Hallo,
Ik heb gisteren een Linksys WRT54gs gekocht en wil deze gaan gebruiken om m'n laptop toegang te verschaffen tot het internet en het netwerk.
Ik heb een Speedtouch modem aan een switch hangen, die het internet verdeelt (Speedtouch als DHCP, Napt, ETc):
Speedtouch 510 --> Switch (uplink) --> PC
--> PC
--> PC
--> PC
Maar ik wilde het eens zo proberen:
--> PC
--> PC
--> Linksys --> Laptopje
Na overal wel geklikt te hebben ben ik er nog niet achter hoe ik het juist kan doen.
Ik wil - als test ? - er voor zorgen dat:
- De speedtouch portmaps regelt (ivm virtual unlimited portmaps, linksys kan er maar 10)
- De speedtouch DHCP regelt (ivm de bedrade pc's)
Ik heb DHCP in de Linksys uitgezet, Gateway-Modus, DHCP ip van het modem... etc
Maar ik kan de Router niet pingen, de laptop kan niet internetten en ziet ook de SpeedTouch niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan stellen?
Tnx
Ik heb gisteren een Linksys WRT54gs gekocht en wil deze gaan gebruiken om m'n laptop toegang te verschaffen tot het internet en het netwerk.
Ik heb een Speedtouch modem aan een switch hangen, die het internet verdeelt (Speedtouch als DHCP, Napt, ETc):
--> PC
--> PC
--> PC
Maar ik wilde het eens zo proberen:
--> PC
--> PC
--> Linksys --> Laptopje
Na overal wel geklikt te hebben ben ik er nog niet achter hoe ik het juist kan doen.
Ik wil - als test ? - er voor zorgen dat:
- De speedtouch portmaps regelt (ivm virtual unlimited portmaps, linksys kan er maar 10)
- De speedtouch DHCP regelt (ivm de bedrade pc's)
Ik heb DHCP in de Linksys uitgezet, Gateway-Modus, DHCP ip van het modem... etc
Maar ik kan de Router niet pingen, de laptop kan niet internetten en ziet ook de SpeedTouch niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan stellen?
Tnx