Midi files op een keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:52
Ik wil graag midi files hebben voor mijn keyboard (Yamaha 9000) maar ik wil dan bv een mp3tje of wav bestand omzetten in midi zodat mijn keyboard dit kan inlezen. Of is er een site waar deze kant en klaar zijn te downloaden. Hebben jullie nog wat tips hoe ik dit zou kunnen doen.

De search kon mij niet helpen, ik doe dit niet voor mezelf maar voor iemand anders.
Thnx

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn een aantal programma's die dit kunnen, vooral sinds die polyfone ringtones in de mode zijn gekomen. Hou er wel rekening mee dat het resultaat niet altijd even geweldig zal zijn, midi werkt op een heel andere manier dan MP3 of WAV.
Voor de progs kun je het best google of download.com gebruiken.

🖥️ | 🚗

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Midi = gegevens over welk geluid uit je keyboard, op welk midi kanaal, op welke toonhoogte en welke lengte gespeeld moet worden. Het is niet meer dan een besturing.

Wav en mp3 zijn stukken audio. Dit staat dus helemaal los van elkaar :)

Er zijn programma's die aan de hand van een wav of mp3 file een midi file kunnen genereren, maar die zijn duur en werken gewoon niet goed. Het eindresultaat is een nabootsing van de wav/mp3 met de interne instrumenten van je keyboard.

Wat jij wil kan dus niet (goed genoeg) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 18-09-2004 19:45 ]

Anoniem: 44568

Check http://www.yamahapkclub.com/ eens voor downloads voor de PRS9000pro

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik ben bang dat alle software die zegt dat het doet wat jij wil een grote teleurstelling gaat zijn. Een stukje software kan simpelweg (nog?) niet alle afzonderlijke instrumenten in een muziekstuk van elkaar onderscheiden. Dit is iets wat absoluut nodig is om een goeie midifile te maken van een muziekstuk.

Het beste kan je het zelf doen (mits je dat kunt natuurlijk). Je zal dan veel betere resultaten boeken. Succes iig! :Y)

mocht je een programma vinden dat het wel goed doet, post het dan wel even. Ik denk dat er een hoop mensen met mij interesse hebben :)

Permanent wintericon!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:17
Midi's van erg veel artiesten en groepen zijn gewoon na goed zoeken op internet te vinden. Gebruik google met de naam van artiest en/of nummer en iets van midi of midi's. Je moet wel uitkijken dat je niet van al die vervelende ringtones krijgt, da's vaak niet meer dan gewoon het refreintje met 1 instrument.

Een ander goed begin punt is bv www.midifarm.com, en zo zijn er nog duizenden andere sites.

Bij het zoeken naar goede midi's is vooral veel geduld nodig, en ga in google dan ook zeker door tot de 5e pagina ofzo. Tegenwoordig is het erg irritant dat er zoveel ringtones sites zijn waar je niet veel mee kan.

Het kan ook handig zijn om voor het snel beoordelen van een midi iets van cakewalk, cubase ofzo te hebben.

Ik heb trouwens ook een 9000 alleen dan de 9000 pro, erg leuk apparaatje!!
Succes

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
'-ringtone' toevoegen aan je search kan't dan nogal vergemakkelijken lijkt me? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 19:52
Nou kijk ik heb dus een nummer van frans bauer - feestmix waarin dus stuk of 5 (geloof ik) verschillende nummers inzitten, maar als kant en klaar midi bestand is deze niet te vinden.

Mocht ik iets vinden ik post het hier. En bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:17
Da's inderdaad een zeer moeilijke situatie, ik kan je met 80 % zekerheid wel voorspellen dat je die niet gaat vinden. Nederlandstalige muziek is sowieso moeilijker.

Succes nog verder.... :)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Pagina: 1