Toon posts:

[Windows XP] Wordt traag tijdens het downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met als ik grote bestanden download van 400+ mb.
Dan word mijn pc EXTREEM traag.. Hij heeft super veel moeite om dan van Internet Explorer te wissellen naar een mIRC of MSN venster..
Ik speel soms spellen zoals Counter-strike en Warcraft 3 TFT en ik download ondertussen en dan heb ik met Counter-strike een fps van 20 tm/ 40.. en zoiets geld voor Warcraft 3 TFT ook.

Vroeger (naja een paar maanden terug) heb ik hier nooit last van gehad..
Mijn system specs:

Amd K7 2400+ XP Athlon
512 DDR-ram geheugen pc2700
1st 40 gig WD-HD
2nd 80 gig Maxtor-HD
GeForce 4 Ti 4800

Er draait nooit meer op me pc dan Steam,mIRC en MSN.. (soms een ftp proggie waar ik dan mee download maar dat draait niet op de achtergrond.)

Het is echt puur als ik grote bestanden download ik weet echt niet hoe dit kan nooit ergens last van gehad.. Ik heb in 't laatste half jaar al 3x geformateerd en Windows XP herinstalleerd.. en toen ook nooit problemen gehad..

Weet iemand misschien waar dit eventueel aan kan liggen?
En wat er voor oplossing is.. kheb namelijk geen zin om WEER te formateren nu er veel files opstaan (soms doet me hard-DISK moeilijk als ik files over zet naar me 80gig .. hij freezed soms helemaal)

Bedankt voor het lezen alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

sorry for bump but after 2 days of waiting nobody answers :]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

/flauw
Defragmenteren?
/flauw

Ik neem dat je dat al hebt gedaan.

Wat dacht je om te scannen op troep op je pc?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Staat je DMA wel aan :?

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat je Ie gebruikt. Als je op ctrl+alt+delte en dan taakbeheer kiest zie je waarschijnlijk dat het process iexplorer.exe ofzo 100% van je processor knaagt. En dan word ie langzaam ik heb dat ook iedere keer en heb nog geen idee waar het van komt me pc is helemaal clean. Ik had het voor SP1 na SP1 na SP2 en ik heb toch regelmatig een hele verse install (meestal vanwege dit probleem).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig een Realtek NIC? SoftNIC's (waarbij dus de CPU wordt gebruikt) willen nogal eens vertragend werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
DMA wat is dat?

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe snel is je harde schijf? 5400RPM of 7200RPM?

Verwijderd

Topicstarter
7200 rpm

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je je harddisk al eens met een tooltje getest (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) om je erzelf van te verzekeren dat die nog goed is? :)

Verder - met welke tool ben je dan aan het downloaden? Internet Explorer? Zo ja - vergroot de temporary internet files cache eens naar bv. 1GB (dus - groter dan de file die je aan het downloaden bent).

Daarnaast - als je PC zo traag is, zie je dan een hoge CPU belasting of geheugen belasting of iets dergelijks? Blijft de PC traag of is het na een aantal keer switchen van programma's opgelost?

Heb je Office geinstalleerd staan? Zo ja, zoek eens op 'ctfmon' op GoT - dat zou het ook nog eens kunnen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet perse per internet explorer maar ook met FTP programma's ,.. en ik heb nu opgelet en ja me cpu usage blijft tussen de 60/100 % hele tijd daarin tussen..

Wat nu?
Pagina: 1