Medion MD9783 bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een bios geflashed van een Medion md9783 laptop, alleen als ik de laptop nu aanzet gaat hij continue resetten. |:( Je ziet alleen nog het bios scherm en daarna reset hij zich.

De bios die ik geflashed heb is afkomstig van de medion site. Bios aanduiding M58.
Nu heb ik al ontdekt dat er een blokje met dipswitches onder het toetsenbord zit, en wanneer ik die omstel, de laptop wel opstart maar geen beeld geeft. Wel hoor ik twee piepen en wordt er naar een floppy gezocht. Ik vermoed dus dat ie dan naar een biosfile zoekt op een floppy.

Maar ik kan nergens vinden of dit ook zo is, en dan heb ik natuurlijk nog de originele bios nodig. dus wie kan mij helpen aan een originele bios?? of weet het antwoord op dit probleem?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Geen beeld maar verder lijkt hij te booten ? Hang er eens een externe monitor aan. Lijkt me dat je de default output naar extern hebt staan via die dipswitchen...

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ja, dat is een idee... ga ik gelijk even proberen!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dipswitches zijn voor zover ik weer om het type monitor aan te duiden wat aangesloten is, maar kan ook de complete pinning omgooien!.

Ik weet uit ervaring dat de switches zoals je ze bij HP XE3 laptops vind onder het toetsenbord deze de laptop (en display!) kunnen beschadigen.

Kijk dus uit wat je met de switches doet.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Fairy schreef op 19 september 2004 @ 14:12:
Dipswitches zijn voor zover ik weer om het type monitor aan te duiden wat aangesloten is, maar kan ook de complete pinning omgooien!.

Ik weet uit ervaring dat de switches zoals je ze bij HP XE3 laptops vind onder het toetsenbord deze de laptop (en display!) kunnen beschadigen.

Kijk dus uit wat je met de switches doet.
bedankt voor de tip. als ik de dipswitches om zet dan krijg ik geen beeld op het lcd maar hij schijnt wel de floppy drive te benaderen. Ik zal zo even proberen of ik via een externe monitor wel wat kan zien.

Het mooiste zou zijn als iemand dit al eens eerder gehad heeft op dit type laptop.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om een monitor aan te sluiten via de externe uitgang, echter krijg ik hier geen beeld op.

Het vreemde is dat ik voor 5 sec. gewoon wel beeld heb maar de laptop zich daarna reset. Als ik snel ben kan ik ook in het bios komen en daar opties bekijken. Ik vermoed dat er toch een oplossing moet zijn met een floppy met daarop de originele bios, maar zeker weten doe ik het niet.

:/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

maak anders een een bootable flop met een bios image er op ?

Anders Medion even mailen, vaak kunnen ze je dan ook nog wel helpen. (Heb zelf ook een Medion laptop en PDA).

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 20-09-2004 09:19 ]

Pagina: 1