muis loopt vast bij Speedtest.nl

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Mijn muis van de computer loopt soms vast, en ik ben erachter gekomen dat dat gebeurd wanneer er bijvoorbeeld veelvuldig connectie wordt gemaakt, bv. op speedtest.nl, of wanneer ik wil gamen op internet als hij pingt naar zo'n 1000 servers.

Als ik weinig dingen doe, dan werkt gewoon alles.

_@/'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

specs??

en wat is vastlopen? reageert het ding dan totaal niet meer of hapert hij?

• Steephh
Hij reageert helemaal nergens meer op. Ook geen ctrl+alt+del ofzo. En ook na enkele minuten wachten zoals in andere topics stond helpt niet.

Ik heb een 'Logitech Wheel Mouse M-BJ58'

_@/'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BMRS schreef op 18 september 2004 @ 20:16:
Hij reageert helemaal nergens meer op. Ook geen ctrl+alt+del ofzo. En ook na enkele minuten wachten zoals in andere topics stond helpt niet.

en onder welk OS is dit?
en wat zijn de specs van je bak (ook altijd handig).
probeer eens te starten met een knoppix schijfje en kijk of je dan hetzelfde probleem hebt.

• Steephh
Specs:

AMD Athlon XP 3000+
Asus A7V8X - (sound, firewire, s-ataraid)
2x 256 mb geheugen (Twinmos)
ATI Radeon 9200 - 256mb
Maxtor 120 GB S-ATA Harddisk
Liteon DVD-spelertje 16/48x
Nec 2510A
Apart Firewire kaartje
Standaard Kast
400 Watt voeding
Verwisselbare HDBay (+30GB IBM)
17" HP monitor
Qware 5.1 Setje
HP Deskjet 3420

Ik heb net adsl geïnstalleerd, een XS4ALL lite abbotje, met een multipc modem (modem+router). Vindt het wel gek dat hij dat alleen doet als ik snel veel websites intik, of veelvuldig connectie maak. Das nou net zo raar. Eerst deed hij dat nooit. Nou heeft hij dus al een uptime van 22 minuten. Maar als ik nu weer naar speedtest ga, dan loopt hij weer bij dat veelvuldig connectie maken vast. Daarom vindt ik het niet nodig om met een knoppix cdtje op te starten.

Het is niet alleen de muis, maar dat valt wel op, doordat je die meestal gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 18-09-2004 20:33 ]

_@/'

• Steephh
Nu doet hij het oppeens wel:

Speedtest zegt: 764.0 Conn/min

Laat het topic in ieder geval nog open voor als hij het straks toch weer niet doet.

EDIT:

Te vroeg gejuicht. Als je alleen test op veelvuldig connectie maken doet hij het wel, maar zodra je downloaden, uploaden, veelvuldig connectie maken en pingtest, dan loopt hij vast.

[ Voor 41% gewijzigd door Steephh op 18-09-2004 21:35 ]

_@/'

Verwijderd

Als je pc ook niet meer reageert op ctrl-alt-del, dan is dat helemaal niet je muis die vast loopt, maar gewoon heel je systeem die in de knoop ligt, en dat is meestal wel te wijten aan windows als het op zo'n manier gebeurt.

Verder kan ik je zelf niet helpen, maar ik stel voor dat je zelf een modje de topictile laat veranderen, want zo is het niet echt duidelijk.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BMRS schreef op 18 september 2004 @ 20:16:

Wat heeft control alt delete met jouw muis te maken? Ikzelf denk dat het vooral te maken heeft met het aantal geheugen dat je hebt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat de topicstarter een speciaal ctrl-alt-delete muisje heeft..
daar zitten die 3 knoppen op.. naast de standaard 2 knoppen en het scrollwieltje.. 8)7

ff zonder gekheid:
topicstarter je startpost en de post er onder zijn vrij waardeloos. je kan zelf ook wel bedenken dat dit niet aan je muis kan liggen.

ik neem aan dat het een USB muisje is, en dat je een externe/slechte usb controller heb die het te druk heeft.

er is trouwens gevraagt wat voor OS jehad..
is toch wel belangrijke info.. dus geef die dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 18-09-2004 21:44 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Steephh
Nee, ik bedoelde dat als de muis niet meer kan bewegen, dat dan ctrl+alt+delete op het toetsenbord ook niet meer helpt.

Verder heb ik gewoon een usb-muis die ik op de ps2 poort heb aangesloten (met zo'n usb-->ps/2 convertor).

Maar wat ik zo typisch vind is dat dit pas voorkomt sinds ik adsl heb geïnstalleerd, en alleen voorkomt als ik veelvuldig connectie maak, of veel sites achter elkaar open, of als er een enorme serverlist in een game wordt geladen.

EDIT:

Net wilde ik nieuwe bittorrent lijsten binnenhalen met Supernova, en dan loopt hij ook vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 18-09-2004 21:52 ]

_@/'

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
BMRS schreef op 18 september 2004 @ 21:49:
Nee, ik bedoelde dat als de muis niet meer kan bewegen, dat dan ctrl+alt+delete op het toetsenbord ook niet meer helpt.

Verder heb ik gewoon een usb-muis die ik op de ps2 poort heb aangesloten (met zo'n usb-->ps/2 convertor).

Maar wat ik zo typisch vind is dat dit pas voorkomt sinds ik adsl heb geïnstalleerd, en alleen voorkomt als ik veelvuldig connectie maak, of veel sites achter elkaar open, of als er een enorme serverlist in een game wordt geladen.
Dat is toch best wel zwaar voor het geheugen, 1000en servers laden, veel websites openen. Dus ik denk nog steeds dat het aan je geheugen ligt :)

Verwijderd

TS is doof denk ik...
je OS wordt gevraagd (operating system, welke windows heb je???)

maar het zou me vreemd lijken dat het een lousy usb-controller is zoals hierboven gesuggereerd, die dingen mogen zulke probs toch niet vertonen?

ik ga ervanuit dat het wel aan je os zal liggen, en zeker NIET je muis of USB-gebeuren...

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Aan de ram kan het onmogelijk liggen want ik heb ook evenveel ram en nog nooit zoiets gehad.
Heb je toevallig zitten tweaken aan windows?
Ik zou zeggen herinstalleerd windows desnoods, je hebt dan 50% kans dat het wel gaat werken.
Toevallig een of andere firewall geinstalleerd? Probeer die eens uit te gooien.
En je systeem opkuisen van spyware en consoorten?
EDIT:
Dit nog vergeten, zou je win2000 hebben kan die nogal eens problemen geven met Athlon Xp, je moet dan simpel een patch(reg edit) uitvoeren, staat op via of mobo cd normaal gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door constantino op 18-09-2004 22:04 ]

• Steephh
Gelukkig ben ik niet doof. Ik had die twee extra reply's niet gezien, omdat het venster van 'post reply' al een tijdje open stond. niet slim

Ik heb Windows XP Professional SP1.

Maar als het aan bv. de processor zou liggen, waarom heb ik dit dan niet eerder gehad.

Verder heb ik ook weleens op een lanparty gewoon geinternet en speedtest gedaan enzo, maar toen liep hij niet vast. En nu met adsl op een multipc modem (eigenlijk gewoon router), dan oppeens wel. In windows is niets ingesteld. Alleen de gateway, maar die zag de computer automatisch. Het modem kent trouwens ipadres automatisch toe via dhcp.

Ik heb ook niet echt getweaked aan windows xp. Wel bv. windows messenger eraf gegooid, maar bv. niet allemaal in regedit liggen klooien.

_@/'

Verwijderd

Heb je zo'n draadloze muis? daar heb ik het namelijk ook vaker mee. Je moet gewoon een lasermuis met snoer kopen ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BMRS schreef op 18 september 2004 @ 20:32:
Maar als ik nu weer naar speedtest ga, dan loopt hij weer bij dat veelvuldig connectie maken vast. Daarom vindt ik het niet nodig om met een knoppix cdtje op te starten.
Waarom is dat niet nodig. Het lijkt me juist extreem handig om te kijken of je probleem ligt bij de hardware of de software, dat lijkt me iets dat je nu eerst moet uitsluiten
Het is niet alleen de muis, maar dat valt wel op, doordat je die meestal gebruikt.
Wat is het dan nog meer naast de muis (en keyboard?)
lordtino schreef op 18 september 2004 @ 22:02:
Dit nog vergeten, zou je win2000 hebben kan die nogal eens problemen geven met Athlon Xp, je moet dan simpel een patch(reg edit) uitvoeren, staat op via of mobo cd normaal gezien.
dit is natuurlijk... tja, hoe zeg je dat netjes.... totale onwaarheid. Het heeft totaal niets met je cpu te maken, hooguit met de chipset, maar dan hebben we het toch over een totaal ander ding :P

• Steephh
Knoppix vind ik niet nodig, omdat dit alleen gebeurd als ik op internet ga. Dit is nog nooit, maar dan ook nooit eerder bij mij gebeurd, en ik had nog maar net adsl geinstalleerd en loopt de computer binnen 2 minuten vast. Maar ik heb wel een ethernet modem dus daar kan het niet aan liggen. Ik zit nu trouwens op een win98 pc, die heeft nergens last van.

Verder weet ik bijna zeker dat het een software matig probleem is. Zou het aan de kpn cd kunnen hebben gelegen? Die heeft wel software geinstalleerd, (maar waar)?

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 18-09-2004 23:40 ]

_@/'

• Steephh
Okee, misschien nog handig om te weten...

Computer viel ook uit wanneer ik Unreal Tournament 2004 Demo wilde opstarten. Nu heb ik de c-schijf wat leger gemaakt (Max Payne 2 = 1,8GB verwijderd), en nu loopt hij niet meer vast. Ik denk gewoon dat er te weinig ruimte op de cschijf was.

_@/'

Pagina: 1