Probleem met verbinding tussen Wifi router en ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:11
Ik heb hier thuis nu sinds een jaar een wifi router (Linksys BEFW11) en adsl modem (SMC Barricade 7401 BRA). Na wat problemen in het begin, werkte alles nu bijna een jaar goed samen. Maar aan alle goede dingen komen een eind :( ... Vanmiddag heb ik de ze verplaatst en jahoor ze doen het niet meer.

Opstelling:
modem --> router (wireless) --> laptop / PC

Wat kan wel?
Ik kan met de laptop via netwerkkabel aan de modem gewoon internetten. Dus daar zit geen probleem. Daarnaast kan ik de webinterface ook gewoon bereiken.
De webinterface van de linksys router kan ik ook gewoon bereiken (via draad en draadloos). Dus ook daar geen probleem.

Wat is het probleem?
Het probleem is als ik via de linksys router verbinding wil maken met de modem (webinterface) of wil internetten. Ik kan ook niet pingen. Dus blijkbaar zit daar het probleem, maar wat kan het zijn?

Wat heb je al geprobeerd?
Ik heb verschillende netwerkkabels geprobeerd. Daarnaast heb ik geprobeerd om ipv static ip, DHCP in te stellen, maar ook dat werkt niet. Daarna heb ik weer de statische IP's geprobeerd:

Modem
WAN kant werkt goed (immers internet werkt)
LAN kant heeft als IP nu 192.168.0.1

ROUTER
WAN ip heb ik dus 192.168.0.1 en gateway en dns hetzelfde
LAN ip heb ik nu op 192.168.1.1 gezet, daarnaast mag die IP adressen verdelen, ik heb DHCP aangezet, maar dat maakt verder niet uit...

LAPTOP/PC
Heb ik ook even voor het gemak op DHCP gezet.

Ik begin er een beetje radeloos van te worden, dus ik hoop dat iemand de oplossing heeft. Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2004 00:26 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Je hebt de lankant van het modem hetzelfde ip gegeven als de wan-kant van de router?

Dat gaat niet werken. Je zult in de router dit ip moeten opgeven als gateway en eventueel dns, maar het eigen ip adres zal toch echt een andere moeten worden (bijvoorbeeld: 192.168.0.2).

Als dingen niet werken, zou ik dhcp overal juist uitzetten. Wellicht maak je ergens nog gebruik van een statische definitie, die niet meer werkt omdat er nieuwe adressen zijn uitgedeeld. Juist als je zelf ip adressen toekent met de hand, valt het snel op als er ergens een routering of iets anders fout staat.

Stap voor stap nagaan wat wel werkt en niet werkt is de enige optie.

• Hoedje
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 08:58:
Je hebt de lankant van het modem hetzelfde ip gegeven als de wan-kant van de router?

Dat gaat niet werken. Je zult in de router dit ip moeten opgeven als gateway en eventueel dns, maar het eigen ip adres zal toch echt een andere moeten worden (bijvoorbeeld: 192.168.0.2).

Als dingen niet werken, zou ik dhcp overal juist uitzetten. Wellicht maak je ergens nog gebruik van een statische definitie, die niet meer werkt omdat er nieuwe adressen zijn uitgedeeld. Juist als je zelf ip adressen toekent met de hand, valt het snel op als er ergens een routering of iets anders fout staat.

Stap voor stap nagaan wat wel werkt en niet werkt is de enige optie.
Inmiddels werkt het weer, min of meer. Helaas heb ik niet echt veel tijd om er verder aan te besteden. Maar je had inderdaad gelijk. Ik heb dit aangepast en alles weer statische IP adressen gegeven. En het werkt !!!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 19 september 2004 @ 11:11:
[...]

Inmiddels werkt het weer, min of meer. Helaas heb ik niet echt veel tijd om er verder aan te besteden. Maar je had inderdaad gelijk. Ik heb dit aangepast en alles weer statische IP adressen gegeven. En het werkt !!!
Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt ingesteld, ik heb dezelfde configuratie maar krijg het niet werkend :|

• Hoedje
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 08:53:
[...]

Zou je aan kunnen geven hoe je alles hebt ingesteld, ik heb dezelfde configuratie maar krijg het niet werkend :|
Ik eerst zal ik zeggen dat die SMC modem/router echt heel slecht is. Maar als antwoord op je vraag. Moet ik eerst weten wat de vraag is.

Kun je wel internetten direct via de modem maar niet wireless? Of lukt het wireless wel maar juist problemen met internet?

• Hoedje
Maar instelling:

IP Lan kant modem 192.168.0.1

IP Wan kant wifi router 192.168.0.2
Default Gateway en DNS 192.168.0.1
IP Lan kant wifi router 192.168.0.3

En dan de netwerkkaartjes IP steeds eentje erbij dus 192.168.0.4 , 0.5 etc
Def Gateway & DNS 192.168.0.3

Alles static IP en geen DHCP!

Verwijderd

Thnx
Pagina: 1