Welke ISDN adapter?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo,

Kunnen jullie mij adviseren over een nieuwe ISDN adapter? Ik ben op zoek naar het volgende:

* betrouwbaarheid
* volledige win2000 ondersteuning
* smp support (voor zover van toepassing)
* goede driver ondersteuning

Ik zat zelf te denken aan de Dynalink IS128PU+ , een USB adapter. Ziet er goed uit en Dynalink lijkt me wel een fatsoenlijk merk.

Alvast bedankt!

- Jarno

Verwijderd

Als het maar geen teles is...

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:56
En geen ISA...

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Nou zet dat prul ding maar uit je kop, ik moet de eerste nog tegen komen die wel werkt.
Ik heb op advies van een artikel op tweakers.net, een Fritz!Card USB gekocht, die werkt perfect en is supersnel met het opbouwen van een verbinding.
Zoek even die beschrijving maar op of vraag even aan Anton van Bohemen, die heeft dat artikel geschreven.
Ik ben blij dat ik dat ding nu heb, zou nooit meer terug willen naar mijn vorige. :7

• kauffmann
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Fully agree met Piet.
Heb ook Fritz!Card gekocht. (Kon 'm goedkoop inkopen)
Lopen als een trein, nooit een storing en een support waar je stil van wordt.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• Servor
  • Niet online
Is die dan beter dan de Dynalink IS128PU+?
Ik ken het merk Fritz!Card niet en ik wil nu gewoon eens een GOED isdn modem. Ik word zo moe van al die prutsmerken!

En wat moet een USB Isdn Fritsje kosten dan?
Enig idee waar ik het ding kan kopen (rotterdam) of bestellen (internet)? Ik ben net even zo'n beetje alle pcwinkels in r'dam centrum afgeweest maar nergens hadden ze 'm...

- Jarno

• kauffmann
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

www.telec.nl verkopen 'm.
Je moet kijken naar de Fritz!Card USB.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Bij www.alternate.nl is ie goedkoper. Staat onder Producten, Modem + ISDN.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

ik heb de no name versie van de asuscom (www.asuscom.com) gekocht voor een 50FL en werkt perfect in 95/98/98SE/NT4/2000, maar niet in linux

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb hem bij Alternate in Ridderkerk gehaald, koste ongeveer 219 gulden als ik me niet vergis.
Op dat moment hadden ze er nog maar 3 liggen, carnavals maandag.
Thuis gekomen de nieuwste drivers gedownload bij telec.
De boel dus ge-instaleerd en zoals ik al zei: Er is geen betere. :7

Verwijderd

This is IT! Verkrijgbaar bij Dixons. een Sitecom USB ISDN TA. Win2000 drivers verkrijgbaar op nl.pirox.com Werkt als een tiet ;)

• Servor
  • Niet online
Vandaag de Fritz! USB gehaald bij Altenate.
Perfect. Insteken en draaien. Drivers aan boor bij Win2000, niks rebooten gelijk inbellen.

U is allen vriendelijk bedankt ik ben er erg blij mee!

- Jarno (bouwt aan z'n AOpen HX08 kast) :)

• Servor
  • Niet online
Piet> Waar heb jij de software vandaan? Bij mij zit er alleen maar een cd bij voor win98 en nt4 in het duits. Als ik op de website kijk bij w2k (ftp site) dan zie ik alleen maar een readme file dat de usb ondersteund wordt door w2k zelf...

Alvast bedankt!

- Jarno

• Anton
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Jarno: Dat is ook zo. Als ik dat ding in mijn win2000 laptoppie stop wordt ie direct herkend, en worden automatisch de drivers geinstalleerd.

Vervolgens ga je naar Start -> Settings -> Netword and Dial-up Connections -> Make new connection -> Next -> Dial up to the internet -> next -> I want to set up manually... -> next -> Connect through modem -> next -> AVM NDIS WAN Driver (dit is dus je fritz!card) -> next -> de rest moet dan ook wel lukken.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Ik had een eicon diva 2.01 (netcard 1 van ptt) werkte altijd perfect. Zelfs na het installeren van windows 2000 deed hij het vanzelf! in tegenstelling tot die teles kaarten

• Servor
  • Niet online
Anton> Hij doet het ook perfect hoor, maar normaal gesproken hoort hier een berg software bij natuurlijk. (antw. app, fax software, etc). Op de CD die ik erbij heb staat alleen Duitse Windows 98 software :)

- Jarno

Verwijderd

Mijn Dynalink IS64PPH+ werkt hiero ook helemaal flex onder Win2K
Ik ben er ook Happy mee!

Sniper logged out.....

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Dynalink werkt hier ook goed.
Ook met SMP.

Het enige nadeel was dat ze bij de eerste versie van de W2K drivers nog geen SMP support hadden. Maar na antwoord op mijn mail (na 5 minuten al antwoord binnen) werd vermeld dat ze er mee bezig waren en enkele dagen later stonden de nieuwe drivers erop.
Werkt perfect hier.

• RFAMLK
  • Laatst online: 14-05 22:23
Mijn uhmm ASUS ISDN Adapter rocked ook wel ff in win2k :)

Verwijderd

Bij Telec www.telec.com verkopen ze de officiele export-versie van de AVM adapter, daar zit Engelse software bij. Bij de adapters van Alternate zit Duitse software
Pagina: 1