speedtouch 570 geen wifi meer

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik ben net bij mijn buren geweest en zij hebben een speedtouch 570 met 1 computer via utp en 1 computer via wifi aangesloten(accesspoint van speedtouch).

Deze opstelling heeft ongeveer een half jaar goed gewerkt tot gisteren. De computer via utp werkt nog goed en heeft ook lekker snel internet, maar de computer die via wifi internet heeft geen verbinding meer.

* Ik heb de router gereset en dit had geen effect.
* Ik heb gedacht aan een router(firmware) update(kan trws de huidige firmwareversie nergens vinden; of ik kijk niet goed natuurlijk)
* Het is denk ik geen driverquestie op de wifi computer, want het heeft gewerkt(een half jaar) en ik zie ook geen vraagtekens en uitroeptekens in apparaatbeheer. Ik heb nog niet gekeken naar de laatste drivers, omdat het minstens een half STABIEL heeft gewerkt.
* Ik ben met mijn eigen laptop naar hun toe geweest, die thuis perfect stabiel in mijn eigen wifi netwerk werkt. Netstumbler ziet het netwerk wel, maar ik kan niet aanmelden en mijn laptop ziet de verbinding niet eens.

Ik wou eerst een stikker met het woord KAPOT erop plakken(bij wijze van dan), maar omdat netstumbler de verbinding wel ziet, begin ik te twijfelen.

zoals Bert Visscher zou zeggen WHEEELP. Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• wildow
eenmalige schop

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

WouterG

Dit is geen ondertitel

Staan WEP en Mac blokkering beiden uit?

• wildow
Ik weet dat het eerste bericht meer dan twee weken oud is, maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb met kpn gebeld(drama om met de tweede lijn met "experts" doorverbonden te worden, want daar zitten er maar 2 van). Maar goed na een aantal telefoontje en een terugbelafspraak waar ze ook nog eens het verkeerde nr bellen.

Het volgende:
Het gaat om een ouder speedtouch 570 type. Deze is niet zo plug and play als de huidige wifi apparatuur(waarbij je van de buurma kan aftappen zeg maar).

Ik moet mij handmatig aanmelden met het macadress is mij verteld. Ik moet op de computer met de speedtouch accesspoint met de speedtouch software eerst de ssid-code van de modem invoeren bij voorkeursnetwerken en dan moet ik naar de modem lopen en op een rode knop drukken en dan gaat de modem de computer connecten.

Daar kwam het verhaal op neer.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij misschien iets meer vertellen?(Ik ga dinsdag weer naar de buren toe om bovenstaand te testen).

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wildow schreef op 03 oktober 2004 @ 22:18:
Ik weet dat het eerste bericht meer dan twee weken oud is, maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb met kpn gebeld(drama om met de tweede lijn met "experts" doorverbonden te worden, want daar zitten er maar 2 van). Maar goed na een aantal telefoontje en een terugbelafspraak waar ze ook nog eens het verkeerde nr bellen.

Het volgende:
Het gaat om een ouder speedtouch 570 type. Deze is niet zo plug and play als de huidige wifi apparatuur(waarbij je van de buurma kan aftappen zeg maar).

Ik moet mij handmatig aanmelden met het macadress is mij verteld. Ik moet op de computer met de speedtouch accesspoint met de speedtouch software eerst de ssid-code van de modem invoeren bij voorkeursnetwerken en dan moet ik naar de modem lopen en op een rode knop drukken en dan gaat de modem de computer connecten.

Daar kwam het verhaal op neer.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij misschien iets meer vertellen?(Ik ga dinsdag weer naar de buren toe om bovenstaand te testen).
Dat heet een static verbiding.
In de modem (via kabel) geef je op welk mac adress(wifi kaartje) verbonden moet worden aan welk IP nummer. Dit doe je bij de DHCP server functie in de modem.
Vervolgens ga je naar de eigenschappen van je verbinding op de pc en geef je hier het IP op dat je aan je WIFI kaartje had verbonden. Ook vul je de gateway en DNS server in(10.0.0.38, IP van je modem) zodat je kunt internetten.

Maar voordat je dit doet kan ik je aanraden om SP2 eraf te flikkeren of hiervan de firewall goed in te stellen danwel uit te zetten.

edit:
als je hem gereset hebt is ie zijn instellingen kwijt he, misschien moet je dus ook nog effe opnieuw de modem configgen om je verbinding met het internet tot stand te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door SSH op 03-10-2004 23:28 ]

• wildow
Ok wat ik tot nu toe heb gedaan(met de handleiding kom ik er niet uit).

Ik heb op de laptop(winxp) het volgende ingesteld

IP:10.0.0.190(heb ik hem gewoon gegeven)
Subnet: 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138

DNS weet ik eigenlijk niet wat ik moet invullen.

Ik heb in de modem het macadres op de volgende plaatsen ingevoerd:
dhcp --> dhcp server leases --> hier heb ik het ip ingevoerd en het macadress van mijn centrino kaartje(cmd--> ipconfig /all)

Verder heb ik op de modem onder het kopje wireless het macadres ingevoerd en het vinkje voor Only stations with correct ssid can connect heb ik UIT gezet.

Ik kan trws nergens ssid invoeren(of mis ik wat, moet dit misschien op de pc?)

Pagina: 1