Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Request] Topic x-maal bezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om te zien hoevaak een topic bekeken is? Of wordt dit teveel overlast voor de database ofzo? Ik heb me al vaker verwonderd waarom dit niet is ingebouwd bij GOT.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

AzzKickah

06-CENSORED

agree

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De pro's en de contra's: [rml][ feat]Totaal aantal views[/rml] :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Volgens mij (correct me if I am wrong) bestaat het al, maar na een kleine test bleek dit een te grote load te vormen voor de server en hebben ze het weer uit gezet :). Het zit i.i.g. in de software gebakken dacht ik dan.

Edit: Kan de med er niet over vinden. Dacht dat ACM hier ooit een MEDje over had gemaakt

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 18-09-2004 20:14 ]

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 19:10:
Ik heb me al vaker verwonderd waarom dit niet is ingebouwd bij GOT.
Zit er al in is uitgeschakeld wegens teveel load :z

Verwijderd

We Are Borg schreef op 18 september 2004 @ 20:12:
Volgens mij (correct me if I am wrong) bestaat het al, maar na een kleine test bleek dit een te grote load te vormen voor de server en hebben ze het weer uit gezet :). Het zit i.i.g. in de software gebakken dacht ik dan.

Edit: Kan de med er niet over vinden. Dacht dat ACM hier ooit een MEDje over had gemaakt
Klopt, was ook geen MED afaik, maar in BUG zelf:
We hebben het aangezet een tijd terug, ongeveer een half uur lang ofzo. Toen bleek dat MySQL de boel niet aankon met een dergelijke gigantische stroom update-queries (per view een update op de topics-tabel) hebben we het weer zo snel mogelijk uitgezet. En door dat experiment weten we dus dat het voorlopig niet aangaat, hiertegen is wel een en ander kwa slimme tabellen en dergelijke mogelijk, maar imho weegt de complexiteit van dat soort oplossingen niet op tegen het nut
En inderdaad, het is een request die eens per zoveel tijd word gedaan:
Een leuke feature voor GoT?
suggestie voor forum
aantal views van je topic
# read counter op GOT
Views van een topic.
[rml][ feat]Totaal aantal views[/rml]
[rml][ feat.req] Aantal hits/views bij topics bijhouden.[/rml]
[rml][ feat] Aantal VIEWS bij topic lists[/rml]

Persoonlijk zie ik de extra load dan liever gaan naar andere belangrijkere features met een hogere naslagwaarde of nut voor dagelijks gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 05:34 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Woei :+ maak een dynamisch avatar, maak een post in het topic waar je de stats van wil weten en bewaar de view-informatie, referer van je avatar zodat je de stats kan bekijken per referer (=topic). Dan kom je in ieder geval redelijk in de buurt van het aantal views.

[ Voor 15% gewijzigd door TRON op 19-09-2004 13:34 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Been there, done that, didn't liked it.
Voor elke view die er gedaan wordt een insert in een tabel doen vindt mysql niet leuk.
Plus dat het ook nogal loos is om dat soort stats te posten IMO

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.