HDD >> Status BAD

Pagina: 1
Acties:

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Topicstarter
Hoi GoT,

Na wat geformatteer en ge-fdisk op mijn HDD |:( krijg ik van de Bios de melding Pri slave Hard Disk Status BAD, zie foto >> http://www.snuggel.nl/docs/storing.jpg

als deze HDD de primary master is, dan kan ik niet van de schijf booten, het vreemde is dat Fdisk geen problemen ziet en als ik via andere HDD boot dan ziet windows (98SE) ook geen problemen, ik kan gewoon naar deze schrijf schrijven en lezen. :?

Ik heb diverse progjes uit de HDD FAQ en google geprobeerd en ook Partition Magic 8, maar niets werkt. ook een bios reset maakt niets uit.
Ook de search bracht geen uitkomst. :'(

system specs :

Asus P4P800 deluxe mobo met AMI bios
P4 2.8 ghz
512 mb ddr400
Maxtor 40 gig 7200rpm udma 133 HDD type : 6Y040LO

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat is een smart melding, dat houdt in dat de HDD heel spoedig gaat overlijden.
Zoals daar al staat kun je het best even alles backuppen :)

301SQN

Verwijderd

Download Maxblast van de Maxtor site en scan je Smart status, die geeft direct een code voor eventuele garantie.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

• Tinus

Tinus

shit happens

Topicstarter
geforceddq schreef op 18 september 2004 @ 19:22:
Dat is een smart melding, dat houdt in dat de HDD heel spoedig gaat overlijden.
Zoals daar al staat kun je het best even alles backuppen :)
overlijden ?? zo oud is dat ding nog niet :?

@ Midnightimpact, zal daar eens gaan kijken, resultaat zal ik posten.

EDIT : Nou boot ie helemaal niet meer :? :? :? :?

NTLDR ontbreekt ?? verder booten wil niet. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Tinus op 18-09-2004 19:31 ]

Verwijderd

snuggel schreef op 18 september 2004 @ 19:25:
[...]

overlijden ?? zo oud is dat ding nog niet :?

@ Midnightimpact, zal daar eens gaan kijken, resultaat zal ik posten.

EDIT : Nou boot ie helemaal niet meer :? :? :? :?

NTLDR ontbreekt ?? verder booten wil niet. :(
Dan is ie zeer waarschijnlijk al overleden, hang hem slave aan een andere comp en back-up wat er nog te redden valt. Scan de Smart status en contact Maxtor. Maxtor geeft 2 of 3 jaar garantie geloof ik dus dat zal wel goed zitten.

• Tinus

Tinus

shit happens

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 19:34:
[...]

Dan is ie zeer waarschijnlijk al overleden, hang hem slave aan een andere comp en back-up wat er nog te redden valt. Scan de Smart status en contact Maxtor. Maxtor geeft 2 of 3 jaar garantie geloof ik dus dat zal wel goed zitten.
gelukkig staat er geen data meer op, dat was ik juist van plan.

dan maxtor maar ff mailen. thanks.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:55
snuggel schreef op 18 september 2004 @ 19:51:
[...]

gelukkig staat er geen data meer op, dat was ik juist van plan.

dan maxtor maar ff mailen. thanks.
Ik heb zojuist ook een harddisk die overleden vandaar dat ik in dit subfora zit, maar ntldr ontbreekt komt mij zeer bekend voor.

Als ik mij niet vergis kan je dan niet meer booten omdat de bootpartitie weg is van de harde schijf, ik heb dit opgelost door op een andere schijf windows te instaleren, en hidden files zichtbaar te maken, de boot-mappen gekopieert naar de zelfde dir als op de 'kapotte' schijf en voila hij deed het weer perfect.

Verwijderd

6killer schreef op 18 september 2004 @ 20:08:
[...]

Ik heb zojuist ook een harddisk die overleden vandaar dat ik in dit subfora zit, maar ntldr ontbreekt komt mij zeer bekend voor.

Als ik mij niet vergis kan je dan niet meer booten omdat de bootpartitie weg is van de harde schijf, ik heb dit opgelost door op een andere schijf windows te instaleren, en hidden files zichtbaar te maken, de boot-mappen gekopieert naar de zelfde dir als op de 'kapotte' schijf en voila hij deed het weer perfect.
Ntld kapot of missing komt wel vaker voor, dat is meestal gewoon windows georienteerd. De topicstarter had echter ook een Smart error bij booten.

Al resultaten met Maxblast?

• Tinus

Tinus

shit happens

Topicstarter
nee pc boot niet meer, ik had er een oudere 4 gig HDD bij gezet en daarvan geboot, om zo toch windows te hebben maar die schijf boot niet meer, waarschijnlijk door verkeerde instelling van bios.

Ik had het bios gereset waardoor "oudere"schijven niet meer werken, heb er 3 van 4 gig geprobeerd maar geen succes, de pc ziet ze gewoon niet, dit verklaard waarschijnlijk ook de melding NTLDR missing.

Ga morgen de bios doorspitten om te kijken of ik het probleem kan vinden.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Mijn hdd (maxtor 120 gb) is ook van de week overleden, begon dus ook eerst met NTLDR, en daarna dat die de hele hdd niet meer kon vinden.

Wat wel raar was dat smart eerst niks aan gaf (alle waarden gewoon goed) en opeens van de ene op de andere dag vet laag.

Naar mijn garantie kan ik fluiten aangezien hij ouder is dan 1 jaar :(

Verwijderd

hangt er vanaf, maxtor schijven met 8mb cache hebben 3 jaar garantie, met 2 mb cache maar 1 jaar

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:59:
hangt er vanaf, maxtor schijven met 8mb cache hebben 3 jaar garantie, met 2 mb cache maar 1 jaar
Ja, maar daar zit ook weer een nadeel aan:
All Maxtor products purchased on or after May 12, 2003 will carry the following Maxtor Standard Worldwide Warranty policy:
Maxtor Fireball®, DiamondMax® ATA drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
Maxtor DiamondMax Plus ATA bare drives sold to authorized Distributors and Resellers that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years. All other DiamondMax Plus drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
Maxtor MAXLine™ ATA drives will carry a Standard Warranty Period of 3 years.
Maxtor Atlas® SCSI drives will carry a Standard Warranty Period of 5 years.
Mijn hdd is van halverwege maart 2003 :(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hier ook een Maxtor (slim line model), SMART status BAD. Wel kan ik de data benaderen.

Inmiddels opnieuw gepartitioneerd etc.

Ik geef later nog meer info, maar het is een 20 GB harddisk met 5400 toeren, model 2B020H1, prod. datum december 2001, die dus na iets meer dan 3 jaar defect is geraakt. SMART error: reallocated sector count = 1.

Vragen: kan ik de SMART status resetten om 'm opnieuw te gebruiken?

De schijf is nl. nog bruikbaar. Voorlopig maar SMART uitgezet in de BIOS.

Welk FS is dan het beste (er gaat alleen vervangbare data zoals MP3's op). Ik dacht NTFS (of een Linux FS met journalling) vanwege foutcorrectie.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03 17:19

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

De verkopende partij is aansprakelijk. je hebt 3 jaar recht op garantie. (wettelijk geregeld.)
gewoon terug naar de winkel dus.

You are NIJL-ed!

Pagina: 1