gf4 overleden. waarom?

Pagina: 1
Acties:

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
Mijn monster (prolink gf 4 ti 4200 64mb) is net gestorven :|

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tlforce/IMG_1578.jpg

Ik weet niet presies wat de gpu en mem voltages waren want toen ik aan ut meten was liepe de voltages heel langzaam omhoog :? 8)7

Nu snap ik niet waarom dat geval ineens naar de klote is :/ . IN windows werkte alles prima en geen artifaqs :) . helemaal stabiel. En toen deed ik een reboot en boem bats. zag ik heele lichte vaage strepen. niet zo erg als op de screen. totdat het scherm ineens uitviel en ik bij de volgende reboot dat zag. Voltmods zijn al helemaal losgesoldeert maar geen resultaat. Hoe kan het dat ie het na een reboot het ineens niet meer deed zoals het hoort ? 8)7

Verwijderd

Bij rebooten krijg je altijd inschakelpieken (overshoots). Het kan prima zijn dat de componenten dat niet lekker vonden :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-08 10:01
Misschien dat er een kappotte condensator op je plankje zit zit er mee op is gehouden na de reboot. Kan dan bijvoorbeeld door een spanningspiek de genadeklap hebben gekregen.

Dat is het jammere aan elektronica onderdelen: de meeste kunnen er spontaan mee ophouden. De kans dat het gebeurt is heel klein, maar alles kan helaas kapot.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een voltmod is toch om te zorgen dat de core van je gpu meer stroom krijgt? dan is er denk iets misgegaan en er teveel stroom gegeven.

Verwijderd

Unlucky :< ik heb ook wel is een kapotte vid gehad en het zag er ook zo uit.. toen zag ik dat er een stukje chip niet verbonden was met een pinnetje.. folie overgelegd en hij maakte weer contact..

hij werkte toen weer prima... (niet lang kheb na 3 weken toch maar besloten een nieuwe te halen..)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk kappote memory banks, iig dat had ik met mijn GF4-Ti4200 128mb. Ging ook op dezelfde manier dood :(

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tlforce/gf4%20005.jpg

In het midden (roode circel) van de screen zie ik dat die middelste pin niet is verbonden. Is dat normaal ?

Verwijderd

Ik weet het niet.. Je kan eventueel folie erop leggen om hem te verbinden..

Wat valt er nog te redden ? :P

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
V-mods is altijd spelen met vuur, en toevallig is dr dus nu iets interns afgefikt.

[ Voor 87% gewijzigd door Carel op 19-09-2004 14:52 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

HStyles schreef op 19 september 2004 @ 13:41:
[afbeelding]

In het midden (roode circel) van de screen zie ik dat die middelste pin niet is verbonden. Is dat normaal ?
Nee dat hoort. Ga ze niet verbinden want dan kan je nog meer beschadigen (mobo etc.)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HStyles schreef op 19 september 2004 @ 13:41:
[afbeelding]

Ik heb hier twee Ti4200's liggen en heb het even voor je gecheckt:

Ja, dat is normaal. Verbinden op eigen risico ;)

iets met 11 spuiten ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 19-09-2004 14:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1