Toon posts:

met welk programma DVD bestanden passend maken voor op DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er eenvoudige software om een wat te groot DVD bestand van de harddisc wat kleiner te maken zodat het op één DVD past , DVD lab heb ik al bekeken maar kan er niks mee ,te ingewikkeld voor mij

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Heb je het over een film? Of echt files? En heb je al gezocht?

Film: DVD Shrink
Bestanden: Zie hieronder!

[ Voor 189% gewijzigd door Nik op 18-09-2004 23:23 ]

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 11:31
Winzip of WinRAR?

May the Force be with You instead of Bill

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:20:
Is er eenvoudige software om een wat te groot DVD bestand van de harddisc wat kleiner te maken zodat het op één DVD past , DVD lab heb ik al bekeken maar kan er niks mee ,te ingewikkeld voor mij
Te ingewikkeld? Waarom dan? Wat lukt er niet? Wat probeer je precies? Welke software heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Wat voor bestand precies?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 22:14
CloneDVD werkt heel goed... maar hebeiglijk totaal geen idee wat je nou vraagt

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik zo goed antwoord , maar het gaat om DVDbestanden van vakantiefilms die net te gtoot zijn voor op één DVD (5,4Gb)

• Nik
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Dan kun je het beste DVD Shrink gaan gebruiken. Die kan dan een compressie maken van de bestanden, zodat ze PRECIES op de lege DVD passen. Daarna kun je ze branden met een willekeurig software brandpakket. :) Succes!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Nog maar een linkje ook dan, zijn we helemaal klaar :P.

http://www.dvdshrink.org/where.html

Verwijderd

Topicstarter
ik heb DVD shrink , maar met die kan ik alleen bestanden van een DVD verkleinen ,niet van de DVD bestanden in m'n PC

• LifeTecH
  • Niet online
Je hebt niet heel toevallig een duallayer dvd brander, met dual layer dvdtjes?

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Hoe zien jouw dvd bestanden eruit dan?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

w0w

Anders gebruik je Daemon-tools om een virtuele dvd-drive aan te maken en daar het bestand virtueel op te zetten... Ik ken heel dvd shrink niet maar mss is dit een goed idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n oudere vakantiefilm van videoband meteen in DVD kwaliteit via m'n TV kaart in de PC geladen en in drie delen verdeeld ,maar tesamen zijn ze 5,3Gb en ik zoek al de hele avond naar eenvoudige verkleiningsprogramma's maar kan niks vinden ,alleen omslachtige programma,s met heel veel mogelijkheden die ik niet nodig heb ,en het verkleinen niet voor elkaar krijg

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Ehm nu weten we nog nix, heb je 1 bestand, in film formaat, avi of mpg ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
DVD formaat voor op een DVD ,dat is toch Mpeg 2 PAL dacht ik

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Dat zou best kunnen, de vraag is nu wat voor bestand jij op dvd wilt hebben?

Er van uitgaande dat je nog gewoon een mpeg bestand op je schijf hebt staan, kijk dan even op http://www.doom9.org voor een omschrijving, hoe mpeg om te zetten naar dvd.

[ Voor 54% gewijzigd door Freddy_Fish op 18-09-2004 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
de videofilm is 1:50min ,maar op een of andere manier is het 5,4 Gb geworden , ik heb ook andere DVD's gebrand van andere DVDbestanden ,die duurden ook bijna twee uur en waren 4.3Gb

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11 18:17

Roelof

Illustrious Wolf

Met Ulead mediadtudio of pinnacle Studio kun je dvd-bestanden maken.
Ook de site http://www.videohelp.com/ kan veel nuttige informatie geven.

Dat het ene bestand groter is dan de andere bij dezelfde tijdsduur kan o.a. te maken hebben dat het ene bestand gemakkelijker te verkleinen is.
Ook een andere bitrate kan een oorzaak zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Roelof op 19-09-2004 00:03 ]

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hercoderen met een iets lagere geluidskwaliteit eventueel?
Het mag toch al in mono zijn, (stereo via een videocamera lijkt me straf), dus dat kan je al kiezen, en zelfs met een hele dure camera zal de spraak/geluidskwaliteit toch niet boven 128/160kbit (VBR instellen) liggen.

Hopelijk heb je daar iets aan, en je verandert zo niets aan je videosignaal.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Al met al kom ik niet veel verder , het leek me niet zo moeilijk om iets te grote DVD files , toch passend te maken voor op één DVD. ik denk dat ik er toch een stuk af moet knippen ,erg jammer

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 00:44:
Al met al kom ik niet veel verder , het leek me niet zo moeilijk om iets te grote DVD files , toch passend te maken voor op één DVD. ik denk dat ik er toch een stuk af moet knippen ,erg jammer
Waarom kom je dan niet verder? Ik zie je nergens ook maar een poging wagen de gedane suggesties te proberen, behalve roepen dat dvdshrink niet werkt. We verwachten hier wel iets meer inzet dan dit voor je het bijltje er bij neergooit als je hulp verwacht.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Is het 1 bestand? (mpg of avi?) Probeer eens TMPGEnc. Succes gegarandeerd!
Zijn het al DVD bestanden (VIDEO_TS.IFO VTS_01_1.VOB enzo). Gebruik dan DVDShrink.

Verwijderd

Topicstarter
Dit laatste ga ik ook even proberen ,sorry maar m'n inzet mankeert niks aan hoor ,ik probeer al bijna twee avonden ,om op een eenvoudige begrijpelijke maniet iets te vinden , en niet programma's waar je eerst twee dagen mee moet experimenteren en daarna 0,01% van ga gebruiken .Ik bedoel wat Jpeg met foto's doet , maar dan met DVD bestanden ,en niet Divx want dat pakt mijn DVDspeler weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp niet wat je met DVDshrink moet ,hij pakt alleen iets dat al op een DVDstaat om te verkleinen, bij mij moet het verkleint worden voor op een DVD te zetten.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Met dvd shrink kan je ook dvd bestanden openen die op je harddisk staan (knopje open files linksboven). Maar dan moet je wel dvd bestanden hebben zoals ik al eerder zei (video_ts.ifo etc). Maar aangezien jij niet duidelijk aangeeft wat voor bestand(en) jij hebt kunnen we alleen maar raden wat je allemaal verkeerd doet.

Nogmaals:
Jimster schreef op 19 september 2004 @ 00:53:
Is het 1 bestand? (mpg of avi?) Probeer eens TMPGEnc. Succes gegarandeerd!
Zijn het al DVD bestanden (VIDEO_TS.IFO VTS_01_1.VOB enzo). Gebruik dan DVDShrink.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt ,maar voor vanavond is het genoeg geweest Klaas Vaak komt op bezoek

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:44:
Ik heb 'n oudere vakantiefilm van videoband meteen in DVD kwaliteit via m'n TV kaart in de PC geladen en in drie delen verdeeld ,maar tesamen zijn ze 5,3Gb en ik zoek al de hele avond naar eenvoudige verkleiningsprogramma's maar kan niks vinden ,alleen omslachtige programma,s met heel veel mogelijkheden die ik niet nodig heb ,en het verkleinen niet voor elkaar krijg
Het lijkt erop dat je direct naar mpeg2 captuurt.....heb je wel eens aan de bitrate instellingen van je captuurproggie gedacht. De biterate bepaald nl. hoe groot de bestanden worden. Als je de standaard instellingen gebruikt dan kan het wel eens zijn dat de bitrate erg hoog staat (veels te hoog waarschijnlijk voor een VHS band)
Probeer eens een lagere setting...op dvdhelp.com staat een online bitratecalc, kun je precies zien hoe hoog de bitrate moet zijn om een bepaald aantal minuiten op een dvd te krijgen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1