september 2004 @ 01:20:
Knoppix ken ik niet maar volgens google heeft het met linux te maken, hoe zou dit mijn probleem kunnen oplossen?
Is een Linux OS die van cd boot.

• JTB81
LifeTecH schreef op 19 september 2004 @ 01:22:
[...]

Is eenLinux OS die van cd boot.
oke en die herkent SATA? Als ik em dan van daaruit zou kunnen formatteren oid dan zou ik al deels geholpen zijn, liefst behield ik natuurlijk de data die erop staat.

• HunterPro
  • Niet online
JTB81 schreef op 19 september 2004 @ 01:23:
[...]

oke en die herkent SATA? Als ik em dan van daaruit zou kunnen formatteren oid dan zou ik al deels geholpen zijn, liefst behield ik natuurlijk de data die erop staat.
daar kun je alles mee. Desnoods een CD branden van de belangrijke gegevens.

• JTB81
dat is goed nieuws ga ik meteen proberen

• JTB81
Is er nog een andere mogelijkheid om de HD te repareren? Ik kom onder dos wel met een programmatje op de HD, alleen kan ik scandisk en checkdisk niet uitvoeren omdat hij zegt dat de dos versie niet correct is. Als ik op de een of andere manier een soorrt van chkdsk progje kan laten lopen dan kan die hem waarschijnlijk wel fixen. Ik weet alleen niet welk programma en hoe.

• JTB81
Ik heb knoppix nu lopen, maar ik heb geen idee hoe ik hiermee mijn harde schijf kan repareren, kan iemand mij hiermee helpen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 21:59

Arno

PF5A

Check even de knoppix website ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• JTB81
daar kan ik het dus niet vinden, de faq is niet te bereiken

Verwijderd

heb je je pci en agp wel locked tijdens overclocken? omdat anders je sata het begeeft.

• JTB81
het is een Via 800 chipset zonder lock, dat is dus ook waarschijnlijk het hele probleem geweest. Maar ik kom met knoppix wel op alle 4 de partities, weet alleen niet hoe ik ze moet repareren.

• HunterPro
  • Niet online
JTB81 schreef op 19 september 2004 @ 11:08:
het is een Via 800 chipset zonder lock, dat is dus ook waarschijnlijk het hele probleem geweest. Maar ik kom met knoppix wel op alle 4 de partities, weet alleen niet hoe ik ze moet repareren.
ik zou je important files naar CD of netwerk wegschrijven of naar een andere hdd en lekker formatteren.

• JTB81
wordt aan gwerkt alleen hoe formatteer ik de hd, ik kom er met de xp opstart disk niet op, heb wel partition magic maar hoe maak ik hier een bootcd mee? (heb em net pas gedownload)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
JTB81 schreef op 19 september 2004 @ 12:53:
wordt aan gwerkt alleen hoe formatteer ik de hd, ik kom er met de xp opstart disk niet op, heb wel partition magic maar hoe maak ik hier een bootcd mee? (heb em net pas gedownload)
Bij het instaleren van partition magic vraagt hij of je boot diskettes wil maken, zijn er volgens mij twee. of bedoelde je dit niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door LifeTecH op 19-09-2004 13:15 ]

• rapture
  • Laatst online: 12:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je overklokt kan je de southbridge of ide-adaptor te ver overklokken met als gevolg dat er rommel naar de harde schijf geschreven worden, daarom krijg je vage errors in Windows.

Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt, tijd voor format c: of http://dban.sourceforge.net/ (mil-spec formatteren of erger...)
Pagina: 1