Toon posts:

Probleem met HP 435: beelden bijna helemaal wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een HP Photosmart 435 digitaal fototoestel, die het prima deed tijdens mijn wintersportvakantie eerder dit jaar, maar die momenteel kennelijk moeite heeft met de Mexicaanse zon (of gewoon kaduuk is)

Probleem:
Als ik buiten een foto neem is het resultaat een vrijwel volledig witte foto, alsof het beeld veel en veel te helder is. Binnen gaat het wel goed. In view mode (dus wat ik op het LCD zie voor ik de foto neem) ziet het er ook prima uit zowel binnen als buiten. Het beeld wordt dus pas vernachelt nadat de foto genomen is. Het probleem treedt niet op als ik een filmpje opneem; dat gaat prima.

Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd, inclusief:
- Image quality (worst-best)
- EV Compensation (-2 t/m +2)
- White Balance (Auto, Sun, Tungsten, Fluorescent)
- ISO Speed (Auto, 100, 400=
- Color (Full, B&W)
en ook:
- Flash on/off/auto
- Red eye on/off
- Night on/off
- normal/action photo

Maar geen van allen leveren een merkbare verbetering.

Doe ik iets fout? Of is dit een HP 435 probleem? (Kan niet tegen felle zon? Lijkt me een beetje stug want tijdens de wintersport had ik ook felle zon en dan heb je al die sneeuw er nog bij)
Of is hij gewoon stuk?

O ja, ik heb er recent een 256 MB geheugenkaartje in gestopt, maar als ik hem er uit haal is het probleem niet verholpen.

Iemand een idee???

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Kun je hier een foto posten met exif info er nog bij? Het zou namelijk kunnen dat of jij of je camera per ongeluk vaste slutiertijden en diafragma gebruiken, waardoor de camera zelf geen licht meer meet. Gevolg is dus dat de boel zwaar overbelicht kán zijn.

Verwijderd

Zijn de foto's ook wit als je het toestel op de volledig automatische modus instelt?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen of ik een foto kan posten

jointm1k, wat bedoel je precies met volledig automatische modus? Ik heb normaal gesproken alle instellingen waar mogelijk op ´auto´ staan, en dat levert eveneens vrijwel wit beeld op.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
De meeste camera's hebben een ingebouwd ND-filter wat automatisch achter de lens schuift bij lichte situaties.
Dus misschien dat daar iets niet helemaal lekker zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco op 23-09-2004 17:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 01:48:Ik heb normaal gesproken alle instellingen waar mogelijk op ´auto´ staan,
Dat bedoelde ik inderdaad met volledig automatische modus. Geen handmatige instellingen enzo ;) Maar aangezien in deze modus je foto's ook wit worden, kan het daar niet aan liggen. :/

@voorganger: de meeste camera's hebben ingebouwd ND-grad? Die automatisch voor de lens schuift?? LOL _/-\o_

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 07:24:
@voorganger: de meeste camera's hebben ingebouwd ND-grad? Die automatisch voor de lens schuift?? LOL _/-\o_
Om even de Canon Ixus als voorbeeld te nemen: als je die richting de zon houdt, dan zie je keurig een ND-filter achter de lens tevoorschijn komen.
Pagina: 1