Toon posts:

K8T Neo2 FIR/A64 FX-53/Twinx PC3200XLPL wil niet op CAS2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Klein tijdje geleden had ik een topic geopent inverbandt dat me geheugen niet op cas2 wilde draaien nu heb ik vele reviews doorgelezen en had ik er 1 gevonden waar ze het zelfde moederbord gebruikte als ik (msi k8t neo2 fir) en zelfde mem.

Alleen hun gebruikte een 3800+ inplaats van een fx 53. (heb zelf die fx53)

Nu had ik msi een mailtje gestuurd over dit probleem alleen volgens mij nemen die gasten me niet echt serius want het enige wat ze zeggen was dat ik me bios moest update naar de laatste versie (er is helemaal geen nieuwere bios uit behalve de standard die ik er dus ook in heb zitten.
en ze zijden dat ik me CAS timing op SPD moest zetten ??? :'( ,wat ik dus niet snap want ik had ze uitgebreid uitgelegt wat ik allemaal had geprobeerd INc die Cas timing op: SPD

NU had is 3 dagen geleden ook ff een mailtje naar corsair gestuurd met dit probleem en hun zeggen dat ik me mem blokjes appart er in moet doen, dus geen dual channel en dan met 1 bank teste of ie het wel doet na heb ik allemaal keurig netjes gedaan maar geen resultaat nog steeds geen cas2 en het raare is als ik cas3 wil doen (normaal zou je zeggen dat ie dat doet ) maar nee hoor hij blijft Standvastig op cas2.5 staan wat je ook doet pas op 333mhz wil die op cas2
terwijl de mem voor 400mhz cas2 is. (mem volt staat op 2.75 zoals de manual zegt maar heb ook 2.85 geprobeert, werdt ook aangeraaden om 2.8 te proberen door corsair.)

Ook zijden ze bij corsair als dit allemaal niet lukt kan het zijn dat het mobo of cpu niet goed functioneerd. lijkt me eigenlijk niet echt mogelijk marja weet maar nooit maar in iedergeval zou het dan aan de proc leggen of is het een bug van het moederbord :X of is het een combinatie van fx53 met dit mobo.
Het vervelendste is is dat bijna niemand deze configuratie heeft teminste nog niemand gevonden.
En het enigste wat ik heb kunnen teste bij een ander was de mem en die voldoet dus aan de spec want ik krijgt mm daar wel op 2.2.2.5.

Heb net even gekeken met Central brain identifier en als ik dan kijk bij mem controller staat er bij dat ie gewoon met cas2 kan omgaan alleeen waarom ie dat dus niet doet is mij ook een vraag

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 00:21 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Moest de FX-53 niet registered geheugen hebben :?

Maar heb je al geprobeert met de sims in geheugenslots 2 en 4, i.p.v. in 1 en 3...
http://www.msi.com.tw/htm...port_pdf/6702E/memory.pdf zegt daar wat over. Maar die testen het ook met een 3800+

U vraagt, wij antwoorden.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MeMoRy schreef op 19 september 2004 @ 16:48:
Moest de FX-53 niet registered geheugen hebben :?

Maar heb je al geprobeert met de sims in geheugenslots 2 en 4, i.p.v. in 1 en 3...
http://www.msi.com.tw/htm...port_pdf/6702E/memory.pdf zegt daar wat over. Maar die testen het ook met een 3800+
FX53 @ s939 draait ook met unregistered mem. Ik heb een FX53 s939 met 2 3200XLPRO reepjes... werkt prima en loeisnel op 2-2-2-5 timings >:)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
MM foutje sorry

Maare gebruik jij ook het msi k8t neo2 fir bordt of heb je een ander merk

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat je geheugen met SPD op 2-2-2-5 gezet wordt klopt trouwens, das omdat dit geheugen als 'Plug-n-Frag' wordt geleverd. Wat dus bij sommige mobo's wel eens startproblemen kan geven. Check de .pdf maar. En deze: http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=8048 link, kopje: Testing parameters for TWINX3200XL.

[ Voor 48% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-09-2004 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na ik heb even gezocht in die memmory.pdf file en daar staat jammergenoeg niet de Twinx pc3200xl geheugen in dus die hebben ze niet getest bij msi

• _XipHiaS_
  • Niet online
Soms kun je dat ook deels nagaan als de gebruikte chips gewoon op jou reepjes overeenkomt met een uit de lijst. Niet dat je 100% zekerheid hebt, maar wel een aanknopingspunt. Zo heeft dit Corsair type bijv. K4H560838F-TCCD chips van Samsung.
Verder natuurlijk ook altijd erg raadzaam om voor je aanschaf reviews of gebruikers ervaringen te zoeken die dezelfde combie testen/gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-09-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 19 september 2004 @ 20:57:
Soms kun je dat ook deels nagaan als de gebruikte chips gewoon op jou reepjes overeenkomt met een uit de lijst. Niet dat je 100% zekerheid hebt, maar wel een aanknopingspunt. Zo heeft dit Corsair type bijv. K4H560838F-TCCD chips van Samsung.
Verder natuurlijk ook altijd erg raadzaam om voor je aanschaf reviews of gebruikers ervaringen te zoeken die dezelfde combie testen/gebruiken.
Ik had ook zeker reviews gelezen voordat ik de componenten ging kopen maar ik dacht er wel van uit te kunnen gaan dat het geheugen wel ging werken omdat het zelfde moederbord in combinatie met een 3800+ gewoon wel werkt.

Ik vindt het gewoon een vervelend probleem en weet er verder ook niks meer aan te doen omdat ik gewoon bijna alles heb geprobeerd
Ik heb bank verwisselt van 1,3 naar 2,4 of alleen 1 mem bank er in van 512 verder de voltage op 2.8 gezet dit alles heeft gewoon geen effect.
Ook heb ik de timing verander bijv 2.3.3.6 en zelf hogere timings alleen de timings achter de eerst hebben effect bijv 2,5.3.3.6 werkt wel maar die 2.5 krijg is dus niet veranderd jammer genoeg :X

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de memmory controller bij de amd 64 in de proc zit heeft het moederbord dan nog wel zeggensschap op de controlling van de mem ?

Ik bedoel hiermee kan het een bug in de bios zijn die met bijv nieuwere bios opgelost kan zijn of is dit echt een hardware bug en zal er waarschijnlijk een nieuw mobo of proc in moeten (heb garantie op bijde Dus dat is niet het probleem).

Dit is de link naar die site waar ze wel op cas2 draaien met het zelfde mobo en mem als ik.

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1634&page=1

Pagina van de dram instellingen:
http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1634&page=4

Bestaat er eigenlijk ook een mogelijkheid dat de cool'n quiet mode loopt te K*tten met de dram heb wel een keer geboot met cool'n quiet disabled maar dat veranderde niks hem wel gelijk weer gereboot en niet windows laten starten maar in iedergeval als je dat disabled zet dan zou dat toch gelijk effect moeten hebben als je reboot (teminste als dat bijv het probleem was).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 01:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien is het laat en lees ik scheel, maar in die hele topicstart lees ik niets over wat er gebeurt als je gewoon met de hand CAS 2 instelt in BIOS...

Dat via SPD rare dingen gebeuren is niet nieuw, als dat het enige is zou ik het lekker negeren en handmatig de boel instellen :P

Verder zou ik je op de GoT Huisregels willen wijzen mbt taalgebruik- het hoeft niet literair te zijn ofzo, maar je topicstart is wel erg onverzorgd, wat de duidelijkheid dus (zoals hier blijkt) niet ten goede komt :o

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 20-09-2004 01:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

• _XipHiaS_
  • Niet online
dion_b schreef op 20 september 2004 @ 01:25:
Misschien is het laat en lees ik scheel, maar in die hele topicstart lees ik niets over wat er gebeurt als je gewoon met de hand CAS 2 instelt in BIOS...

Dat via SPD rare dingen gebeuren is niet nieuw, als dat het enige is zou ik het lekker negeren en handmatig de boel instellen :P

Verder zou ik je op de GoT Huisregels willen wijzen mbt taalgebruik- het hoeft niet literair te zijn ofzo, maar je topicstart is wel erg onverzorgd, wat de duidelijkheid dus (zoals hier blijkt) niet ten goede komt :o
Wat ik begrijp uit z'n startpost heeft hij wel degelijk een andere CAS timing geprobeerd in te kloppen, alleen werd dat om vage redenen niet vastgehouden.

Weet je zeker dat het de CAS timing was die je veranderde?
Maar dan nog, je koopt dit eXtra Low latency geheugen niet om op CAS 3 te draaien, en als het elders wel draait licht het dan misschien toch aan het mobo of CPU.
Ondanks dat de mem controller in de CPU zit, lees je toch dat er nog altijd borden met een bepaalde merk-voorkeur zijn. Zal 'm zitten in oa de lijnen tussen memory en CPU, voeding voor het geheugen en misschien ook hoe het BIOS getuned is door de fabrikant.
Jammer dus dat er nog geen nieuw BIOS is, soms verhelpt dat ook wel wat.
Zelf zou ik denk teruggaan met de onderdelen, laat ze maar omruilen tot het doet waar het voor verkocht is, stabiel CAS2. Ik verdenk het board, en al helemaal als het de timings niet vasthoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-09-2004 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 20 september 2004 @ 10:38:
[...]

Wat ik begrijp uit z'n startpost heeft hij wel degelijk een andere CAS timing geprobeerd in te kloppen, alleen werd dat om vage redenen niet vastgehouden.

Weet je zeker dat het de CAS timing was die je veranderde?
Maar dan nog, je koopt dit eXtra Low latency geheugen niet om op CAS 3 te draaien, en als het elders wel draait licht het dan misschien toch aan het mobo of CPU.
Ondanks dat de mem controller in de CPU zit, lees je toch dat er nog altijd borden met een bepaalde merk-voorkeur zijn. Zal 'm zitten in oa de lijnen tussen memory en CPU, voeding voor het geheugen en misschien ook hoe het BIOS getuned is door de fabrikant.
Jammer dus dat er nog geen nieuw BIOS is, soms verhelpt dat ook wel wat.
Zelf zou ik denk teruggaan met de onderdelen, laat ze maar omruilen tot het doet waar het voor verkocht is, stabiel CAS2. Ik verdenk het board, en al helemaal als het de timings niet vasthoudt.
Na bedankt voor je hulp haha.
Na inderdaad ik heb cas3 en 2 geprobeerd cas2 meschien niet goed opgeschreven dat ik die getest heb maar het probleem is dus zoals jij al zij dat ie ze soort niet onthoud wel op 333mhz dan kan ik doen wat ik wil cas2 ,3 of 2.5 werkt dan allemaal het zit mm juist op die 400mhz dan gaat die cas dus F**cken

Verwijderd

Topicstarter
Morgen krijg ik even 2 andere mem reepjes te leen om te proberen deze kunnen op 400mhz draaien met de timings van 2.3.3.6 ook van corsair. (1024mb) "2x512"
even kijken wat dat gaat doen ik zal het gelijk even posten morgen wat er blijkt uit de test.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden ik had ook een topic geopent bij corsair

Daar zijn we er uit gekomen Ram guy en ik

Als je met de msi k8t neo2 fir je ram niet op cas2 kan krijgen met 400mhz
dan moet je het volgende doen

Ga naar je Core cell tabblad dan zie je onder je dram tabblad Hi_performance staan deze staat op standard zet die op optimized, hij clocked gelijk je systeem over en de voltage gaan ophoog Geen nood hij boot nog niet dus deze instellingen gaan nog niet in na nu moet je alle instelleningen indat tablad dus in de core cell
weer ff op op de instellingen zetten zoals je ze had behalve dus die HI performance die laat je op optimized staan na als alles weer goed staat ga je je dram tabblad in dan zet je je timings van je mem ff op manual dan stel je ze in na ik heb zelf de mem voltage op auto gelaten dat werkt oke
na als alles goed is dan save je je bios en ga je er uit

Als het goed is boot ie nu met CAs2 en de timings zijn dan als je ze op zijn strakst wil hebben 2.2.2.5 >:)
Pagina: 1