[TV-out] Hot pluggable?!

Pagina: 1
Acties:

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 12:19
Ik heb via search gezocht en tevens via google en softwaremanuals van mijn X800XT maar kon nergens antwoord vinden.

Is de tv-out hotpluggable zodat ik deze gewoon op de tv aan kan zetten terwijl alles draait? Heb namelijk geen zin om het een en ander te beschadigen :P .

Wil namelijk graag met mijn girl een filmpje op bed kijken 8)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Of het officieel is geen idee, maar hier werkt dat gewoon :)
Kabel erin en dan in Monitors tabje TV-out aan zetten :)

[ Voor 33% gewijzigd door GeforceDDQ op 18-09-2004 23:43 ]

301SQN

Verwijderd

Nee. In principe niet.

1. De Tv is anders geaard als je PC en zorgt voor ontladingen die je videokaart en je TV niet lekker zullen vinden. Dit kun je oplossen door een scheidingsfilter te plaatsen bij je hoofdcoaxaansluiting.

2. De driver staat standaard niet op detectie van TV waardoor de Tvoutput uitgeschakeld staat. Dit kun je oplossen door 'force detection' aan te vinken in de driver.

Je zult iig niet de eerst zijn die zijn Tvoutput en/of TV opgeblazen heeft...

Het beste is PC uitschakelen (230V eraf!), kabel inpluggen, en PC weer inschakelen.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 23:49 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Ja kan wel dacht ik. Heb het al vaak genoeg gedaan met mijn R9800. Gewoon tv aan de tvout hangen en dan tvout inschakelen, werkt altijd bij mij :)

Last.fm

• Cerntje
Ok, let's give it a try then :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:43:
1. De Tv is anders geaard als je PC en zorgt voor ontladingen die je videokaart en je TV niet lekker zullen vinden.
Idd ja, en het is zelfs voelbaar als je beide pluggen aanraakt als 'm inplugt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:43:
Nee. In principe niet.

2. De driver staat standaard niet op detectie van TV waardoor de Tvoutput uitgeschakeld staat. Dit kun je oplossen door 'force detection' aan te vinken in de driver.
Het grappige is dat mijn intel extreme onboard videokaart op mijn dell510m een leuk 'nieuwe hardware gevonden'-bliepje geeft als ik hem inplug :P.

En dan kan ik dus ook heel makkelijk op mijn desktop klikken met de rechtermuisknop, gevolgt door een 'output to ...'.

Maar met wat oudere videokaartjes moest ik rebooten, dan had ik beeld @ tv, maar werkte de monitor niet. Maarja, dan praat je over echt oude videokaartjes :).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:26

Harrie

NederVlaming

Huisgenoot had er een kapotte tv-out aan over gehouden.... Maar ik deed het eik ook altijd.... Maar ik zou het er niet opwagen en je tv-out er gewoon altijd in laten zitten.

• Cerntje
Het werkt inderdaad gewoon :)

Thanks for the advice, maar nu eerst ff relaxen 8)

Verwijderd

Het grappige is dat mijn intel extreme onboard videokaart op mijn dell510m een leuk 'nieuwe hardware gevonden'-bliepje geeft als ik hem inplug
Dat doet hij zelfs van een 75 ohm weerstandje, dus zo extreme intel'igent is die detectie niet :P

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:41
Bij de tv in mijn kamer is het gewoon hot-pluggable, maar bij onze oude tv, niet kwam ik op de harde manier achter :P . Tv out erin, en bam, stroom weg...aardlekschakelaar omzetten en hopen dat je dan niks hebt gesloopt, en gelukkig hij start zelfs weer vanzelf op. Maar ook wanneer de tv en computer uit waren werkte het nog niet(stroomuitval) dus ik heb het er toen maar bij gelaten

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1