Toon posts:

PIII 800 EB(133)oc-en,heeft Mushkin nut??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik heb een PIII 800 EB, een ASUS Cusl2 mobo, met een noname 133mhz 2-2-2 reepje 128mb ram.

Ik wil m'n proc. oc-en. Heeft "Mushkin rev2 133 High Perf. 2-2-2" dan nut, of kom ik toch niet hoger dan 133 door m'n proc???

Ik ben nogal nieuw op oc gebied dus een paar nuttige opmerkingen zouden welkom zijn.

Is ander (goedkoper) geheugen net zo goed??

Ik hoor t graag!!! :9

Verwijderd

Geheugen heeft wel degelijk nut. Maar als je dat haalt haal dan rev 3. Is ietsjes duurder maar.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hoog kan ik dan gaan, samen met dat geheugen, want ik heb dus geen 100 mhz proc, kan Mushkin op bijv. 166 draaien ???

Verwijderd

Ik geloof dat die reepjes gegarandeerd op 150 liepen. Tjah misschien zullen ze wel iets hoger lopen..

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, thnx voor je snelle replys :)

Maarre stel, ik wil m'n proc op 900+ laten lopen, dan moet ik dus 133*7 instellen??
Hoe loopt t Mushkin reepje dan???

Zijn misschien domme vragen, maar ik heb nog nooit echt ge oc-ed, dus :) (zie ook m'n nick :) )

Verwijderd

Uh 133? Het kan max op 150 lopen.

Verwijderd

neem muskin enhanced hsdram pc150 dat is wel duur maar ook snel 4.5ns maar wel 480 piek per reepie

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel: dus m'n proc kan wel op die manier 133*7=931 op 931 lopen(of moet ik t anders multiplien), of kan dat niet of of of , want ik heb de balluh verstand van oc-en

(maar dat had je al gemerkt :P)

Verwijderd

Das echt duur idd :) Maarja waar wou je het halen? bij oc-shop? Ik heb laats ( 3 maanden geleden ze gemaild en nog geen reactie terug. En na 2 weken nog paar keer gemaild.

Lekker vaag daar.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:27 schreef AirHead het volgende:
Ik bedoel: dus m'n proc kan wel op die manier 133*7=931 op 931 lopen(of moet ik t anders multiplien), of kan dat niet of of of , want ik heb de balluh verstand van oc-en

(maar dat had je al gemerkt :P)
Hoe wil jij die multiplier changen dan? :) Die is echt gelocked :)

Verwijderd

Topicstarter
NOu dat bedoel ik, ik weet dus niet hoe t moet |:( . Hoe moet ie dan op 900+ lopen??

Ik is dom, en voelt zich met de minuut dommer:(

Verwijderd

Topicstarter
Dus t is 6*150=900 maximaal ??????????

Airhead heeft opeens spijt dat ie geen 800E gekocht heeft |:( :)

Verwijderd

Idd een 800e was misschien wel beter geweest jah :P

Verwijderd

Wat wil je met een nick als air-head ;).

Maaruh, die p3's zijn gelocked, je kan dus alleen oc'en dmv. het verhogen van je bus. Dus als je boven de 900 wilt uitkomen dan heb je een bussnelheid van 150 mhz nodig. Er is een kans dat je geheugen snel genoeg is, dus je kan het gewoon proberen. En als hij het niet meer doet dan zet je je geheugen op cas3 en dan zal die denk ik wel in de buurt van 150 mhz kunnen komen.

En of het nut heeft? Tja, als jouw geheugen het niet haald misschien wel, maar ik vind mushkin VEELS te duur...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 14:38 schreef shevar het volgende:
Wat wil je met een nick als air-head ;).

Maaruh, die p3's zijn gelocked, je kan dus alleen oc'en dmv. het verhogen van je bus. Dus als je boven de 900 wilt uitkomen dan heb je een bussnelheid van 150 mhz nodig. Er is een kans dat je geheugen snel genoeg is, dus je kan het gewoon proberen. En als hij het niet meer doet dan zet je je geheugen op cas3 en dan zal die denk ik wel in de buurt van 150 mhz kunnen komen.

En of het nut heeft? Tja, als jouw geheugen het niet haald misschien wel, maar ik vind mushkin VEELS te duur...
Bedankt, da's nou een nuttige reply :9

Ik kan t dus wel sjaken, dat ik in de buurt van de 1 GHZ kom he |:(. Just for the fun of it, I mean :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:28 schreef Alchemy het volgende:
Das echt duur idd :) Maarja waar wou je het halen? bij oc-shop? Ik heb laats ( 3 maanden geleden ze gemaild en nog geen reactie terug. En na 2 weken nog paar keer gemaild.

Lekker vaag daar.
Hmz, bij oc-shop kun je soms lang wachten op je emailtje JAH!, en als het uitleggen waardoor zeggen ze dat ze nix hebben ontvangen, vage boel af en toe daaro idd.

ook had ik een keer een pakketje van hun ontvangen ( niet aangenomen ) terwijl ik niet besteld had bij ze, dus ff een mailtje gestuurd van hoe het nou zat, Ik heb wel 3 mailtjes gestuurd en ze sturen helemaal nix nada zip 0,0 terug!

Greets ShaDoW

Verwijderd

Tjah en als je een bestelling doet reageren ze der nieteens op. Ik heb al meer dan 7 mails gestuurd maarja de kunnen nu hard in de shit zakken. Boud zaak. En volgens mij hebben ze niks op voorraad. |:(

Verwijderd

vandaag was het ook weer zo ver, ik had waterkoeling bij ze gekocht, p3 verkl**t, ( ja ik weet het is erg ) Dus heb ik nu een AMD en ik wil niet weer dezelfde fout maken en ik vroeg aan oc shop of ik het zaakje kon omruiken tegen een doodnormale alpha. Dat was geen probleem, in dat mailtje stond letterlijk )crtl-c crtl-v) /Wat voor alpha wil je?? Dan zorg ik dat je de spullen kan omruilen./ ik en ik reply'de dat ik voor de alpha met delta hp fan ging en dat ik het donderdag of vrijdag op zou halen ( dit was gebeurd op 26 december) nu 29 december, kwam ik daaro aan zei dat ie van nikz wist en dat ik niet gereply'd had en niet welke alpha ik wou bla bla enz....

Uiteindelijk kreeg ik toch een alpha mee met een mp fan :(, maar goed da geef niet,

het ergste is dat ik me geld niet terug kreeg, alpha is ongeveer 120 en waterkoeling 200 piek. Dus ff geklaagd en op een akkoordje gegooit dat ik nog wat mocht uitkiezen en hij zal me terugmailen over hoe en wat!, Nou ik ben benieuwd op dat emailtje!!!!!

Greets ShaDoW

Verwijderd

Jammer, Jammer,

Had je beter een paar tientjes in je zak kenne steken en toendertijd een 800E gehaald. ;(
De kans dat een 800EB veel verder komt dan wat die nu draait is zeer klein. Multiplier 6x133MHz. Daarnaast iedere procent die je nu verhoogt heeft zijn weerslag op je Agp en Pci sloten, wat sommige hardware niet leuk vind. (8>
M'n Tv kaart bv. :?

Suc6.

Mischien kun je wel een sukkel vinden die hem wil ruilen. :9

Verwijderd

Tjah dat ken ik :(

Echt een service van niks. Als je een mail van hun krijgt (ALS) bewaar hem goed en print hem desnoods 2 keer uit ofzo. Die knakkers beloven ook vanalles en komt geen fuck van terrecht.

Ik heb ook 3 keer gemaild over het geheugen daaro. En als je dan na een anderhalve maand nog geen bericht hebt dan denk je toch ook; zak maar lekker in de strond met die zooi :z

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Nou ik heb dus wel zo'n 800E maar een bus boven van 120 gaat nog net maar hoger dan heb ik geen post meer.

Maar je kan altijd proberen om je geheugen te ocen, dus je 133 pam chip op 150 te laten lopen, mijn pc100 ram loopt ook vrolijk op 150, niks aan de hand. (ja das met een andere proc.)

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

elke meel die ik naar OC-shop stuurde had ik binnen 2 uur een antwoord op. Behlave die keer dan toen ik om 3 uur s'nachts meelde :) toen had ik hem rond een uur of 10 :)
Pagina: 1